Vauvan huone/muut sisustus jutut

Ruusa#

Supliikin supersankari
Huhtimammat 2016
Elomammat 2017
Vähän puhuttu jo hoitopöydistä ym tuolla hankinta ketjussa. Sisustusjutut vois pikkuhiljaa saada omankin ketjun :) Pohdin tönään että kuinkahan tarpeellisia nuo pistorasia supjat, laatikkojen lapsilukot ym on?? Ei nyt ihan heti vauvan synnyttyä tietenkään :D
Ajankohtaisempaa tuo pikkuisen huone... Harkinnassa ollu tummaapuuta pinbasänky+hoitopöytä... tai sitten valkoiset. Tapetteja/maaleja vasta vähän ihasteltu. Mutta vois sitä pikkuhiljaa uskaltautua sisustushommiin! Ootteko muita muutoksia kotiin tekemässä vauvaa varten?
 
Meillä pistorasiat ovat saaneet olla rauhassa, kaapit ja laatikostot keittiössä eivät. Eikä nykyään kylppärissä. Meillä on muutama laatikko sellaisia mitä se saa tyhjentää ja pyritään yhdessä katsomaan muita laatikoita.

Sisustaminen olisi menossa taas vähän uusiksi. Mietin sisustustarroja. Löysin bauhausista suloisen pöllökattolampun, joka ei huuda stereotypioita.
 
Meillä ei maalata seiniä, mutta huoneita tuli vaihtaa, jotta saadaan vauvan pinnasänky ja lipasto mahtumaan meidän huoneeseen.

Veljen lapsi, 1,5v, osaa avata ja sulkea ovilukot kaapeista ihan ite. Olemme hämänneet häntä taputtamalla kuinka hienosti hän osaa avata että sulkea lukot, joten kaapeista kamojen tyhjentäminen on jäänyt vähemmälle. On myös katsonut tarkkaan kuinka äiti laittaa astianpesukoneen päälle, ja lapsi "auttaa" mummoa ajastamalla mummolan pesukoneen aina uudelleen pyörimään. Pistorasioita ei ole tarvinnut peittää. Tämä lapsi ei siis puhu muutamaa sanaa enempää, mutta tarkkailee senkin edestä miten aikuiset hommia hoitaa.
 
Meillä ainakin kaikki kaapit tyhjenee minne yltää (ei pysty asentaan niitä lapsilukkoja) laitettiin kyllä töpselitulpat. Mut tosiaan noihan sitten myöhemmin tarvii kun lapsi oppii konttaan jne.
Meillä ei oo omaa huonetta pienelle tulossa kun pinnasänky on meidän makkarissa sitten. Samoihin sävyihin meidän sängyn ja kalusteiden kanssa tietty, tummaa puuta. Hoitopöytää ite suosittelen, paljon helpompi vaihtaa vaippaa ja pukea eikä tarvi pelätä jos sängyllä vaihtaa että jotain lirahtaa sänkyyn. Meillä esikoinen ainakin oli kova pissimään alleen aina heti kun otti vaipan pois :grin
 
Meilläkin kovasti mietinnässä lapsen huone tai ylipäätään laitetaanko sitä vielä. Asutaan kolmiossa ja pitäisin mielelläni tuon yhden huoneen vielä hetken ihan vaan vuerashuoneena. Yövieraita kun meille tulee vauvan synnyttyä varmasti paljon...suku asuu kauempana. Pinnis tulee meidän huoneeseen mutta onko se tosi epäpätevää jos hoitopöytäkin on makuuhuoneessa? Mahtuu sinne kyllä mutta sitten pitää aina yöllä sytytellä valot ja molemmat herää viimeistään... Kylppäriin hoitopöytä ei oikein meillä mahdu.

Hankinnoista ostin vauvalle jo torista ihanan vähän sängyn korkeudella olevan aika modernin kehdon. Ajattelin nyt alkaa etsiä kankaita ja ommella siihen reunapehmusteet ❤️. Jotenkin ihana jo päästä käytännössä tekemään valmisteluja edes vähän.
 
Meillä pinnis tulee kans makkariin, sillä joskus tulevaisuudessa lapsen huone tulee yläkertaan niin ei voi vielä niin kauas laittaa kun itse nukutaan siis alakerrassa. Ongelmana on vaan tilan puute , eli kirjahyllyn ainakin joutuu makkarista viemään pois ja tietokonepöytä on mun mielestä liian iso . Makkarissa siis oikeastaan on yksi ainut seinä mihin pinnis mahtuu ja missä ei vauva ole ikkunan alla .

Hoitopöytää ei ajateltu ostaa ollenkaan kun tulee niin ahdasta . Eikös niitä ole jotain levyjä minkä voi laittaa esim pinniksen päälle ja siihen se pehmeä juttu vielä päälle , ja siinä vois vaipat vaihtaa ?
 
Mayapapaya, monilla tutuilla ollut hoitopöytä omassa makkarissa. Saahan sinne lähelle jonkin yövalon/lukuvalon lattialle ettei tarvi kattovaloja räpätä aina päälle.
 
Tuo joku pienempi yövalo vois tosiaan olla hyvä idea jos nyt kuitenkin päätetään laittaa hoitopöytä makkariin.
 
Me rempattiin koko asunto, kun tähän muutettiin. Lastenhuone tehdään nykyisestä työhuoneesta aika pienin muutoksin. Töitä siellä ei ole tehty muutenkaan.. Tapetti on neutraali ja leluilla ym.saa huoneen sisustettua kummallekin sukupuolelle sopivaksi. Lipasto tyhjennetään vauvan vaatteille ja hoitopöytä saadaan kaverilta lainaan. Työpöytä ja kirjahylly tuottavat vielä päänvaivaa, mutta jääkööt vielä huoneeseen. Pinnasänky tulee kuitenkin varmaan aluksi meidän makkariin.
 
Meillä on melko uusi omakotitalo ja tarkoitus on majoittaa vauva melko pitkäänkin meidän makuuhuoneessa. Makkarilla on kokoa n. 18m2, joten sinne mahtuu vaikka kolmoset pinnasänkyineen ja hoitopöytineen. Lastenhuone sisustetaan joskus myöhemmin.
 
Mä löysin eurokankaasta aivan ihania kankaita vauvalle! Kannattaa mennä kattomaan jos yhtään haluatte ite tehä. Mun niiiiin tekis mieli alkaa ommella verhoja yms muuta vauvanhuonetta varten! Jotain tyynynpäällisiä ja lakanoita ehkä uskaltaiskin tehä, mut ku ei oo minkäännäköstä hajua mimmonen huone vauvalle sitten tulee niin eipä sitä juuri muuta uskalla vielä :/
 
Me asutaan tällä hetkellä kaksiossa, joten ei pääse huonetta sisustamaan. Edessä on vähän järkkäilyä, että saa pinnikset sun muut mahtumaan. Alku ainakin mennään näin...
 
Meillä ei oo koskaa tehty kodista niin "lapsiystävällistä" mitä jotkut tekee. Meillä ei oo mitään turvajuttuja ja ollaan pidetty kukkia ja kynttilöitä pöydillä. Meidän 1v 7kk tyttö on aina tiennyt ettei niihin saa koskea. Sit kun tulee kaveri lapsia niin kaikki pitää aina nostaa ja tuolit kaataa alas. Mun vinkki on et opettaa heti että kukkaa haistellaan ei kosketa ja yms. Ei tietenkään mitään kaikista rakkainta häälahjaksi saatua maljakkoo laita olkkarin pöydälle mut esim iittalan tuikkukipot yms hyviä harjoituksiin. Mä välillä mietin et onks mun tyttö vaan niin supervision kiltti ja seraava sitten tulee ja tuhoaa kaiken.
Nyt ollaan harkittu laittaa turvaportti keittiöön pääsyn estämiseksi koska tyttö kurkkaa jääkaappiin ja kun se aukeaa lyö päänsä ja muutenkin se on vaarallinen huone ja jos nyt vaihdetaan isojen sänkyyn voi päästä salaa sinne. Saa nähdä.

Meillä tytöllä on oma huone. On oikea prinsessa keidas ja täynnä vaaleanpunaista. Ei tehdä siihen vauvan takia muutoksia. Vauva nukkuu meidän huoneessa varmasti esimmäisen vuoden. Katsotaan sitten tilannetta uusiksi kun vauva muuttaisi nukkumaan lastenhuoneeseen.

Hoitopöytää meillä ei oo ollut. Sellainen kovapohjainen alusta joka päältä pehmeä ja jossa vähän laitaa oli tosi kätevä. Yleensä oli päivät sängyn päällä ja siinä vaihdettiin. Yöllä siinä sängyllä missä nukku.

Meille tulee rottinkikehto ensiksi sängyksi ja sitten sen jälkeen siirrytään pinnikseen.
 
Mulla tekisi mieli maalata tulevan beiben tulevan huoneen seinä keltaiseksi, mutta mies oli sitä mieltä, että ensin odotetaan rakenneultra, jotta tiedetää, kumpi sieltä on tulossa. :) Pinnasänky tulee varmasti ensin meidän makkariin. Esikko siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan 7 kk ikäisenä.

Hoitopöytä ja muut härpäkkeet meillä on säästetty esikoiselta, joten mitään suurempia hankintoja ei ole edessä, ainakaan kalusteiden osalta. Lisäksi meillä oli kovapohjainen alusta kodinhoitohuoneen pöydällä. Meillä on kohtuu iso omakotitalo niin ei haittaa, vaikka näitä "hoitopaikkoja" on useampikin. Esikko tykkäsi kovasti makoilla kodinhoitohuoneen pöydällä ja tuijotella kaapistoihin kiinnitettyjä leppäkerttuja ja hymynaamoja samalla, kun laittelin pyykkiä. :) Liikuteltava kehto olisi kiva, mutta taidan tehdä samoin kuin esikon kohdalla eli otan vaunut sisälle ja kuljetan tarpeen vaatiessa vauvaa niissä paikasta toiseen. Esikko nukkuikin ihan pienenä enemmän vaunuissa kuin pinniksessä. Kaikista eniten taisi kuitenkin kolmeen kuukauteen mennessä nukkua isänsä olkapäällä. :D
 
Oon alkanu miettiä vaaleanharmaita/hieman hopeanhohtoisia seiniä vauvan huoneeseen. Sellaista vähän helmiäismaalia... Ja siihen iso sisustustarra esim mustalla sellainen puu tai joku lintu tai perhosaihe :) Osa perhosista vois olla vaaleanpunaisia..
 
Meillä tyttö alkanut tyhjenteleen lipastojen laatikoita. Keittiöön ei pääse kun on portti siinä. Pistorasiat suojattu ihan vaan oranssilla teipillä eikö tyttö oo kyllä kiinnittänyt niihin mitään huomiota.

Meillä on kaks makkaria, joista toinen on käytössä vain joka toinen viikonloppu, kun miehen tyttö tulee. Joku päivähän siitä tulee meidän tytön huone. Nyt ois tarkoitus ängetä meidän makkariin parisängyn ja pinnasängyn lisäksi tytön sänky. Ahdasta tulee...
 
Minkä ikäinen Millier sun miehen tyttö on? Että jakavatko nämä isommat tytöt sitten jossain vaiheessa huoneen? Niin ei tarvis teitä neljää änkeä kovin pitkäksi aikaa samaan...
 
10vuotta on miehen tyttö :) Kiva varmaan sit tollasen alkuteinin jakaa huone uhmaikäisen tytön kans :D
 
Totta aika paljon ikäeroa... mulla yhellä kaverilla tytöillä 7v ikäeroa ja he jakaa ihan mielellään huoneen, mutta pienempikään ei enää niin pieni että hajottais toisen tavaroita esim...
 
Mä oon kans tuuminu, että kannattaako etes sisustaa vauvalle omaa huonetta kun kuitenki varmaan jonku aikaa pinnasänky on makkarissa. MIssä vaiheessa vauva yleensä siirtyy omaan huoneeseen? Ja tuota hoitopöytää oon kans miettiny. Vaihdetaanko öisin vaippaa vai onko se pääasiassa päiväkäytössä? Joo ensikertalaisella ei oo mistään mitään hajua... Ja kauanko vauva voi päivällä nukkua turvakaukalossa jos ei vaunuissa oo koppaa että vois vaunuilun jälkeen jatkaa unia semmosessa? Vai nukkuuko päivät pinnasängyssä vai missä...
 
Takaisin
Top