Vauvakuumetta

Tytsy meillä on kalenteriin merkattuna viikottainen seksipäivä, kovin se jaksaminen löytyy kun vaan saa aikaseksi aloittaa:wink ei kai sitä tarvii montaa tuntia jyystää ;D
 
Mut jos ei tee mieli, ni se viis minuuttiakin on liikaa. Ja mulla kestää kyllä aina kauan... Eikä sitä miehenkään tee mieli, jos mä pakon sanelemana oon mukana.
 
Air4M mun ei kanssa tee mieli yhtään tällä hetkellä. Viis minuuttia tuntuu ikuisuudelta seksin harrastamiseen. Enkä ees tiedä mistä haluttomuus johtuu, kun väsynyt en ole. Ehkä hormooneista sitten.
 
Sama, ei tietoa. Pillerit voi tietty vaikuttaa, mutta en mä raskausaikanakaan tai varsinkaan viime yritysvaiheessa ollu mitenkään kovin halukkaampi...
 
Kertokaapa mammat, joilla on enemmän kuin 3 lasta, että riittääkö teillä aikaa kaikille tasapuolisesti? Mulla on hirvee vauvakuume, mutta mietityttää että riittääkö aikaa kaikille vai onko se pois muilta muksuilta.. toiseksi tietty mietityttää talousasiat, varsinkin sitten kun lapsilla alkaa olemaan enemmän harrastuksia, että riittäkö varat tukea kaikkien unelmia.
 
Noh faktahan on että pikkunen vauva vie enemmän aikaa kun isommat ja onhan se sillon niiltä "pois", mut nyt alkanut ennemmän tasoittumaan tää tilanne kun sannikin on enemmän hereillä, syö harvemmin ja samaan aikaan kun me ja liikkuu itseinäisesti niin alkanut tulemaan enemmän aikaa isommillekkin:) me pidetään joka viikko yhdenlapsen päivä, jollon otetaan vaan 1lapsi esim kauppaan mukaan käydään samalla jätskillä tms, mä oon niiden kaa leikeissä mukana ellen oo sit tosi tyhmä ja mua käsketä menemään pois:p
Mut mä oon kyl (jos joku ei oo huomannut:wink) ison perheen kannattaja, lapsista on toisilleen leikki kaveri/seuraa jos äiti/isi ei just sillon repee kun ne haluis... Joten ei se mun mielestä ole keltään pois, jos on useampi muksu:)
Taloudellisesti me pärjätään ihan hyvin, ok penniä venytetään joka kk mut rahaa pistetään säästöönkin ihan kivasti:)
Eniten täs ottaa takkiin parisuhde, mut siinä auttaa kun molemmat tajuaa että tätä kestää vaan hetki! Kohta ollaan taas vaan me kaks❤️
 
Hmmh, meillä on nyt kaks melki samaa otsikkoa täällä :) Olisko tämä enemmän vasta haaveileville ja harkitseville ja tuo toinen jo tosi toimissa yrittäville :D

Menkat alkoi tänään, ainakin nyt tietää, että voi jo tulla raskaaksi ja voi alkaa vähän varmoja päiviä (ehkäisymielessä toistaiseksi :) ) laskemaan. Mielenkiintoista nähdä palautuuko miten nopeasti säännölliseksi.

Te joilla on monta jo. Onko tärppäämisessä ollut eroja? Meillä kun tuo eka tärppäs melkolailla heti ja helposti, niin onkohan miten todennäköistä, että toinen on samanmoinen. Kun toisaalta jos meneekin puoli vuotta, niin pitäis jo alkaa touhuun. Mutta kun en ihan just vielä haluaisi raskautuakaan :eek: Pakko saada kroppaa kuntoon eka, että jaksaa!
 
Meillä tytsy kaks ekaa tärppäs heti, mutta kolmannessa meni vuosi..
 
Eihän sitä tiedä miten tärppää... Eka tärppäs tokasta kierrosta. Toka yritys ekalla, mut päätyi keskenmenoon ja sit yritettiin joku 6-8kk, en tarkalleen muista. Sit pidempi väli ku mies vaihtui, ekalla tärppäs, mutta päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Sitten meni joku 4-5kk kun tärppäs. Nyt neljännellä piti yritys aloittaa seuraavasta kierrosta, mut sitten ei jaksettu "pussittaa munaa" ja kerrasta napsahti :D
 
No se kumi on sama ku jonku muovikelmun siihen päälle tyrkkäis :D
 
Täällä vauvakuume sen kun kasvaa, mutta mies ei lämpene ajatukselle ollenkaan. Oon toki tyytyväinen näihin 3 ihanaan, jotka jo on. Kuitenkin tuntuu, että vielä olisi tilaa yhdelle.. laantuukohan vauvakuume koskaan vai kasvaako se vaan? En kuitenkaan haluais miestä painostaa jatkuasti..
 
Toisilla on ohimenevää, toiset taas katkeroituvat lopuksi iäkseen, ei kai sitä voi tietää miten omalla kohdalla on... Onhan se neljäs muksu sikäli isompi muutos kuin vaikka kolmas, koska ei mahdu enää tavalliseen henkilöautoon, mikä monelle miehelle se isoin pala, kun tila-autot on mitä on :'D (vitsivitsi) Tilanpuute asunnossa, rahanmeno, ruokamäärät yms saattavat myös mietityttää miestä, vaikka sanoiskin vaan suoraan ei vauvahaaveille. Jos auttaisi vähän avata miehen ajatusmaailmaa, että miksi ei enää haluaisi lisää lapsia? Tuolla on muuten toi aktiivisempi ketju uusien toivojista ja odottajista :P
 
Voih kun ikävä tilanne... Ootko puhunut miehelles et onko sillä joku tietty syy miks ei enempää halua? Saattaahan siellä taustalla olla noi warheartin mainitsemat ja ihan realistiset huolet...
Mulla kuume on kroonista :D mut nyt saa riittää(kai:wink)! Mä luulen että jahka tästä päästään siihen "helpompaan" vaiheeseen eli kun kukaan ei oo vaipoissa, kaikki syö itse, kaikki nukkuu ja ovat oma toimista niin mä alan olla niin mukavuuden haluinen että ei enää edes kävis mielessä tehdä lisää lapsia... Eka pitäis vaan päästä siihen pisteeseen eikä vaan aina pukata uutta tulemaan:wink
Mitä noihin autoihin tulee, meillä on vw transporter (-95) 7paikkasena ja eihän toi kaunis, sportti kaara oo mut pääsee paikasta A paikaan B:wink mies vaan kysäs autokauppoilla että onhan se rouva nyt varma että 5 lasta riittää kun ei meinaa enää isompaa autoa ostaa:D ton audin se meinaa nyt sit vaihtaa pienempään työautoon kun toi paku kuluttaa aika kiitettävästi niin tolle työ matkalle olis joku pienempi fiksumpi veto:wink
Rahasta, tottahan se että mitä isompi perhe sen isommat menot... Kaikki kuluttaa ja menot vaan suurenee sitä mukaa kun lapset kasvaa, tulee harrastuksia, ei enää kirppari löydöt kelpaa, puhelin laskuja, ruoka laskuja tmsjne...
Aika tuntuu olevan kortilla, varsinkin arkena, kun on kerhoa,neuvolaa, juoksuajuoksuajuoksua...
Tila tuntuu välillä loppuvan kesken, vaikka meillä iso koti pihalla onkin...
Ja kaiken tämän jälkeen silti se että saa oman pikkusen syliin on kaiken tämän arvoista:Heartred
Että tämmöistä henk koht pohdintoja tähän aamuun:wink
 
Meillä on miehen pitkäaikainen haave, Buickin Roadmaster ja sinne mahtuu 8hlö, mut monet eivät jenkeistä perusta :D Hän on kyl aina saanut perustella miks yksin ajelee isoilla autoilla, mut nyt voi todeta ettei mahduta pienempään.

Miehet tosiaan ajattelevat käytännöllisemmin, naiset enemmän tunnepuolelta, että jospa sieltä joku yhteys löytyisi. Lapset ovat kuitenkin rikkaus, pitää miettiä mikä se tärkein on elämässä. Monesta asiasta saa säästetyksi ja ei tarvitse edes kituuttaa. Tai no, meidänkin elämää on aina joku arvostelemassa, mut itse ollaan tyytyväisiä ja eletään omien arvojemme mukaan :)
 
Noh niitä arvosteluja nyt riittää jos vähänkin eroaa massasta:D mut siinäpä arvostelevat jos se tekee ne onnelliseksi:wink jokainen tavallaan...
 
Kiitos warheart ja äippä vastauksista. Aiemmin miestä mietitytti tuo auto, mutta se ei oo enää ongelma. Mies kaipaisi enemmän ns omaa aikaa kun sillä on useita harrastuksia. Nämä vaatii paljon treenausta, sitten on kisoja ja ne taas vaatii reissaamista ympäri suomen. Minä kun teen kolmivuorotyötä ja olen paljon töissä v-loppuisin, niin mies on joutunut karsimaan harrastuksiaa eikä tykkää siitä ollenkaan. Sanoo, että joka lapsen jälkeen menemiset ovat vähentyneet ja pelkää että jos neljäs tulee niin ei ehdi enää mihinkään..
 
Takaisin
Top