Vauvahaaveita!

Heippa kaikki pitkästä aikaa! Täällä arki niin vauhdikasta että harvoin ehtii istahtaa rauhassa kirjoittelemaan :D Meidän pikkuneiti kasvaa ja vauhti sen kun kovenee, aivan ihana pieni neitokainen ja tosi fiksu jo, kaikenlaista ymmärtää vaikkei vielä itse osaa puhua. Kovasti harjoittelee. Ikää siis nyt reilu 1v 4kk, hurjaa että siitä on kohta puolitoista vuotta kun tämä pikkuinen syntyi.

Täällä mennään raskausviikolla 20+5 ja rakenneultra oli maanantaina. Saamme isosiskon seuraksi pienen POJANPALLERON!!! Tässä ollaan oltu niin vaaleansinisessä kuplassa että tuntuu ettei voisi olla onnellisempi ja elämältä enempää toivoa :Heartred Raskaus on mennyt vauhdilla verrattuna viime kertaan, joten kohta se maaliskuu sieltä jo tulee. Meillä on lasketun ajan kanssa samaan syssyyn muuttoa ja remonttia, joka stressaa aikalailla mutta olen yrittänyt relata ja miettiä että se on sitten sen ajan murhe. Meillähän on siis laskettu aika 3.3. ja Tiisulla 1.3., että saapi nähdä ollaanko samaan aikaan synnytyssairaalassa :D
Eipä ole Terhinaattorinkaan la kovin kaukana meistä. Ihanaa!! Toivottavasti loppuraskaus menee virkeämmissä merkeissä.
Mulla ollut tämä raskaus aika haasteellinen, tosi paha ja pitkäkestoinen pahoinvointi ja kaikenlaisia muitakin oloja, turvotusta, tukalaa oloa....vatsa on jo tosi iso ja tuntuu että olen jo ihan kömpelö.
Meinaatteko Terhinaattori kysyä sukupuolta rakenneultrassa? :)

Ihanaa lukea moonynkin vauvakuulumisia, on se alkuaika varsinkin niin taianomaista, kestää jonkin aikaa että edes voi uskoa että vauva on todella totta :Heartred Nauttikaa edelleen ohikiitävästä ajasta, nyt jälkikäteen sen vasta oikeasti ymmärtää miten lyhyt on tuo ihmeellinen alku!!

Sanniksellakin jo vauvavuosi takana, siitä se vipellys lähtee!! :D On kyllä 1v. synttäreiden jälkeen ollut ihan hurjaa kasvu, kehitys ja oppiminen!! Ja tosiaan vauhti vaan kovenee vaan....välillä aika raskasta mutta toisaalta sitten taas niin antoisaa seurata toisen tohelointia :)

Ilpuri teidän suunnitelma kuulostaa hyvältä, ja varmasti helpottavaa että on selkeä suunnitelma jolla edetä kohti unelmia! :Heartred Toivon myös todella, että plussa pärähtäisi tikkuun ennen kun vuosi vaihtuu. Hyvä kuitenkin että sen jälkeen on muita keinoja. Tulen kyllä sekoamaan ihan totaalisesti kun sinulta tulee tänne ilmoitus että olet raskaana! :) Kun tietää kuinka pitkän matkan olette kulkeneet. Mahtava painonpudotuskin, onnea!!
 
Momwoc, ihanat onnittelut pienen pojan tuliaisiksi! Ootpa jo pitkällä, mihin ihmeeseen aika menee?? Ettekö te muuttaneet silloin kun ootit tyttöä? Muistelin et sulla oli kriisiä sen uuden asuinympäristön kanssa. Ihanasti se teidän pieni tyttökin on jo taaperoksi muuttunut :Heartred ymmärtääkö hän että saa pikkuveljen?

Mä kävin viikko sit verikokeissa ja tuli nyt sillai takapakkia et kilppari arvot oli menneet liikatoiminnaksi, tässä kierrossa meidän mahkut aika huonot. Mut siis lääkkeitä nyt sumplitaan ja 2 kk päästä uudet kokeet. Aika ajoin kärsivällisyys käy kyllä tosi vähiin ja hajoilen mut sut välillä taas on ihan ok olo. Mut siis rehellisyyden nimissä, onhan tällänen ihan sairasta :D
 
Kiitos Ilpuri! Ihanaa saada tytön lisäksi vielä poikakin! Omassa perheessä kun on tyttö ja poika, minä ja veljeni, niin se tuntuu jotenkin tosi luonnolliselta ja kivalta että on molempaa sorttia :) Mutta TOTTAKAI olisimme olleet myös onnellisia jos olisi tullut toinen tyttö! Meidän pikkuinen ei kyllä vielä ollenkaan ymmärrä koko aihetta tulevasta sisaruksesta, ei varmaan edes silloin maaliskuussakaan ymmärrä :D Rakastaa kuitenkin "hoitaa" kaikkia vauvoja, joten uskon että on tosi innoissaan kun pikkuherra saapuu ihmeteltäväksi!! Tosi nopeasti kyllä mennyt aika, en oikein itsekään tajua että ollaan jo yli puolivälin.
Ja kyllä, muutimme silloin kun odotin tyttöä, ja ensi kuussa muutosta on kaksi vuotta aikaa. Emme edelleenkään ole viihtyneet nykyisessä kodissa, vaikka asunto itsessään ihan toimiva onkin, mutta olemme tosiaan muuttamassa tästä mielekkäämmälle asuinalueelle tosi kivaan uuteen kotiin :) En malta odottaa!

Ikävä kuulla noista kilpirauhasarvoista :sad001 Toisaalta, on varmasti helpottavaa ja ehkä lohdullistakin, että on selkeä syy jota voidaan hoitaa! Tosi yleisiä nuo kilpirauhasen häiriöt. Katsoin aika hiljattain jonkun ohjelman aiheesta. Toivotaan että oikea lääkitys löytyy pian ja tällä olisi tietysti mahdollisimman pikainen positiivinen vaikutus raskautumiseen! Pidäthän meidät ajan tasalla täälläkin, vaikka tämä ketju aika ajoin joksikin aikaa hiljeneekin nykyään :Heartred
 
Momwoc aiotaan kysyä ja mulla on tosi vahva poikafiilis! Lääkärineuvolas kurkattiin jo viikolla 16 jalkoväliin ja minusta siellä oli selkeä tappi... :D ylihuomenna neuvola, missä varmaan kurkkaillaan taas vauvaa ja kuun lopussa ru! En millää malttas oottaa!! :)

Onnea teille poikalupauksesta! Me kans ostettiin keväällä talo, joten tässä on kiva odotella pientä saapuvaksi. Ei ole ainakaan heti tilanpuute!

Ilpurille kovasti tsemppiä kilpparin hoitamiseen!
 
Täällä tänne takaisin palannut 22 vuotias haaveilija! Sain keskenmenon maaliskuussa ja ahdistuksissani poistin koko vau sovelluksen :D I'm back! ..olo on ihan samanlainen kun viimeksi ennen plussaa.. olisipa nyt tärpännyt :Heartred
 
Heippa! Mitä kuuluu??

Täällä alle kuukausi laskettuun aikaan ja siltä todellakin tuntuu! Maha on iso, hirveää vihlontaa ja kaikenlaista kremppaa alakerrassa, ja supistuksiakin tulee jonkin verran. Kivuttomia kuitenkin joten toivotaan että pikkuinen pysyisi vielä ainakin pari viikkoa mahassa!
Vähän alkaa olla jo malttamaton olo, haluaisin jo tavata uuden perheenjäsenen ja aloittaa yhteisen elämän nelihenkisenä perheenä :Heartred Hirveästi tuleva arki ja jaksaminen myös jännittää.
 
Moikka,

Täälläkin laskettu aika lähestyy kovaa vauhtia. Meidän uusi tulokas on perätilassa, huomenna yritetään ulkokäännöstä. Jännittää, en ole kuullut että se olisi kenelläkään onnistunut. Masussa kasvaa melko pienikokoinen vauveli, joten toivoa onnistumisesta on. Se voi tosin kääntyä takaisinkin sitten...

Muuten meitä on vaivannut flunssia jo neljättä viikkoa putkeen, taitaa olla jo uusi tauti menossa. Nuhatonta päivää tässä talossa ei ole aikoihin nähty. Vähän harmittaa, että tämä loppuraskaus menee sisällä kököttäessä. Eipä nyt niin, että pitkälle lenkillekään enää kykenisin. Supistaa helposti ja liitoskipuja tulee helposti jos on paljon liikenteessä. Muuten maha on napakan koripallon oloinen eikä ollenkaan niin iso, kuin mitä jossain vaiheessa odotin/pelkäsin että siitä tulee. Kaikki on valmista vauvaa varten eli jos huominen käynnistää synnytyksen niin tere tulemast! Toki olisi mukavampi synnyttää ilman nuhaa.
 
Moikka, meille syntyi viime viikolla pieni prinsessa! :Heartred Synnytys kesti ensimmäisestä supistuksesta neljä tuntia ja hädin tuskin ehdittiin sairaalaan kun tyttö näki päivänvalon. On kyllä suloinen pieni pakkaus ja olen tosi onnellinen. Isosiskolla on vähän sulattamista, mutta eiköhän se siitä.
 
Tiisu ihanat onnitelut!!! Voi kun teillä nyt on ihana vauvan tuoksuista arkea! :Heartpink


Joko Momwoc on jakautunut? :)


Kopioin mitä tuonne toiseen ketjuun kirjoitin mun kuulumisia teillekin:

Reilun vuoden nyt olen siis thyroksiinia syönyt ja siinä sivussa metformiinia myös. Arvot on vaihdelleet nyt viimesen reilun puoli vuotta 2 kk välein vajaa- ja liikatoiminnalle. Niin ja mammavitskut on kulkenu koko ajan mukana ja vaihdellen oon kokeillu muutakin. Viimeksi kävin pari viikkoa sit kokeissa ja mulle määrättiin myös jotain lisäjuttuja ja odotukset oli korkeella et sieltä löytyis jotain muutakin, koska kun arvot vaan vaelti ees taas niin ei mitään mahdollisuutta raskautua muuta kun ihmeen kautta teoriassa. Lääkäri myös sanoi että kun me ollaan ivf-jonossa et sitäkään ei voi tehdä jos arvot ei oo kunnossa, minkä nyt itsekin tajuan. Mutta myös lisänä tajuan sen että tää vois kyllä onnistua luomustikin jos ne ois kunnossa ja se on mun ensisijainen toive. niin ja painoa oon pudotellut myös, alku tilanne oli bmi n.35, nyt se on vähän alle 32, kiloissa lähtenyt 13.

Ok, no tulokset tuli, joku uusi arvo oli vähän koholla mutta tsh 2,55 ja t4v 19,9, viite arvojen sisällä,ja hemoglobiini 139. Olin kotona ja mies pyöri siinä ympärillä kun soitin näitä tuloksia naistenpolille ja sain ihan hirveen itkukohtauksen, niin et hoitaja ei saanu mitään selvää mun puheesta. Se rauhotteli ja sanoi et "itke vaan. Mä tässä vähän tutkin sun tietoja et saat rauhoitua hetken". :grin
No mä sinä kokosin itseäni (mies toi paperia ja kävi silittämässä poskea) ja sit juttelin hoitajan kanssa melko kauan ja se sano että katotaan nyt vielä näin muutama kuukausi ja sit voidaan soitella sinne jos haluaan se ivf. Kehui kovasti painon pudotuksesta ja oli mutenkin tosi ihana ja tsemppaava.
Olin kuitenkin ihan tosi hajalla tästä koska en jotenkin osaa kuvitella että ne arvot mitenkään pysyisi hyvänä ja ekaa kertaa tuntui siltä että ei tästä ihan oikeesti meinaa tulla mitään, vaikka pitkän ajan aikana en oo missään vaiheessa toivo menettänytkään.

Tämän hässäkän seurauksena kuitenkin, en tiiä et järkyttyikö mun mies siitä et uskalsin itkeä noin paljon vieraalle ihmiselle vai mistä se johtui, mut se istui monta päivää koneella ja eti kaikkia vitamiineja ja aineista mitä me molemmat alettiin syömään ja suurimpana juttuna me kokeillaan nyt mulle ( ja miehellekin kun se piti sitä hyvänä ja onhan se helpompaakin) viljatonta ruokavaliota. Se etti ihan hirveen määrän artikkeleita joissa oli että kilpparin vajaatoimilla ja viljoilla on yhteys ja viljattomalla ruokavaliolla voidaan saada tosi hyviä tuloksia tähän mun juttuun.
Joten tämä nyt viikko sit alettiin, toistaiseksi kaikki menny tosi jees eikä ole ollut vaikea luopua leivästä. Kaappi on täyttä hedelmiä ja siemeniä ja pähkinöitä ja lihaa :grin

Mulla on tosi toiveikas ja hyvä olo nyt tästä :) Ens sunnuntaina pitäs olla ovis, en viiti nyt kuitenkaan vielä testata kun se todennäköisesti on ja sit kroppa ei oo viel kuitenkaan tasottunut, katotaan sit seuraavassa kierrossa.
 
Voi Ilpuri, kyllä minua niin surettaa teidän puolesta enkä ihmettele jos meinaa välillä usko mennä koko asiaan. :-( Olisin itse aivan hajalla. Hienosti olet tiputtanut painoa. Mä niin sydämestäni toivon, että saatte pian oman pikkuisen joku luomusti tai ivf:llä. Voimia ja uskoa teille!
 
Meidän pikkukakkonen saapui viikko sitten sunnuntaina, eli viikko takana uuden arjen opettelua tulokkaan kanssa :Heartred Kaikki on mennyt tähän asti hyvin, mutta meillä onkin ollut käytettävissä kaksi kättä per lapsi kun mieheni on kotona. Vähän kauhistuttaa miten pärjään kun hän palaa töihin, mutta eiköhän siitäkin sitten selvitä! Poika on hurmaava, ja isosiskokin on innoissaan vauvasta!
 
Takaisin
Top