Vauvakuumetta vaikka esikoinen on vasta ihan pieni!

Sannalii

Jostain jotain jo tietävä
Onko muille tullut vauvakuumetta käytännössä heti edellisen raskauden ja synnytyksen jälkeen? Itse huomaan kaipaavani raskautta ja synnyttämistä, vaikka jälkivuotokin on vasta loppunut ja eppari parantunut :hilarious: Vauvakin on ihanan helppo ja nukkuu hyvin, imetys sujuu ja kaikki on ihanan vaaleanpunaista :Heartpink Meillä on ollut 2-3 lasta toiveissa, mutta haluttaisiin hieman isompi ikäero kuitenkin kuin vuosi :joyful: Onko tämä vain vauvahuumaa vai paheneeko tilani :nailbiting: ?
 
Minulla oli vauvakuume suunnilleen synnytyssalissa jo. Synnytin kuitenkin kaksoset, joten olisi voinut kuvitella, että vauvoja olisi ollut hetkeksi ihan riittävästi. :D Vauvakuume meni ja tuli vähän sen mukaan, paljonko sai itse nukuttua ja miten itkuisia olivat vauvat. Kun täyttivät vuoden, lähti vauvakuume käsistä lopullisesti ja annettiin kolmannelle lupa tulla. :)
 
Kaksi lasta oli maksimi, näin oltiin sovitti. Kun toisen synnytys alkoi, sanoin miehelleni että muistuta sitten kun alan kuumeilla kolmatta että olen vakaasti päättänyt jättää tämän tähän. Vielä synnäriltä lähdettäessäkin sanoin tällä kertaa kätilöille hyvästit enkä näkemiin.

Nyt kuopus on vajaa 6kk ja ehkä noin 4 kk olen ajatellut kolmatta, laskenut sopivaa ikäeroa ja pohtinut käytännön järjestelyjä. No, kuten ystävänikin totesi, hormonit ne vaan hyrrää, odota ekaan uhmaikään ja katso uudestaan sitten :wink Meidän lapsilla on ikäeroa täysin suunnitellut 3v4kk, alle 2,5v ikäerolla en kolmatta lähde työstämään oli kuume kuinka paha tahansa. Tai näin siis jatkuvasti kerron itselleni :D Kyllä tuo helppo vauva toki vaikuttaa tähän että samallahan kolmas menisi; esikoisen raivostuttava huomionhaku parin ekan kuukauden ajan vauvan syntymän jälkeen jarrutti ehkä kuumeilun alkamista. Eka oli myös "helppo" mutta haluttiin pitää se isompi ikäero ja maltettiin odottaa. Se oli helppoa kun kaksi oli suunnitelmissa muutenkon mutta kolmas lapsi pistäisi kaiken aikalailla uusiksi...
 
Mulla oli heti mielessä että toinen tehdään "sitten joskus". Valtaisaa vauvakuumetta ei ehkä silloin vielä. Pojan ollessa 1-v annettiin toiselle lupa tulla. Nyt lapsi on 4,5-v. meillä yritys tauolla, koska elämä on ollut vähän turhan innokas repimään mattoa jalkojen alta eikä siksi jaksaminen ei riittäisi ja kuitenkin valtava vauvakuume päällä. Niin ja lapsella 4-v uhma pahimmillaan.
 
Meillä poika nyt 8,5kk, oon haaveillu toisesta lapsesta jo puoli vuotta. Tarkotus olis yrittää pikkusisarusta taas ensvuoden loppukevääsee..ihan ku sen sillee vaa vois tilata.
 
Takaisin
Top