Vauvan liikkeet

serene

Oman äänensä löytänyt
Mä tällä viikolla pari kertaa oon tuntenut vasemmalla puolella pienen pientä muljahtelua.. Ihan kuin pikkuisia liikkeitä jo tuntuisi, mutta sitten ajattelin ettei se voi varmaan olla vielä mahdollista (nyt 12 rv)
Mutta! Luin tänään kaksplussan sivuilta että ""Uudelleenodottaja voi tuntea pieniä liikkeitä kuplintana jo 12. raskausviikolla."
("http://www.kaksplus.fi/raskaus/raskaus-viikko-viikolta/raskausviikko-12/)


Iik! Ihan hassua, kun en oikein vieläkään ole tajunnut kaikista raskausoireista huolimatta että ihan oikeesti tuolla on jotain. Toisaalta pelkään että entä jos ei olekaan.. No maanantaina viimein eka ultra!

Onko liikkeitä muilla jo tuntunut?
 
Must on tuntunu kans et ihan ku tuntisin sellasia "perhosen siiven hipasuja" ja kuplintaa :Heartred omasta mielestä ne on vauvan liikkeitä mutta ihan sata varma en vielä ole.

Rv 12+0
 
Joo samalta täälläkin tuntuu, pieniä hipausuja ja muljahduksia jo rv 11+
Tässä ollaan voitolla me uudelleen synnyttäjät kun tiedetään mitä odottaa:)
Harmi vaan kun niitä liikkeitä ei tunne päivittäin.... Vielä!
 
Täällä kans tuntuu pientä muljahtelua, mut mulla on ihan normaalistikin niin paljon tuntemuksia vatsanseudulla etten tiedä mitä ne on.

Lisäksi mulla on alkanut tuleen ihan kun kivuttomia harjotussuppareita o_O Siis kohtu tuntuu päältä päin ihan kovalta ja sillee "kiristää". Ihan kivuttomia siis ja tuttuja viime raskaudesta mutta sillon alko vasta 20+ viikoilla.
 
TCS mulla oli tossa rv 7-9 noita harjoitus suppareita, samalla vihlas mahaan! Loppu yhtä nopeasti kun alkoikin, onneksi!
Ennen mulla on noi alkanut just tossa 20+. Onneksi sykkeet neuvolassa löysivät rv 10+. Ensiviikolla nähdään että mitä mahassa tapahtuu:)
 
Tuntuu hassulta lukea harjoitussupistuksista ja muista supistuksista. Esikoista tässä odottaessani en edes tiedä, miltä supistukset tuntuvat, enkä ehkä tunnistaisi vaikka tulisi. Ja sama juttu noi vauvan liikkeet ja muljahtelut mahassa :wideyed:
 
Jännää kun yrittää jatkuvasti kuulostella :D Yhdessä vaiheessa tuntu semmonen tuolla alavatsassa kun olis kupla puhjennut, liekö olis ollu pikkune heilunu siellä :wink

Rv 13+0
 
Millon ootte tuntenu vauvan ekat liikkeet? Sori jos tämä kysymys on tullut jo aikasemmin esille :)
 
Ekasta ja tokasta oon tuntenu liikkeet rv 16. Nyt menossa 8+6 että tovi tässä varmasti vielä menee :)
 
Tunsin ekassa rv 17 tokassa rv 15 ja tässä rv 11 nää ekat liikkeet kyllä niin heikkoja että jos en tietäis mitä odottaa niin en tajuais :)
Piiemm kyselit supistuksista harjoitus supistukset ei alkuunsa tunnu yhtään miltään sun massu kovettuu kivikovaksi ja loppuu sitten, myöhemmät harj. Supparit saattaa olla jo vähän kipeät aaltomainen tunne kun maha lähtee kovettumaan ja alkaa helpottaa.
Synnytys supparit alkaa aluksi samanlaisina kuin harkkarit mutta muuttuu nopeasti koko ajan kivuliaammiksi ja tulee kellottamalla tasaiseen tahtiin, mulla säteili nää reisiin ja alaselkään:)
Innolla näitä viimeisiä jo odotan... Hullu olen joo:)

Eilen illalla tunsin taas muutaman ihanan muljaduksen, mahtavaa :)
 
Ihanaa, tää meidän pikkunen on tässä puolentunnin aikana muljahdellut 4 kertaa:) pikku hiljaa alkaa tulla selvemmiksi nää tän liikkeet, ihanaa :)
Rv 12+2
 
Mä täällä ihmettelen voiko liikkeet jo tuntua, kun viikkoja ei ole vielä ihan kahtatoistakaan koossa, todennäköisesti vielä vähemmänkin. Mutta tutulta tuo pieni töminä tuntuu. Hmmm...
 
Ei nää liikkeet päivittäistä seuraa vielä ole, ja en niitä kyllä tajuais jos olis eka raskaus :)
Vielä muutama viikko niin pääsee nauttimaan potkuista joka päivä :) ihan oikeista sellaisista!
 
Innolla kans odottelen ekoja liikkeitä.. Saa vaan nähdä kauanko niitä joutuu odotteleen, kun istukka oli ultrassa kuulemma osittain edessä ja osittain takana..
 
Eilen illalla veti toi meidän pieni papunen aivan järkky rumpaa varmaan jotain 30 min, aivan mahtava fiilis:)
Huomenna lähtee 13 viikko käyntiin sokerirasituksen merkeissä :) eka kolmannes lusittu, hurraa!!!
 
Takaisin
Top