Vauvan liikkeet

Dalinski

Jostain jotain jo tietävä
Tammikuunmammat 2015
No kaikki, tuntuuko jo vauvan liikkeet?

Mielestäni minulla tuntuu jo aika hyvin potkut kohdussa :)
Vatsan läpi ei potkuja näy vielä, mutta kun tunnen potkuja kohdussa ja laitan käteni vatsan päälle niin sillä tavalla voin kädellä myös tuntea vauvan potkuja. Joka kerta kun pyydän mieheni laittamaan käden vatsan päälleni, että tuntisi potkut kädellä niin silloin lapsi ei enää potki kohdussa :D

Nyt olen rv 19+4 ja vähän tuntui liikkeitä jo rv 17, mutta selviä potkuja ei silloin tuntenut niinkuin nytten.
 
Mullakin potkii :) rv 17+4, mutta koska olen tosi laiha, niin tuntuu hyvin. Aivan ihana tunne!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mullakin tuntuu jo liikkeet, ensimmäisen kerran tunsin 15. viikolla ja nyt tuntemukset jo vahvistuneet paljon :) Mutta odotankin toista lasta, esikoisen kohdalla tunsin muistaakseni vasta kuukautta myöhemmin kuin nyt.

Mistäköhän sekin johtuu että liikkeet tuntee esikoisen kohdalla myöhemmin? Itse uskon et kyse on vain ja ainoastaan siitä, että nyt ne hennot hipaisut tunnistaa vauvan liikkeiksi jo aiemmin :)
 
Minulla toinen tulossa ja olen vain kerran tai kaksi tuntenut liikkeet niin, että voin selkäsuorassa väittää ne tunteneeni. Eiköhän ne tästä parin viikon sisään :) Nyt siis rv 16+3.
Edellisestä tuntemukset varmaan rv 17+ ja ensimmäisen kerran ala vatsalla näin liikettä rv 21 kun makasin aurinkotuolissa bikineissä, tällöin myös liikkeet siis tuntuivat ensimmäistä kertaa puolisolle.
 
Mulla nyt rv 19+5 ja tunnen potkut jo useasti päivässä. Välillä jopa niin kovaa potkintaa, että täytyy vähän silitellä mahaa, jos se vaikka vähän rauhoittais vauvaa. Mut ihanaa tää on, kun tällöin tuntee vauvan olemassaolon, eikä tarvii koko ajan miettiä, että onko kaikki hyvin. Varsinkaan, kun ei oo kotidopleria ja neuvolatki on niin harvoin.
 
Joka paikassa sanotaan, että esikoisen liikkeet tuntee vasta paljon myöhemmin, mutta olin ilmeisesti onnekas kun tunsin ekan kerran 15+4. Sen jälkeen olen tunnustellut iltaisin ja tunnen kun se siellä mönkii :) eilen 16+4 tuntui oikein iso "jysäys" - kroolasi varmaan täysillä päin seinää :D tänään 16+5 tuntui myös kesken päivän töissä kun pysähdyin istumaan vaikken vatsan sisuksiin keskittynytkään. Mahtavaa, että se siellä painaa menemään :Heartred
 
Ensimmäisiä liikkeitä tunsin vajaa pari viikkoa sitten. Nyt menossa 18+0 ja liikkeitä on pari päivää tuntunut jo usean kerran päivässä. Erityisesti kun itse rauhoittuu aloilleen. :)
 
17+4 ja kovasti olen koittanut kuulostella, mutten tunne vielä mitään.. :sad001 tosin mulla on kokoikäni ollut vatsavaivoja, jotka ei ole mitenkään helpottaneet, joten on vaikea sanoa osaanko erottaa suoliston liikehdintää vauvsn liikkeistä...heh! Neuvolassa kyllä sanoikin että on ihan normaalia jos esikoista odottaessa tuntee liikkeet vasta myöhemmin.
 
Vappu ja tytti Marjaana: Ystäväni kertoi myös, että tunsi toisen lapsen liikkeet jo 15 viikolla.
Ilmeisesti toisen lapsen liikkeet tuntuukin jo aikaisemmin, koska esikoisesta tietää miltä liikkeet tuntuvat :)

On kyllä ihanaa, kun tuntee lapsen potkut :) tietää, että siellä tosiaankin on joku.. itse odotan ensimmäistä lasta :)
 
17+3 ja lähinnä tuntunut kohdun jännittämistä välillä. Ei kivuliasta, mutta tuntee miten tulee jännä paine alavatsalle. Tänään ensimmäinen ja yksittäinen kupla. Yksi ainoa.
 
Mä olen tuntenut liikkeitä satunnaisesti jo pidempään. Nyt viikon aikana olen joutunut töissäkin vähän väliä silitellä vatsaa kun vauva kutittelee niin paljon.. eihän se silittely mitään auta, mutta sillon saan huijattua itseäni ettei kutita :D nyt siis rv 18 menossa.. (17+1)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla tänään rv 16+6 ja olen hieman tuntenut liikkeitä (luulisin :)) , mutta vain satunnaisesti pari kertaa, kuten illalla nukkumaan mentäessä, töissä yhdessä kokouksessa.. Tuntuu silti vielä epävarmalta, että onkohan ne oikeasti vauvelin liikkeitä! Mutta erottanut muista vatsantoiminoista sillä että tullut niin kertaluonteisena ja saattaneet yhtäkkiä kadota kokonaan niin päätellyt siitä että kai se on vauva… Toisaalta jotkut vatsaväänteet/vatsan kuplinta on voinut myös olla vauvan liikettä, mutta olen ajatellut että ruoka siellä möyrii. Nyt ei oo pariin päivään tuntunut mitään, että odottelen innolla merkkejä.

Kun ei oo koskaa ennen ollu raskaana niin varmaan siks nyt alussa vaikeaa tunnistaa noita liikkeitä.. kohtahan lihaksisto kehittyy ja potkut tulee vahvemmiks niin sitten ei varmaan jää enää epäselväks :)
 
Mulla tänään tasan 19+0, enkä oo vieläkään tuntenut selkeästi liikkeitä.. Muutaman kerran tuntunu pieniä kuplia yms. jotka vois ajatella olevan vauvan liikkeitä, mutta varma en oo. Esikoista siis odotan, eli tiedän että silloin liikkeet voi tuntua vasta myöhemmin, mutta silti malttamattomasti jo odotan että vauva antais selkeitä merkkejä! Onko muita, jotka on jo näin pitkällä eikä oo tuntenu mitään selkeää liikettä?
 
Mulla on samaa kuin IhmejaKumma:lla! Pari viikkoo joutunu kutittelemaan takasin päin :D
Ja en oo varma että tunsinko tässä aamulla ja sit keskiviikko aamusta myös ihan kunnon tumahuksen. Tuntu sen verran oudolta että ei se ehken mikään kaasukaan mahassa väännä. Jännityksellä odottaen :p

marke
Mun serkku tuns vasta vkolla 20 ekat. Sillä tosin oli istukka eessä

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mä odotan tosiaan toista vauvaa, enkä ole kovinkaan montaa liikettä vielä tuntenu. Nyt on menossa jo rv 18+4 ja istukka mulla on etuseinässä. Muutamia muljahduksia on ollu iltaisin, mutta siihen ne on jääny. Dopplerilla olen sit kuunnellu sydäntä ja liikkeitä kotona. Ja dopplerilla kuunnellessa meno on tuolla mahassa semmosta vipellystä, että eiköhän ne liikkeet kohta ala jo tuntumaankin. Siinä mielessä doppleri on ollu kiva, että sen kautta kuulee taaperon liikkuvan mahassa.
 
Olen tuntenut nyt kolmena iltana ikäänkuin elohiiren tapaisia tuntemuksia alavatsassa, joka kerran eri paikassa. Eilen illalla ensin kerran keskellä häpyluun päällä, sitten jonkin ajan päästä oikealla sivulla suunnilleen samalla korkeudella. Rv nyt tänään 17+0 ja ensimmäinen lapsi tulossa. Ovatko nämä jotain lihasten nykimistä vai voisiko olla vauvan liikkeitä? Monesta paikasta saa lukea, että ensimmäiset liikkeet olisivat kuin kalan pyrstön hipaisuja, mutta nämä eivät sellaisia ole.. Pieni töksähdys silloin tällöin, välillä useamman kerran peräkkäin.
 
Mariel, kyllä nuo ihan liikkeille kuulostaa. Minusta liikkeet tuntui aluksi enemmän kuplinnalta ja nyt ovat jo selkeämpiä tömähdyksiä. Kalanpyrstön hipaisuiksi en niitä osaisi kuvailla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mun mielestä elohiiri on just oikee kuvaus niille ekoille tuntemuksille! :) Täällä rv 17+5, päivittäin kyllä tunnen hipsutukset mutta kyllä niitä varten pitää pysähtyä ja oikein kuulostella. Jos en ihan väärin muista niin esikoisesta oisin tuntenu näillä viikoilla jo paremmin. Istukasta ei oo mitään havaintoo! :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Siis voiko olla että mä olen vaan tavallista herkempi kun oon tuntenut satunnaista hipsutusta jo 3 viikkoa. Nyt viikon aikana sen oon tuntenut myös istualtani ja töitä tehdessä. Alkuun siis vain esim juuri nukkumaan mennessä kun olin ihan hiljaa ja rauhassa.. mulla tänään siis 17+2

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top