Vauvalle hankinnat

Henrietta

Satasella mukana keskusteluissa
ELikkäs ajattelin laittaa tämmösen että voi täällä höpötellä vauvanvaatteista ja tarvikkeista jne... emoticon
 
Ärsyttääkö ketään muuta se että vauvojen vaatteet on niin tiukasti kategorisoitu poikien ja tyttöjen vaatteisiin? Olen aikani kuluksi selaillut paljon Huuto.nettiä, jossa jaottelu on viety äärimmilleen. Mitäs jos haluisinkin ostaa tyttärelleni ruskeaa ja vihreää ja sinistä (ja kaikkea!) enkä siti haluaisi että koko vaatevarasto on sininen, tai toisinpäin että pojallekkin keltaista ja punaista yms, enkä siti haluaisi mekkoja pojalle. Paskasti kävisi. Vaatepakettien osto siis pois laskuista.

Ihan vaan ajattelin tuoda muunlaistakin näkemystä tähän värivammaiseen maailmaan.
 
No mullakin on ollut värit vähän miten sattuu.. Tai jotkut on ihmetellyt kun meidän pojalla on paljon punaisia vaatteita. ja ne on ihan poikien vaatteita.. Ja mä vihaan sinistä väriä :D mutta nyt toivon tyttöä ja haluisin pukea sen tyttömäisiin vaatteisiin. :D Niin kovasti tyttöä haluaisin.. Ja kirppiksiltä oon löytänyt tosi hyviä unisexvaatteita. mitkä sopii kummallekkin ;) Ja siis en aio ostaa pelkästään vaaaleenpunasta tytölle :D Tykkään enemmän ruskeesta ja punasesta. :) Eli jos tyttö tulee niin ei tarvitse kauheesti ostella uusia vaatteita. mutta olis pakko jotain fiilistellä ja ostaa vaaleen punasta ;) No nyt kun täällä puhun että haluan tyttö niin poika siellä varmasti on ;) No sitten on  PALJON vaatteita valmiina ;D 
 
Niin ja kyllä mua on vatuttanut kun on poikavauva kun tytöille on niin paljon enemmän vaatteita!! 
 

Koala-riippumatossa vauvalla on hyvä olla. Selkä on mukavan pyöreä, riippumatto liikkuu vauvan oman hengityksen tahdissa ja nukahtaminen on helppoa. Saksalainen suunnittelu on viety huippuunsa ja turvavaljaat pitävät vauvan sopivasti riippumaton pohjalla.

Koala pysyy mukana juuri siellä missä sitä tarvitaan. Sen voi siirtää päikkäreiden ajaksi ulos ja ottaa vaikka mummolaan/mökille mukaan.

Materiaali: 100% käsin kudottu puuvillakangas

Tilaa säästävä rakenne.

                           Pehmeyttä lisäävä Sunny-petari.

mukava asento

Riippumatossa vauva voi nukkua hänelle luontaisessa asennossa. Vastasyntyneen vauvan selkäranka on vielä kehittymätön ja pyöreä kohdussa vietetyn ajan jälkeen. Selinmakuu sängyssä tai vaunuissa voi olla epämukavaa pienelle vauvalle, koska selkäranka joutuu suoristumaan. Vauvan selkä suoristuu ja aikuisille tyypillinen S-mutka alkaa olla valmis vasta kun lapsi oppii seisomaan ja kävelemään.

Jos vauvasi saisi valita...


vähentää vatsavaivoja

Sanotaan että riippumatossa nukkuminen vähentää koliikkivaivoja, ilma liikkuu paremmin vauvan vatsassa ja röyhtäiseminen on helppoa. Riippumatossa vauvaa ei tarvitse tukea kylkiasentoon tai pelätä että hän tukehtuu tyynyyn. Vauva on riippumatossa aina sopivassa asennossa. Lisävarusteena on saatavana vauvan alle sopiva Sunny-peitto.

Koala-riippumatossa voit lempeästi keinuttaa vauvasi uneen.
 

laatua

AMAZONAS Koala-riippumattojen laatu taataan riippumattomin säännöllisin testauksin ja analyysein, joilla varmistetaan, että riippumatot vastaavat Öko-Tex 100 -normeja ja ovat varmasti vauvoille turvallisia. Koala kestää konepesun ja sillä on Amazonasin Ecobaby-merkki.

 
turvallinen pesä

Koalalla on saksalainen TÜV-sertifikaatti, mikä mm. tarkoittaa että tuotten turvallisuus on testattu käyttötarkoituksessaan. Tämä on erityisen tärkeää lapsille tarkoitetuissa tuotteissa. Riippumattojen valmistuksessa ei ole käytetty lapsityövoimaa.





Onko kenelläkään kokemustA? _Haluisin kovasti nimittäin ostaa tuommoisen vaaville.. :) JA ei noi maksa ku 70euroa. Käytettynä joku 40euroa
 


 Rouva L: Hae huuto.netiatä vaikka unisex paketti niin tulee semmosia vaatepaketteja mitkä sopii kummallekkin :) 
 
Ai kato nyt vasta huomasin et tälläinenki on tänne laitettu..
Meillä tarvittais niitä tuplia ja ihan pieni toppapuku ja riippuen sukupuolesta pienen pieniä vaatteita..sEsikoinen  raukka sai tulla sairaalasta jalat kippurassa potkupuvussa joka oli 56cm ja kakkonen sitten hukkui niihin. ELi varmaan jos on poika tulee ni saa sit aloittaa 60cm  vaatteista ja jos tyttö niin 50cm..Mut muuta kait sitä ei tarvi hommata ku ei olla luovuttu noista kakkosen tavaroista..ehkä??

Ja täällä on kans yks joka ei tykkää siitä että tytöt puetaa vaan vaaleenpunaiseen ja pojat siniseen..ärsyttävää kyllä jos yrität ettii jotain unisex vaatetta ni se on vaan sit valkeeta tai beigee..ei oikein iske. Tykkään värikkäistä vaatteista.
 
No mä ostin jo kirppikseltä name itin valkosen toppapuvun tulevalle vaaville ;) Makso huimat 2euroo. Ja näytti ettei oo käytetty.. Sopii sit kummallekki tytölle tai pojalle. Ja kauheet kasat oon ostellut unisex vaatteita kirppiksiltä ;) 

Meilläkin on tuplan hankinnat edesssä :) 
 
Mie en aio vielä juuri muuta hommata ko uuden hoitoalustan, sanoin miehelle että jos NP-ultrassa on kaikki hyvin niin tilaan sen kunniaksi uuden hoitoalustan meille ko entinen hajos.

Kirppareita tässä ajattelin kierrellä ja saan isosiskolta vauvanvaatteita läjän.

Turvakaukalon ostan sitten kuhan RU on käytynä.
 
Meilläki tuplien hankinta edessä.
Vaatteita en osta vasta sitte ku JOS on tulossa tyttö. Eli RU:n jälkeen selviää seki asia sitte. Ja jos on tulossa toinen poika, niin ei varmaankaan tuu ostettua mitään uutta vaatetta koska entisiä on niin paljon ja muutama käyttämätönki asu löytyy :)
Toppapukua (56cm) ei varmaan kovin hirveesti tuu käytettyä,ehkä vaan sit ku ulkoillaan rattailla. Muuten käytössä sitte se lämpöpussi. Tekis mieli ostaa uudet vaunut. Ihan jotku perus BRIOt tai emmaljungat. Pitää harkita... Nyt siis käytössä PIREUS Lux merkkiset ja on muuten surkiat!!
 
Mä oon tosi pettynyt emmaljungiin.  :/ Tosi surkiat mun mielestä. Ihan yliarvostetut :D Meillä oli ekaks brion 4vuotta vanhat vaunut ja ostettiin emmaljungat uutena. Mutta en tykkää yhtään. Ihan p:t. Natisee vaikka rasvailee. Argh! Briot on kyllä mun mielestä paljon paremmat mutta noi vaan vie niin hiton paljon tilaa bussissa. Ei oo tota käännettävää heittoaisaa.. Vai mikä se on :DD
 
Meil oli esikoisella orat ja sit myin ne pois täs välis. No ostin sit siskolta briot..no en tykänny niistä ja ostin orat. Ja todennäköisesti ostan myös oran tuplat..Mut niinhä se et joku tykkää jostai ja toinen toisesta..ei aina voi yleistää mut tietty jos on kokemusta jostain niin kokemuksia ois kiva lueskella..
 
Mitäänhän ei pitäny alkaa hankkimaan ennen syksyä, mutta nyt töröttää vaunut olkkarissa ja minä kuumeisesti mietin että mihin säilöisin, ei kehtais vielä kovin näkösällä pittää.. :) mutta se mikä yllätti oli että, tämä oli ukon höyrähdys hommata vaunut jo nyt ja ihan mielissään niitä kasaili :D pinniksenkin oli kattellu valmiiksi, ja turvakaukaloo suunnittelee, mutta ennen sitä on pakko saaha uus auto :) herralla vähän oma lehmä ojassa ;)
 
Mua kans jurppii että kaikki vauvan vaatteet, siis ihan pienimmätkin, on joko vaaleanpunaisia tai sinisiä. Ei oteta lainkaan huomioon että on meikäläisiä jotka eivät meinaa kysyä etukäteen lapsen sukupuolta. Onneks sitten löysin H&M:ltä ihan pieniä harmaan ja vaalean sävyisiä bodeja ja parit housut :) Kirppareilta täytyy katella sitten lisää, tuskin noita ihan pienimpiä vaatteita kauheasti kannattaa ostaakaan :)

Meillä töröttää jättimäinen pinnasänky makkarin nurkassa odottamassa että joku viitsisi alkaa hiomaan ja maalaamaan sitä. Pitäis alkaa pikkuhiljaa toimimaan että ehtis maalihöyryt hävitä joulukuuhun mennessä kokonaan :) Mut eiköhän sitä tässä lähipäivinä...

Vaunut ollaan säästetty esikoiselta, Emmaljungan Ceroxit, muuten hyvät ovat mutta jousitus vois olla vähän pehmeämpi. Kantokoppa ois vielä hankittava niihin että pienokainen tarkenee talvella niissä matkustaa. Ja tietty seisomalauta täytyy hankkia. Ajattelin selvitä ilman tuplarattaita, mutta kattoo nyt sitten miten sujuu esikoisen kanssa kylillä kulkeminen :)

Turvakaukalo on tilattu ja sitten ei oiskaan enää mitään isompia hankintoja.. luultavasti :D Aika paljon on jääny tyttäreltä vaatetta ja tavaraa :)
 
Täällä on vauvalle ostettu 4 kpl yöpukuja h&m kun oli tarjouksessa ja niin ihania mielestäni. Vaatteita en juuri ajatellut ostaa uutena vaan kiertää kirpputoreja ja katsella netistä käytettyjä. Lähes kaikki muukin tulee olemaan meillä käytettyä sillä vaunut, sänky, mahd. rintapumppu olen ajatellut ostaa käytettynä. Uutena ainakin tulee olemaan turvakaukalo niin tietää varmaksi sen kunnon. Kestovaippailua täällä myös ollaan suunniteltu(osa varmaan tulee hommattua uutena ja osa käytettynä), joten jos jollain joulumammalla on jäämässä käyttämättä, niin täällä otetaan mielellään vastaan, maksan mielelläni ainakin toimituskulut vaipoista, mutta niistä voi laittaa yv:tä kun mahdollisia ylimääräisiä vaippoja tulee.
Vaipoista voi laittaa myös s-postia osoitteeseen taikatutti@hotmail.fi
 

 taikatutti: Mulla on jossain tuolla äp:n (vm.10)  kestovaipat 2kpl =) Missäpäin asut? :) 

ne voisin antaa mielelläni kun mä en oo valitettavasti innostunut kestovaippailusta :/
 
Nyt kun tuo kesäloma alko ja on ollut paremmin aikaa katsella ja miettiä niin pinnasänky tuli hankittua tori.fi:stä...ja kävinpä tota kirpparilla kattelee vauvan vaatteita ni löyty ihan uuden oloisia aika neutraaleja vaatteita ni muutaman bodyn ostin sitten :)
Yhdistelmävaunutki saattais saada käytettynä naapurilta...
Mut ei kai tässä mitään kiirettä tosiaan ole vielä kun ei ole sitä RU:ta käytynä...
 
Hei tuli mielee kun noilla muilla palstoilla on myös esim. hankinnat kuvina, niin eikö tännekin voisi laittaa kuvia? :) Olis kiva nähdä mitä muut on ostaneet.

Mä olen huuto.netistä joitain unisex vauvanvaatteita ostellut, ja sitten kirppareilta jotain pientä. Rakenneultran jälkeen sit vois alkaa vähän enemmän jo kattelemaan, mutta siihenkin on vielä 3vk 5 päivää :D
 
Takaisin
Top