Vauvalle tarvikkeet

Tiarella

Puuhakas puhuja
Mitä kaikkea pitää ostaa? Olen ostanut sukkia, bodyja yms... ja paljon puuttuu. Isoimmat pinnis, hoitopöytä, yms... puuttuu. Oisko jossain listaa mitä kaikkea pitää ostaa. Kun ensikertalaisena en tiedä. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
SInähän ajoissa olet ollut liikkeellä. Oon ostanut puolenvälin jälkeen mitä on tarvinut, ekalla tietysti kaikki sängystä vaunuihin. Isommat ihan loppuvaiheilla vasta. Nyt neljättä odottaessa en taida ostaa kun korviketta ja vaippoja sitten viimesillä viikoilla :)
 
Mulla vaikuttaa paljon myös että kolmas on tulossa. Oikeastaan muita hankintoja ei oo kuin turvakaukalo ja parit vaatekerrat ja ne sitten kattelen likempänä laskettua :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Äitiyspakkauksella pääsee tosiaan pitkälle vaatteiden ja pienten perustarvikkeiden kanssa. Suurempien hankintojen osalta taitaa olla vielä hieman turhan aikaista. Kannattaa muutoinkin pitää järki mukana hankinnoissa. Sitä löytyy jos jonkinlaista vekotusta avuksi vauvanhoitoon ja viihdytykseen, mutta suurin osa niistä on tyystin tarpeetonta ja kohderyhmänä on juuri asioista tietämättömät ensikertalaiset.
 
Ei vissiin mun edellinen viesti oo tullu perille. Mutta siis missä vaiheessa meinaatte hankkia isompia hankintoja, pinnasänky, vaunut? Meiltä löytyy muutama vaate tällä hetkellä. Luulin, että saan siskolta ison läjän vaatteita ja rompetta, mutta oli just pari kuukautta sitten kerenny kaikki hävittää, niin mun tuuria! :D


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Varmaan 35 viikon hujakoissa jos ei kummoisia ongelmia raskaudessa tule.

Sent from my HUAWEI P6-U06 using Vau Foorumi mobile app
 
Ite myös ajattelin joskus puolivälin jälkeen isommat ostella jos ei ole ollut mitään mutkia matkassa. Pitää toki vaan jakaa niitä eri kuukausille, ettei kukkaro ammota tyhjyyttä. :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mä haaveilen, jos malttaisin joulukuuhun asti niiden isompien kans (eli vaunut ja turvakaukalo ainakin..) kun tulee veronpalautukset. :P Vaatteita alan haalia pikkuhiljaa sit joskus viikon 12 jälkeen. Nyt jo on muutama kappale kirpparilta valmiina, ihan vaan muuten vaan ostettuja. :) Tutteja ja pulloja tuskin ees hankin etukäteen mitään lajitelmaa, kun voi olla ettei niitä vaikka tarvi. Paitsi yhden tutin haluan. Ja ostan. Piste. Siinä on viikset. I WANT IT. Vaikka tulis tyttö. :D
 
aiansi, tässä oon katsellut torista ja huuto.netistä. pikku hiljaa ja varmaan loppuvaiheilla. :) kun ei saa kerralla ostaa kun budjetti ei riitä.

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Oon minäki jo vaunuja valmiiksi netistä katellu, tilaan vasta sitten puolivälin jälkeen joskus. :) h&m:ltä ostin bodyn ja muutaman muun vaatteen kirppikseltä, voi niitä jo hypistellä! :D Mutta enempi hamstraan sitten vk 12 jälkeen.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Meillä on tuplat jo ennestään. Ja vauva nukkuu vierellä ekat 6kk. Kaukalo hankitaan joskus puolen välin jälkeen. Viimeisille viikoille en jätä hankintoja kun oon viimeisilläni niin kipeä ettei liikkumisesta tahdo tulla mitään. Mut vaatteita alan keräillä sit kun jos ehkä sukupuolen saa selville :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Minkälaiset tupla teillä on vanilj? Itse olen pohtinut niiden hankkimista, mutta malli on vielä haussa.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Tuplarattaista liputan Bugaboo Donkey vaunujen nimeen. Käyttöikä pitkä kun menee yhdellä ja kahdella niin vaunuista kuin matkarattaista. Ja itselle oleellinen että lapset ovat rinnakkain ja silti kapeat vaunut.
 
Itsekin esikoisesta ostelin rv 12 jälkeen jotain pientä kun oli pakko saada jotain hypisteltävää, sit toisen ultran jälkeen kun sukupuoli selvisi niin tuli ostettua tavaroita aina kun jotain hyvää tuli vastaan. Itse suosin kierrätystä erityisesti pienten lasten vaatteissa koska ne ei juurikaan kulu. Ostin jo vähän isompiakin vaatteita ennen ku lapsi edes synty jos oli tarjouksessa yms.

Vaunut tilattiin kun olin suunnilleen puolessa välissä raskautta, me tilattiin ne Saksasta (saa muuten halvemmalla kuin Suomesta samoja merkkejä) ja hyvissä ajoin tilattiin jotta kerkii sit ennen lapsen syntymää. Muutenkin panostettiin hyviin vaunuihin eikä ole kaduttu sitä päivääkään. Käytettiin vaunuja/rattaita päivittäin ja edelleenkin on käytössä hyvin paljon tuon kaksi vuotiaan taaperon kanssa. Urheilemme miehen kanssa paljon ja käyn mm. juoksemassa rattaiden ja lapsen kanssa joten hyvät oli vaunujen/rattaiden oltava....
 
No meillä on aika pitkälle kaikkee jäljellä kahdesta ensimmäisestä.... että eip paljoo tarvitse ylipäätänsä hankkia... Mutta varmaan alkaa silleen 12 vk jälkeen uskaltaa jonkun bodyn jo ostaa. Varmaan hankitaan vielä jotkut sisarus rattaat matkarattaiksi kun ikäeroa tulee vajaa kaksi vuotta. Ja laitetaan (kyynel silmässä) noi vanhat BabyJoggerit myyntiin!:sad001 Ne on NIIN hyvät! Paria mallia oon himoinnut
phil & tedsin tai bugaboon rattaita... mutta täytyy nyt katsoa mikä on järkevää.... Emmaljungat meiltä löytyy ja sen sisalusistuimen meinasin niihin hankkia...


:talk017
 
Mä tein siis eilen testin ja ostin sitte semmoset i :Heartred mom &dad sukat.. Tatkotus oli antaa ne isukille ja sillee kertoa raskaudesta. Mut en sitte näyttänytkään niitä :P Mulla on vauvan vaatteita... sanotaan nyt että satoja kappaleita. Olen ostanut niitä kirppiksiltä ja uutenakin jo ainaki kuuden vuoden ajan. Että jos mä nyt jotenki osaisin hillitä sitä osteluintoa tässä raskauden aikana. Vaatteita tulee kuitenki lahjaksi jne. Tosi vähän on täysin uusia vaatteita. Että niitä ehkä raaskii nyt eritavalla ostella kun on oikeasti jopa se lapsi tulossa.

Haluaisin sängyksi jonku vanhan. Joku retro pinnasänky tai sitte aluks joku kehto tai semmone rottinkisänky. Syöttötuolin voiki jättää myöhemmäksi. Turvakaukalo ja vaunut varmaa menee sinne joulukuulle. Jos vaikka veronpalautuksilla sais jotain. Toisaalta haluan myös jotkut vanhat retrovaunut, että niitä pitää ehkä pikkuhiljaa vähä kattella jos kivat osuu kohdalle. Haluan myös toiset uudet vaunut. Että noi retrot on semmoset mummolavaunut sitte varmaanki =)

Tässä on nyt vielä semmone, että pitää suorittaa joku yhteenmuutto ton kultsin kanssa. Ja se, että mitä tehdään mun asunnolle, jonka olen ostanut vajaa vuosi sitten. Mutta ehkä se kaikki tässä vielä selviää. Onneksi yhteiseen kotiin on kyllä riittävästi tavaraa.. jopa liikaa..
 
meillä on emman tuplat. toimivat ollut tuossa meidän hiekkatiellä :) nyt aattelin että jos ne vaihtaisi Carenan doubleswingwihin, kun kääntyvät etupyörät olisi ehkä vähän paremmat.
Meillä on aika vähän käyttöä ollut vaunuille, meillä molemmat lapset on aina nukkunut paremmin sisällä kuin ulkona.
 
Meillä tuota esikoista on vielä turha haaveilla edes laittavansa sisälle unille, vain ulkona. :)
Itse haaveilen noista Emmaljungan Double Vikingeistä, mutta katsotaan... :)
 
Takaisin
Top