Vauvan liikkeet

Emilia -82

Satasella mukana keskusteluissa
Tänne voisi laitella että koska alkanut tuntea ekat liikkeet emoticon   ja minkälaisia ne ovat. Itse jo kovasti odotan että tunnen liikkeet, kuten varmaan kaikki muutkin. Viimeksi tunsin liikkeet vasta rv:lla 20. Toivottavasti toisesta tuntuisi jo aikaisemmin. 

 
 
Nyt voin vahvistaa liikkeiden tuntemisen, ne ovat voimistuneet jo viikossa. Tunsin ne siis 11+2 nyt kun sain uuden LA:n.. 
 
Minä tunsin esikoisesta ekat liikkeet joskus rv 13 tienoolla. Juurikin sellaisia hentosia, satunnaisia saippuakuplia tai elohiiren tyyppisiä nykäyksiä ihan alavatsalla. Selkeät liikkeet ja potkut tulivat toki myöhemmin. Nyt olen ollut tuntevinani samanlaisia ihan muutaman kerran, mutta en osaa sanoa ovatko ne sikiön liikkeitä vai jotain muuta.
 
Voi ku alkais pian itekki tuntea. Se helpottaa niin mieltä kun voi seurailla pienen liikkeitä niin tietää et hengissä ollaan jne..:)

Aiemmissa raskauksissa mul tuntunu esikoisella rv 16+, seuraavassa 12+ ja kaksosilta 10+. Nyt ois menossa 11+0, nii toiveissa ois jos parin viikon sisällä alkais tuntee. <3
 
Täällä kans odotellaan potkuja innolla!

Esikoisesta alkoi tuntua 18 viikon tienoolla (tai ehkä tajusin ne vasta silloin), keskimmäisestä viikolla 14.
Kolmosesta tuntui potkut vasta vkon 20 tienoilla ja toivon todella ettei nyt tarvitsis odotella sinne asti!

Hipaisuja odotellessa :)
 
Olen ollut myös tuntevinani jo ehkä jotain ihan pieniä liikkeitä makoillessa, mutta on tosi vaikea sanoa joko se voisi olla niitä vai jotain muuta. Odottelisin kuitenkin, että joskus 2-3 viikon päästä voisi jo tuntea jotain. :) Esikoisen kohdalla tunsin liikkeitä rv 15+.
 
Pari viikkoa sitten olin tuntevani hipaisuja. Viime viikolla tunsin niitä hentoisia hipaisuja jo ihan selkeästi. Eilen illalla tuntui, että joku oli ihan villiintynyt vatsassa, niin selkeä liike sieltä tuntui. Sama oli tänä aamuna, yllättävä "molskaus". Tuntuvat aina silloin, kun nukun kyljelläni, vatsa osittain alaspäin. Tuntuu selkeämmin vasemmalla puolella vatsaa edessä
 
Luulen tuntevani liikkeet, nyt siis menossa rv 13. Varsinkin vasemmalla puolella melko alhaalla tuntuu välillä sellaista hipsuttelua, pieniä kuplia. Tämä on ensimmäinen raskauteni, joten en varma voi olla, mutta koskaan aikaisemmin en ole tuollaista tuntenut.
Siskoni on myös raskaana (3 viikkoa edellä) ja hänellä on entuudestaan jo yksi lapsi, ja hän kuvaili vauvan liikkeitä näin alussa samalla tapaa. Liikkeet on toistuvia ja tunnen ne, jos olen paikoillani. Jotenkin tuntuu niin hassulta, että tuntisin ne jo! Eilen oli np-ultra ja siellä näkyi erittäin liikkuva tyyppi, joten kait se sitten mahdollista voisi olla! :D
 
Tääläki nyt viikon verran tuntunu melkee joka päivä. Just tollasta ihanaa pientä hipsutusta tuntuu kun asettuu makaamaan. Voi että! <3

-jeliina 12+1
 
Hassua kun näitä keskusteluja tulee seurattua vain sivusta enkä osallistu itse vaikka moneen kohtaan ajattelen, että niinpä! Tai sit olis vaan jotain muuta kommentoitavaa...no mutta nyt mä aktivoiduin kirjoittamaan, kun näitä teidän juttuja lukiessa sydän oikein hypähti että kumpa mä tuntisin kans jo jotain! :D Ekaa odotellaan ja viikkoja vasta päälle 12 mutta en malttais millään odottaa.
 
Mä olen tuntenut noin viikon verran, en joka päivä mutta silloin tällöin. Ja just kylkimakuulla useimmiten! :)
Esikoisesta tunsin rv18, joten ajattelin että nytkin saa odotella. Mutta onneks ei, se on niin ihana tunne! <3 ..ainakin nyt vielä kun ne jalat ei potki kylkiluita vinoon! ;)
 
Näin unta, että vatsassa oli kämmeneen sopiva kohouma ja kun sen peitti kädellä tunsi vauvan liikkeet eli kovasti odotetaan ekoja tuntemuksia!
Mutta niitä saa vielä odotella, kun esikoisen tunsin vasta rv 19 paikkeilla ja neuvolassa epäili kohdun olevan taakse päin.
 
Mä oon ajatellu kokoajan et no en todellakaa voi tuntea vielä (rv 13+5) mut ihan varmasti joku heiluu iltaisin alavatsassa ellei sitten ilmavaivat :D Esikosta en muista koska tunsin.. Joskus 20 ehkä...?
 
Voi että, ootan niin kovasti kunnollisia liikkeitä!! Sitten ei tarvisi päivittäin miettiä onko kaveri vielä mukana. Onhan mulla tuo doppleri, mutta en käytä sitä päivittäin. SItten tietenkin, kun ne liikkeet alkaa tuntua niin hermoilee, tuleeko niitä tarpeeksi :D
 
Ihanasti tuntuu <3
Ensimmäiset selvät liikkeet rv 13
Nyt alkaa rv 15 ja liikkeet on todella selvät.

Iltavirkku on siis tämä yksilö :)
 
Ääh, mä odottelen ihan kärsimättömänä pikku hipaisuja.Oon tuntenut vain sellaista paineen tunnetta, enemmänkin pienten supistusten tuntuisia juttuja alavatsalla.
Siksikin ois ihana tuntea potkuja, tietäisi että kaikki hyvin pikkuisella..

En siis usko että ovat supistuksia vaan että kohdun kasvaminen näin "käytetyissä" (kolmen raskauden kokeneina) kudoksissa tuntuu moisena paineena..

*Huokaus* Vielä odotellaan..
 
Täällä kanssa ootellaan "hipasuja", vielä ihan ensimmäinen raskaus kyseessä ja kaikki on ihan uutta. Ja helpottais kyllä täälläkin oloa tieto, että onhan siellä vielä elämää :) Tosin nyt vasta rv 10+2 menossa, että kai tässä joutuu vielä ainakin pari viikkoa odottamaan!
 
Mä en kyl usko et tunnen vielä liikkeet. Täytyy odotella pari vk. jos alkais.. Nyt rv 14+5.
 
Itse en usko tuntevani mitään vielä pitkään aikaan ja keskiviikkona oli vasta eka ultra. Siellä se lääkäri sano, että jotkut väittää jo tuntevansa liikettä, mutta ne puhuu puppua. Ei ole mahdollista tuntea 5cm kokosen minivauvan liikkeitä :D
 
Takaisin
Top