Vauvan liikkeet

Minkki

Puuhakas puhuja
Lokakuunmammat 2015
Osa on jo sen verran pidemmällä kuin minä (9+6) niin jollain saattaisi kohta jo liikkeitä tuntua (ainakin uudelleensynnyttäjillä) :)
Jakakaa tuntoja ja oloja ja vaikka milloin edellisissä raskauksissa alkanut!
Tänään tuli kaks napakkaa tökkäsyä suoraan kohdun kohdalla, joo ja hyvin tiedän ettei tällä viikolla VOI tuntea mitään :D mitä lie suolistokaasuja :wink
 
Mä tunsin esikoisen kohdalla vasta joskus rakenneultran aikaan, eli viikon 20(?) paikkeilla... Aika myöhään siis! Mulla oli istukka silloin etuseinässä vaimentamassa liikkeitä. Eli älkää huolestuko jossei heti tunnu. Muistan että itse jännitin kokoajan että onko kaikki hyvin kun ei mitään tunnu. Nyt jo kovasti odotan liikkeitä... Toivottavasti tuntuisi vähän aikaisemmin! :)
 
Minä tunsin liikkeet esikoisesta rv 16+, mies pääsi mukaan iloon rv20+ (tyyppi lopetti liikkumisen kun yritin hihkua miestä kokeilemaan). Koska seuraavissa raskauksissa olis mahdollistaa tunnistaa liikkeet aikaisemmin ja, jos istukka olis takaseinämässä, ei välttämättä menis enää kauaa. :)

Muistan itse(kin) ajatelleeni miltähän ne liikkeet sitten tuntuu; onko niinku alien pyrkis ulos. :grin Mutta se olikin hyvin luonnollista...
 
Esikoiselta tuntui vasta joskus rv22 ja vielä meni useita viikkoja sen jälkeen kunnes mies tunsi läpi yhtään mitään.
 
Ensimmäinen raskaus menossa ja mua kyllä jo etukäteen jännittää siis hyvällä tavalla miltä liikkeet sitte tuntuu, kun ne tuntuu.:)
 
Oho Marsi! Pitäskö munkin alkaa kuulosteleen..13+5 ja ekassa tunsin rv17. :)
 
Mä tunnistin esikoisesta liikkeet vasta rakenneultran jälkeen. Tuntui, että mun piti nähdä ne liikkeet ruudulla ennen kuin uskoin, että ne tuntemukset on vauvan liikkeitä eikä jotain muuta.
 
Mä oon tuntenu aiemmista rv 14-16 välillä ekat liikkeet. Ehkä kuukauden päästä vois tästäkin tuntua. Ei kyllä mitään käsitystä oo nyt istukan paikasta. Aiemmista on ollut takaseinässä, niin liikkeetkin on tuntunut ajoissa.
 
Minulla on nyt istukka edessä, mutta olen muutamina viime päivinä kyllä tuntenut pieniä työntöjä kohdusta napaa kohden. En tiedä onko vain ilmaa vai jumppaako pikkuinen siellä, mutta kyllä varmaan kohta pystyy varmasti sanomaan kummasta kyse :)
 
Mulle ei sanottu istukasta vielä mitään tarkkaa. Kun kysyin, niin vastaus oli että se ympyröi vielä aika pitkälti vauvaa ja rakenneultrassa katsotaan paikka tarkemmin. Mutta siis, olen pieniä muljahduksia tuntenut alavatsassa ja mietin voisiko jo olla oikeita liikkeitä, eikä vain suoliston murinaa. :)
 
Mä en yhtään muista millä viikoilla tunsin esikoisen liikkeet ekaa kertaa, nyt 14+1 enkä oo vielä tuntenu mitää
 
Yksi kaveri kertoi että tyttöjen liikkeet tuntisi aikasemmin kuin poikien...tiedä häntä onko tuossa mitään perää?
 
Agape, eihän tolle oo mitään perustaa anatomiassa tai fysiologiassa. Puppua se on niinkuin muutkin tyttö/poikajutut kuten mahanmuodot yms. Mutta antaa toki hupia sille joka ei halua ottaa sukupuolesta selvää ennen synnytystä.

Mä tunsin esikoisesta liikkeet 16+3, istukka takaseinässä ja eteenpäinkallistunut kohtu. Nyt 13+3 enkä vielä tunne mitään, mutta voinen siis odottaa että parin viikon päästä pitäis alkaa tuntumaan. Ihanaa :woot:
 
Oliko se niin, että pienistä keskosista tytöillä on poikiin verrattuna himpun verran paremmat mahdollisuudet selvityä, koska ne on kehittyneempiä...? Vai oliko se just toisin päin? Siinä mielessä voisi olla jotain perääkin tossa liikkeiden tuntemisessa. Mutta uskon, että muut tekijät vaikuttaa enemmän. Ja vertailtavuus ei ole luotettavaa. Esikoispojasta tuntui rv 16, kun istukka takaseinämässä. Tällä kertaa istukka etuseinämässä, niin voinkin joutua odottelemaan vähän pidemälle.
 
Minulla on nyt menossa rv13+2 ja tunsin vauvan liikkeet eilen ensimmäistä kertaa. En ihan vielä odottanut niitä tuntevani, vaikka neljättä odotankin. Se oli ihan yhtä jännittävää kuin aiemmillakin kerroilla. Esikoisestakin tunsin liikkeet hyvin varhaisessa vaiheessa, vaikka neuvolassa minua ei kovin vakavasti otettukaan.

Voihan se tietysti olla, että innokkaana ensiodottajana ajattelin kaikkien vatsan alueen tuntemusten liittyvän vauvan liikkeisiin :D

Minä olen myös kuullut tai lukenut tuosta Pauvelin mainitsemasta keskoslapsiin liittyvästä tilastosta. Ja muistaakseni se oli juuri niin, että tytöillä on himpun verran paremmat mahdollisuudet. Eräs lastenlääkärinä toiminut neurologi on sanonut tyttölasten olevan muutenkin sitkeämpää tekoa. Ja mikäli ihan alusta asti katsotaan, niin eikös X-kromosomia kantavat siittiöt ole hitaampia, mutta elävät pitempään, kuin Y-kromosomin kantajat?
 
Aamulla sokerirasituskokeen yhteydessä vauva tais vetää kunnon sokerihumala bileet! Alamahassa tuntui jotain uudenlaista, en oikein osaa kuvailla minkätyyppistä se oli. Ehkä kuplintaa... Tiedä sitten oliko vauva vai ei, mutta sokerirasituksessa ollessa oli kiva niin ajatella. :)
 
^Sokerirasituksessa on kyllä maailman tylsintä se odottelu, että pääsis pois. Eikä se litkukaan nyt mitään herkkua ole. Liikkeistä en osaa sanoa mitään, sillä täällä ei niitä vielä ole :D Siis että itse ne tuntisin.
 
Takaisin
Top