Vauvan liikkeet

Pihlaja

Satasella mukana keskusteluissa
Marraskuunmammat 2015
Ajattelin, että voisko näille vauvatuntemuksille olla ihan oma ketjunsa. :)

Täällä on tuntuneet liikkeet jo n. viikon verran, tänään 18+5. Se on kyllä mahtavan metka tunne näin ensikertalaiselle tuntea vauvan liikkeitä, aina nousee hymy huulille. Eilen nukkumaan mennessä pieni möyri niin kovasti, että mieskin pääsi tunnustelemaan jälkikasvunsa jumppaamista. Ihan mahtavaa!
 
Mulla nyt menossa 18+3 ja liikkeet on tuntunu jo viikolta 14 tai 15 lähtien :happy: Luin kyllä, että ensisynnyttäjillä liikkeet tuntuis vasta tuolla rv 20, mutta ei näemmä aina pidä paikkaansa :p Nyt on pikkuinen alkanu liikkumaan tiheämpään, että useita kertoja päivässä tuntuu. Vielä ei mies ole tuntenut liikkeitä, mutta eiköhän ne pian ala tuntumaan :happy:
 
Minä en ole vielä tuntenut liikkeitä ja viikkoja on 16+4. Tosin istukka edessä eli se osittain valmentaa pienen liikkeet. Odotan kyllä kovasti jo että tuntisin liikkeet. :)
 
Muistaakseni mulle sanottiin että istukka ois takana joten liikkeiden pitäs jo tuntua. Ehkä sen yhden kerran olen kalan pyrstön tajunnut tuntevani ja sekin oli viikolla 15+. :arghh: Mutta olenhan kokematon ensikertalainen. Vahvistukoon meidän Alieni (miehen nimeämä) potkujensa kanssa jotta pääsis tässä kesän mittaan ihastelemaan potkuja. Harjoitus supistuksia olikin jo yksi ilta.
 
Mulla on nyt 16+6, tietääkseni en oo mitään tuntenu. Eka raskaus ja istukka takana. Vatsassa nyt tuntuu kaikenlaista mutta laitan ne vielä suoliston piikkiin :D
 
Liikkeiden tunteminen on niiiiiiiiiin yksilöllistä. Ja toki se istukan paikka vaikuttaa jonnii verran.
Esikoisesta ekat kuplat ja kalanpyrstöt tunsin viikoilla 14-15, nyt ekat tuntemukset oli viikolla 12-13 ja tällä haavaa iltaisin saan potkynäytöksiä. Tänään siis 14+3. istukka on takana. Sen verran hentoisiahan nuo liikkeet vielä on, että makuultaan ollessa parhaiten mokomat huomaan. Jos itse riehun jotakin, niin ei mulla ole mitään käryä, mitä turboananas touhuaa vai touhuaako mitään.
 
Aijuu, tuolla salaisten puolella kerroinkin, että eräs ystäväni, joka odottaa kuudetta lastaan, ei ole koskaan tuntenut liikkeitä ennen viikkoa 16. Voisi kuvitella, että harjaantunut äiti osaisi tunnistaa ja tuntea liikkeet aiemmin, mutta ei se niinkään mene :)
 
Täällä edelleen vähän arvon, onko liikkeitä vai suolia... tosiaan hyvin satunnaisesti hipaisuja tuntuu. Mut oon tuntenut värinää :D siis esikko oli kova pissailee ja usein (siis loppuraskaudes) yksiössä värisi. Oon siis ymmärtänyt, et värinä johtuisi juurikin sikiön/vauvan pissaamisesta :) en oo satavarma. Tää värinä mitä nyt oon tuntenut, tuskin on pissauksesta johtuvaa.. tiedä nyt sitte, et mikä siel värisee :P

Ja vaikka innolla odotankin niitä kovempia möyrähdyksiä ja liikkeitä, niin hyvin kyllä muistan, kun sitä on jatkunut viikko tolkulla just ku on menossa nukkumaan ja just siihen kylkeen (tietty ainoa asento mis pysty olee) millä makaa, niin alkaa semmoset potkutreenit :D ihanan raivostuttavaa :)
 
Mjoo, muistan kans miten esikoinen tunki varpaitaan kylkiluiden väliin. Jestas se tuntu ilkeeltä :D Tässä kohtaa vielä oikein odottaa, että liikkeet voimistuu, mutta kyllä niihinkin kypsyy tietyllä tasolla.

Ne on ne kolme raskauskolmatta:
1. Oksettaa!
2. Awwww, vauva potkii
3. Ottakaa. Tämä.Kakara. Ulos!

:wink:p
 
Mieskin tunsi eilen kättään vasten ensimmäiset pienet potkut :love7 Ensimmäiset havainnot liikkeistä rv 13+0, nyt möyritään ja potkutellaan jo päivittäin ja pitkiäkin aikoja. Tällä hetkellä viikkoja 18+3.
 
Tänään on tirriäinen vetänyt jotain ihme kärrynpyöriä. Tuntuu ihan ihme möyrintä tuolla sisuskaluissa :bored: Neuvolassa viimeksi kun kuunneltiin sydänääniä, tuntui samalta, kun tyyppi yritti päästä aina karkuun. En tiedä, mitä jumppatuokiota tyyppi nyt pitää.
 
Mä olen tuntenut liikkeitä rv 11 lähtien :) nyt vasta rv 17 olen tuntenut joka päivä.
 
Jihuu täällä myös ekat kalanpyrstökutinat bongattu eilen 16+1 ja tänään ne jatkuu..Istukan sijainnista ei hajuakaan mutta näitä tuntemuksia on niin odotettu! :)
 
Mä tunsin esimmäiset liikkeet n 14 viikolla ja pari päivää sitte tunsin ensimmäistä kertaa liikkeet vatsanpäältä, nyt on siis viikkoja 17+5 :) Mies yritti kans eilen illalla tunnustella, mut heti kun laitto käden mahanpäälle niin vauva ei liikkunu ollenkaa sinä aikana ja sen jälkeen taas jatko liikkumista kun mies otti käden pois :D
 
Täälä ei oo tuntunu vielä mitään ( ainakaa tietääkseni ) ultrassa pyöri ja möyri ja oikein ninjapotkuja veteli että niitä odotellessä :) nyt rv 14.3
 
Meillä kävi esikon kanssa myös noin, että ensin oli mieletön myllerrys mutta heti kun mies laittoi käden vatsan päälle niin johan hiljeni :D
 
Täällä ollut pari hiljaista päivää. En ole mitenkään siis huolissani, mutta harmittaa. Ne pienet, hennotkin, liikkeet on kuitenkin itselle niin iso juttu. Nooooo, josko tirriäinen pari päivää ottaa rauhallisemmin ja sitten pistää taas kunnon shown pystyyn.
 
Itsekin olin toissapäivänä jo vähän huolestunutkin (hiton hysteerikko..) kun liikkeitä ei tuntunut juuri ollenkaan. Eilen sitten jo taas myllersi senkin edestä! Tiedä sitten, olisiko ottanut nokkiinsa, kun kävin jumpassa rehkimässä pitkästä aikaa.
 
Itte alan olla aika malttamaton kun liikkeitä ei vieläkään tunnu! Ensimmäinen raskaus ja 17+1 meneillään, että en huolissani ole, mutta malttamaton :P
 
Välillähän vauveli voi olla sellaisessa asennossa, ettei siksi liikkeet tunnu. Ja sitten tietysti, eihän karhutkaan jaksa aina riehua, ne vetää välillä puolukoita :wink
 
Takaisin
Top