Vauvan liikkeet

ElMa86

Puuhakas puhuja
Joulumammat 2016
Maaliskuiset 2022
:Heartbigred En löytänyt vastaavaa ketjua olevinaan mistään.

Eli siis onko liikkeitä jo tuntunut?

Itse olen viikolla 9+1 ja neljättä odotan.
Tänä aamuna tunsin ensimmäisen kerran liikkeet maatessani selälläni sängyllä. Tunsin kun alavatsassani välillä tuntui pientä paineen tunnetta. Se kesti muutaman sekunnin kerrallaan, mutta jatkui kokonaisuudessaan n.15min :-)
 
Oih :Heartred mietinkin tossa yks päivä et millon niitä liikkeitä voi havaita...en muista ekasta...ja siis ei vielä oo tuntunut.
 
Ensimmäisestä tunsin liikkeet vasta kuudennella kuulla, istukka oli edessä. Toisesta muistan tunteneeni ensimmäiset kuplinnat jo rv11 paikkeilla. Toinen oli huomattavasti vilkkaampi koko raskauden ja hänellä oli usein hikka :) kovasti puski kylkiluiden alle ja oli loppumetreillä tosi kivulias vauva, kun niin jumppasi. esikoinen oli tosin vasta 3 kk kun uudelleen raskauduin, joten paikat olivat vielä helliä ja tuntemukset lähimuistissa.

Vielä ei ole tuntunut mitään. Haamutuntemuksia kyllä, iskuja kohdunsuulle ja kerran kuplan puhkeaminen. Oikeita odotellessa :)

8+5
 
Esikoisesta tunsin rv 16 ekat liikkeet,istukka oli takaseinässä. Nyt rv 11+3 ja olen tämän viikon epäillyt että jtn tuntuu mutta varmuudella osaa kyl sanoa vielä että onko liikkeitä tai ei.
 
Itellä on kans tuntunut tollasta ohimenevää paineen tunnetta esim vasemmalla puolella ja sit myöhemmin voi tuntua kuitenkin myös oikealla. Oon kyllä pistänyt ihan muiden asioiden piikkiin nuo kun odotan ensimmäistäni eikä mitään tietoa.. Tämmösiä tuntemuksia ollut jo 7+ ja kuitenkin joka paikassa sanotaan että ei voi tuntea vielä liikkeitä.
 
Oi, tuntuispa jo. Taitaa kyllä mennä ekan odottajalla vielä aika pitkään ennen ku on mitään tunnistettavaa.
 
Mä mietin tunsinko 9+ viikoilla jotain, mut pistin ne ilmavaivoiks, kun alkion ei vielä pitäisi liikkua noilla viikoilla. Nyt 10+ viikolla taas olen tuntenut samanlaisia tuntemuksia. Vilkas sikiö oli kuulemma ultrassa, eli luulisin että se tarkoittaa liikkumista eikä sydämmensykettä. 10+0 oli torstaina ultran mukaan, menkkojen mukaan 10+4. Nt ultra on 27 päivä jossa muutetaan la jos muutetaan.

Muoks. Kahdesta lapsesta en muista millä viikoilla aloin tuntea liikkeet. (Esikoisesta oltiin merkitty 21+ viikoilla sikiön liikkeet äitiyskorttiin , viä 17+ viikolla ei ollut. Eli niiden viikkojen välissä. Kakkosesta en löytänyt tähänhätään äitiyskorttia).
 
Muokattu viimeksi:
Itse tunsin esikoisesta vasta rv 22 ekat liikkeet. Nyt en ole vielä tuntenut mitään, nyt siis rv 11+3 :)
 
Se ettö tuntee potkuja vaikka ei olisi raskaana tai siis just et viikot niin aikaisi ettei voi tuntee vielä. Hyvin yleistä esim. synnytyksen jälkeen tuntee haamupotkui. Jossain sivustolla oli et jos kerran ollut raskaana niin keho voi tulkita suolentoininta potkuiksi :D
 
Mulla oli tosi outo tunne alavatsan kohdalla viikonloppuna kun makoilin sohvalla (about siinä kohtaa missä kohtu on). Ei tuntunut liikkeiltä (tai suppareilta) vaan sellainen outo hetkellinen "kireys", sitten ei mitään ja sit taas sellainen nahkaa kohti työntyvä kireys. Mietin, että oiskohan ollut jotain liikkeitä kohdussa... vai toiveajattelua :)
 
ite en oo tuntenut mitään muuta kuin "kasvukipuja", enkä kyllä ole kuunnellutkaan. Nyt on vasta rv 11 ja jos sikiö on kokonaisuudessaan 5cm, niin miten hataria mahtaa olla sen töytäisyt :D luulisi että vatsassa kulkeva paksu aorttakin saisi enemmän tuntemuksia aikaan.
Vielä kun odotan ensimmäistä, niin tunnistan varmaan vasta tosi myöhäisessä vaiheessa mitään liikkeitä :D sitten havahdun kun tulee kunnon isku.
 
Joo siis tosta tuli mieleen että melkein ympäri vuorokauden pystynkö tuntemaan sykkeen tuolla kohdun seudulla. On siis oma syke mikä siellä tuntuu mut kuitenkin.
 
Joo siis tosta tuli mieleen että melkein ympäri vuorokauden pystynkö tuntemaan sykkeen tuolla kohdun seudulla. On siis oma syke mikä siellä tuntuu mut kuitenkin.
Mulla kulkee verisuoni niin pinnassa, että mulla pystyy mittaa sykkeen vatsan pinnasta. Joskus nuorempana ultrattu varuiks mutta ei siinä sen kummempia ollut - oli vaan pinnassa. Muutamia poikaystäviä on sillä sykkeellä saanut aikoinaan peloteltua tosin :cool:
 
Ei tämä nyt varmasti liike ole, mutta muutamana päivänä tuntunut siltä, että kohdunsuu tärähtää. Ihan nopeasti menee ohi. Muistan jotain tälläistä edellisistä raskauksista että vauvan ensiliikkeet tuntui juurikin kohdunsuulle, mitta eikai nyt vielä rv9, mitähän tämä on? :eek:
 
Mietin, että onnistuinko kuulemaan potkun dopplerilla. Ainakin jokin hysähti sitä vasten, ja lisäksi kuului hassu muljahdus. Mitään en kyllä vielä tuntenut, mutta eipä kai ole vielä oikein mahdollistakaan, viikkoja vasta 11+3.
 
nyt viikon sisällä olen ruvennut tuntemaan että mun mahassa on joku pieni ilmapallo! Jumpassa kun piti mennä mahalleen, niin ihan jo esti liikkeiden teon! Jipii, se kasvaa ja kasvaa! En tajunnut että se tuntuu oikeesti siltä kuin ois mahassa painava appelsiini
 
Takaisin
Top