Vauvan huone

Sapiisakki

Näppärä viestien naputtelija
Joko olette alkaneet sisustamaan vauvalle omaa huonetta tai pinnasänkynurkkausta? Mun tekisi niin mieli jo aloittaa, mutta kaipaisin ideoita sisustukseen ja käytännöllisiin ratkaisuihin. Meillä isännän työhuoneesta tulee vauvan huone eikä siellä ole vielä mitään muuta vauvalle kuin vaatteita kaapissa. Hoitopöytää meille ei ole tulossa, meinaan pärjätä pelkällä hoitoalustalla, mutta jonkinlaisen tason sekin tarvinnee...

Tänne saa laittaa valokuviakin jos haluaa ja linkkejä kivoista sisustuksista. Kaikkea ihanaa ja turhaa, mutta myös tarpeellista, kiitos!
 
Kaunista on! Selvästikin tyttö tulossa. Olen tiennyt siitä pinnasängyn päälle laitettavasta hoitotasosta, mutta se vaikuttaa jotenkin hankalalta. Ehkä kuitenkin laitan jonkin tavallisen pöydän päälle liinan ja hoitoalustan niinkuin sullakin näyttäisi olevan. Siihen mahtuu hyvin viereen vaipat ja vaihtovaatteet sekä rasvat ja talkit yms.
 
Meillä on aina ollut se pinnasängyn päälle laitettava hoitotaso.
Ei se ole hankala. Eihän sitä tarvitse liikutella mihinkään. Meillä se on ollut siinä sängyn päällä sen ajan mitä sitä on käytetty :)
 
Tähän tyyliin (kuva netistä) :) seinässä sängyn yläpuolella hylly, johon saa hoitotarvikkeita, yövalon ja hyllyn alapuolella pieni seinänaulakko.
Mä olen tykänny tosi paljon. Kun ei enää hoitopöytää tarvitse (meillä n. 6kk iässä), niin tason saa heivattua pois. Hoitopöytä itsessään vie tilaa, enkä henk koht tykkäisi että semmonen rojottaa käyttämättömänä mein makkarissa tai lasten huoneessa. Meillä ei vauvalla (eikä muillakaan lapsilla) ole kokonaan omia huoneita.
 
Meillä on lastenhuone vielä vähän kaatopaikka kun muutettiin äsken. Täytyy raivata muuttolaatikoita sieltä pois ja hankki pinnasänkykin. Muuten kaikki tarvittavat kyllä siellä jo on. :rolleyes: Laitan kuvaa sitten kun saan valmiiksi.
 
Lienen kertonut ennenkin, ettei meillä sitä lastenhuonetta vielä edes ole olemassakaan, tilat kyllä tuolla yläkerrassa on mutta rakentaa tarvii ensin. Ja siis koska huone on yläkerrassa, ei sen kanssa ole kiirettä. Viime viikolla muutettiin esikoinen pois meidän makuuhuoneesta, eli valmistellaan tilaa vauvalle ja kehdolle.
 
Mä sain jostain sellasen käsityksen, että se hoitotaso pitäis aina käytön jälkeen nostaa pois... Tai että siinä olis jotku saranat tms, että mahtuu sit hyvin laittaan vauvan nukkumaan jne. Eikai se sitten viekään niin paljon tilaa tuosta pinnasängyn päältä, ku mä kuvittelin! Täytynee selvittää onko siihen pinnasänkyyn sopivaa tasomallia vai onko joku yleismalli olemassa mikä käy monenlaiseen sänkyyn? Meidän tuleva pinnasänky on vielä edellisellä omistajalla käytössä. Saadaan se kyllä sitten heti kun tarvitaan.
 
Meillä on sellainen valkoinen kapea "yleismalli". Onmuuten aika helppo nikkaroida itsekin. Suorakulman muotoinen pala vaikka liimapuulevyä ja päätyyn js sivuille pienet reunat. Pohjaan lovet, että pysyy pinnasängyn päällä paikallaan :)
Tosi hyvin mahtuu vauvan laittamaan sänkyyn, ei tee edes tiukkaa :)
 
Meillä vauvan huone osottautu vähän isommaks projektiks ku uskoin. Mie reippaana tyttönä aloin loppukesästä repiä tapetteja pois seinistä että laitetaan maalii tilalle :) ...ei ne tapetit sitte nii helpolla irronnukkaa... miulla meni hermot, ja projekti jäi miehen hoidettavaks.. En oo koskenukkaa seiniin sen jälkeen kun tapetit ei irronnukkaa suosiolla :grin Ois pitäny palkata ammattilainen hoitamaan tapettien poisto ja maalaus mut ei enää kehtaa ku on alku ite räpelletty..

Onneks tässä on vielä monta monta kuukautta aikaa ennen kun vauva huoneeseen muuttaa (alkuun tietty äiskän ja iskän kaa samassa huoneessa), mut ois kiva kun olis joku paikka mihin kaikki vauvalle hankitut tavarat laittais... Alkaa olla jo vähän ahasta ku vaunuu, matkaratasta, turvakaukaloo, vauvan vaatteita ja kokoomista oottavat kaappi ja lipastot on ripolteltu ympäri kämppää minne vaa on sattunu mahtumaan :confused:
 
Olisikin oma huone vauvalle!! Mutta ei todellakaan... On aikuisten makkari ja isompien lasten huone. Siinä vaiheessa kun pikkuinen tarvii oman huoneen, on edessä muutto isompaan asuntoon. Nyt en koe järkeväksi isomman hankkimista, koska jos kulut kasvaa, niin se voi estää mahdollisuuteni jäädä hoitovapaalle. Sit kun palaan työelämään, on mahdollisuus isompiin asuinkuluihin.

Meidän makkarissa on pinnasänky. Nyt aluksi ilman laitaa, jotta saan sen sivuvaunuksi ihan kiinni parisänkyyn. Luulisin sen helpottavan yösyöttöjä.
Hoitopöytä on eteisessä vessan oven vieressä, jotta pyllynpesu on välittömässä läheisyydessä. Hoitopöydän laatikostossa on sopivan kokoiset vaatteet ja hoitotarvikkeet.
 
Loistava idea tuo pinniksen päälle laitettava hoitotaso, täällä ainakin otetaan käyttöön! Oon kanssa vastustanut etten haluaisi erillistä hoitopöytää, mutta tuohon ratkaisee ongelman. Tilaa kun on rajatusti enkä muutenkaan jokaista kulmaa haluaisi täyttää jollakin tavaralla.
 
Sain miltein valmiiksi Apinamme huoneen tänään.

IMG_7158_zps01b188ba.jpg


IMG_7159_zpse290c409.jpg


Tuo vihreä kirstu muuten myynnissä jos joku tarvitsee/haluaa?!
Siihen paikalle odottamassa lattialamppu ja vaaleanpunainen laatikko.
 
Se on ihana. Minun isän äitini ihan 40-luvulta. Ei vain valitettavasti ole tilaa sille. Pyydän 100€.
 
SenjoraG, mulla on kamala pähkäily täällä tuon kirstun kanssa. Koska haluaisit että se haetaan? Eli siis kuinka pian haluat tehdä kaupat?
 
SenjoraG, mulla on kamala pähkäily täällä tuon kirstun kanssa. Koska haluaisit että se haetaan? Eli siis kuinka pian haluat tehdä kaupat?

Sikäli mahdollisemman pian. Se on ihana kirstu kyllä. :D
Ja kyllähän se nyt tuossa voi olla jokusen ajan ei siinä mitän..mutta varmaan mahdollisemman pian "lyödä kättä päälle" jos juuri sinä sen haluat!
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top