Vauvan kanssa

Tuo on kyllä niin totta että vaikka niillä isoäideillä ja anopeilla sekä omalla äidillä on aina neuvoja niin hiukan on käytännöt muuttunu. Ja periaatteessa kyllä kai lapsi tottuu melkeen mihin vaan ja on "tyytyväinen" mutta sitten on jotain psyykkisiä ongelmia jotka paljastuu vasta myöhemmin..

En sanois että meidän tyttö on hankala tai itkee paljon kun vertaa koliikki vauvoihin jotka huutaa tunteja yhteen menoon. Sitä jatkuvasti sanon miehellekki jos tyttö iltasin on itkunen että ei tää oo vielä mitään. Hän on kumminki esikoinen ja ainoa lapsi. Entä jos oliski useampi lapsi. Täytyy olla tyytyväinen kun pahimmillaan ehkä itkeskelee puoli tuntia (välissä pienen tauon pitäen) ja sitte rauhottuu kun on kanniskeltu olkapäällä joka on hänen suosikki paikka.
 
Onko täällä muita osittaisimettäviä? Mulla on kauheen vaikeeta tuon kanssa, että paljonko syöttäisin. Nyt vauva siis 5,5 viikkoa ja saa korviketta 100 - 150 ml päivässä. Musta tosin tuntuu että voisin antaa enemmänkin, vauva on nimittäin usein tosi kärttyinen ja mun mielestä itkee juurikin nälkäitkua. Mutta kun enhän minä tiedä voiko se olla masupipiä tai muuta :sad001 Ollaan tuo korvikkeen määrä saatu vähennettyä 300 millistä tuohon kun 2 vk neuvolassa sanoivat että vähän reippaasti tullut painoa. Mutta minusta lapsi on nyt nälkäisempi... en tiiä. Toisaalta tekis mieli kokeilla antaa enemmän korviketta jos olisi tyytyväisempi, mutta voiko sitä korviketta antaa liikaa? Ärsyttää kun ei tiedä mikä olis hyvä ja neuvolassa ovat kovin neutraaleja, ei sieltä saa mielipidettä :banghead:
 
Jos siis kyse että rintamaito ei riitä niin antaisin korviketta lisäksi sen verran kun vauva syö ettei jää nälkä. Meillä täys korvikkeella ja annettu aina sen verran kun muksu syö ja ei ainakaa huolta ole että korviketta menis liikaa kun kasvaa hyvin keskikäyrillä :happy:
 
Onko täällä muita osittaisimettäviä? Mulla on kauheen vaikeeta tuon kanssa, että paljonko syöttäisin. Nyt vauva siis 5,5 viikkoa ja saa korviketta 100 - 150 ml päivässä. Musta tosin tuntuu että voisin antaa enemmänkin, vauva on nimittäin usein tosi kärttyinen ja mun mielestä itkee juurikin nälkäitkua. Mutta kun enhän minä tiedä voiko se olla masupipiä tai muuta :sad001 Ollaan tuo korvikkeen määrä saatu vähennettyä 300 millistä tuohon kun 2 vk neuvolassa sanoivat että vähän reippaasti tullut painoa. Mutta minusta lapsi on nyt nälkäisempi... en tiiä. Toisaalta tekis mieli kokeilla antaa enemmän korviketta jos olisi tyytyväisempi, mutta voiko sitä korviketta antaa liikaa? Ärsyttää kun ei tiedä mikä olis hyvä ja neuvolassa ovat kovin neutraaleja, ei sieltä saa mielipidettä :banghead:

Tossa n. 6 viikon iässä on taas uusi tiheän imun kausi, voisko tyytymättömyys johtua siitä? :)
 
Tossa n. 6 viikon iässä on taas uusi tiheän imun kausi, voisko tyytymättömyys johtua siitä? :)

Voi toki olla, mutta mielestäni tuota pohjatonta nälkää on kestänyt jo pari viikkoa. :eek: Noh, päivä kerrallaan, ehkä se vielä taas tasaantuu ja löydetään ruokailuun sopivat määrät :shy:
 
Kyllä mä antaisin lisää korviketta! Tärkeämpää, että lapsi saa riittävästi ruokaa, viis jostain kasvukäyristä :) Voithan neuvolassakin puhua asiasta. Että olet huomannut, että vauva on nyt nälkäisempi ja että haluaisit antaa lisää korviketta vaikka paino siitä nousisikin nopeasti. Ja uskoisin, että se painonnousukin siitä tasoittuu jossain vaiheessa :)
 
Meillä neuvolassa täti oli vain tyytyväinen, kun on painoa tullut. Hypättiin yksi käyrä ylöspäin viime kerralla (vajaa 500 g/vko). Omalla maidolla mennään. Minäkin antaisin lisää korviketta. Vuoden ikään asti vauvat itkevät vain ja ainoastaan tarpeeseen (nälkää, väsymystä, yksinäisyyttään ym.). Aina me ei vain ymmärretä sitä tarvetta.
 
Kyllä mäkin antaisin lisää korviketta jos nälkäänsä huutaaa..meillä oli eilen neuvola lääkäri, painoo on 5,570 kg ja pituutta 58cm,poika siis 8vko ja pari päivää päälle:playful: hyvin on kasvanu siis.. ootteko ottanu sitä ekaa rokotusta?(rotavirus) Se suun kautta otettava..onko tullu masuvaivoja? Tai mitää muuta? Poika sai eilen, ja nyt jännällä ootan mitä tuleman pitää:bag:
 
Mä myös antaisin korviketta lisää, ettei pienen tartte nälissään olla. :) ja niinku oli jo aiemmi joku kirjoittanu ni käyristä viis :) ne sit jossai vaiheessa hakee oikeen paikkansa. :)

Meillä myös oli eilen 8vk nla, painoa 5,7kg ja pituutta 59cm, hienosti kasvetaan. :)

Meillä ei vielä otettu rotarokotetta ku ollaan lähdössä viikoks reissuun.. haetaan se sitten reilun viikon päästä.:)
 
Mammuska17- tääl on ehkä vähän enemmä ollu kiukkusuutta,mahaansa varmaan...ja eilen kun itki, niin kuullosti siltä et sattuu oikeesti pientä:sad001 onneks ei kauaa kestäny. Elämänsä ekaa kertaa itki nui..:sorry:
 
Niin..ei oo kivoja ja mä en ite kestä sitä tilannetta kun laitetaan ku toinen itkee niin lohduttomasti...hetkenhän se vaan tuntuu:shy:
 
Täällä vähän eri rokotusohjelma kuin Suomessa. Meidän tyttö sai reilu viikko sitte kolme piikkiä ja rotavirusrokotteen suun kautta.. neuvovat aina antaa Calpolia tuon jälkeen kun yks rokotuksista aiheuttaa kuumetta. Meningokokki kai. Vähän oli kärttynen tyttö ja hiukan lämpöä mutta ei muuten hirveästi vaikuttanu. Tosi reipas oli myös vaikka kolme piikkiä tosiaan laitettiin. Itki mutta äidin syli lohdutti. :Heartred
 
Ei oo kyllä kivoja yhtää nuo rokotukset. En osaa kuvitellakkaa miten sitte itketään kun piikillä tulevat :excited001

Sehän onki hauska homma että ne piikit ku tulee ni itketään ehkä se pistohetki , mutta se melkeinpä jää siihen. Rotarokotteen vaikutus kestää joillain kauankin just vatsan väänteinä :/ en tiedä onko aika kullannut muistot mutta koin esikoisen kohdalla, että rotat oli pahempia kuin piikit :D
 
Mä muistelen kans et se rota oli esikoisella pahin, ja muista ei tullu mitään. Saa nähä miten tämä vaavi reagoi.

Onko muita jolla kuukautiset on palannu..?

Mulla 8vk synnytyksestä ja menkat tuli tänään. Ärsyttää... :sad001
 
Mulla ei oo viel alkanu..toivotaa et ei pian alakkaan:playful:. Neuvolatäti sano et se pahin hetki saattaa olla nyt perjantaina ja viikonloppuna..sitä ootellessa:bored:
 
Onko teillä joilla kuukautiset palannu ollu siis ihan kunnon vuoto vai pientä tiputtelua. Mulla tuli tasan 8vk synnytyksestä kahtena päivänä muuta hassu tippa ja odotin että ois tullu kuukautiset mutta eip sitten tullutkaan.. ärsyttävä nyt ootella että millon alkavat.
 
Takaisin
Top