Vauvahöpinöitä

mulla kans välillä tuntuu ettei maito riitä. tai riittänyt, mut aika tyhjiksi poika imee äidin kun käy niin tiheästi rinnalla. musta tuntuu et liittyy jotenkin mahavaivoihin aina, että jotenkinaina vähän helpottaa kun saa syötyä. ihmekkään kun kasvaa pituudeltaan yläkäyrillä!

mielipidekysymys teille:
oon miettinyt matkaa helsinkiin ystäväni luo elokuun lopussa, onko teistä liian aikaista? ajattelin pumpata pikkuhiljaa varastoon maitoa valmiiksi...yhden yön reissu niin et käytännässä 1pv poissa ja heti seuraavana aamuna klo 10 olisin taas kotona, eli reilu vuorokausi. mietin kauheesti et säikähtääkö poika jos en ole koko päivänä kotona. on kyl tottunut isin ja isosiskon kanssa olemaan. mut onkohan liian pikkunen siihen et äitiä ei oo edes yöllä paikalla!?? kommentteja:)
sarjassamme taas huono omatunto!!

ja vielä tosta korvikeasiasta...musta tuntuu et suurin osa äideistä käyttää korvikkeitakin, viimeistään sitten puolen vuoden jälkeen! eli jossain vaiheessahan se kosketus niihinkin tulee melki jokaiselle vauvalle!
 
Vitsukka: Mun mielestä ei ole liian aikasin, onhan se kuitenkin omassa kodissa isin ja siskonkaa ja vaikkei oliskaa nii ei must oo silti liia aikasin.
 
Hyvää juhannusta naiset ja vauvelit! Meillä täällä kiirus jatkuu, ristiäiset ensi viikonloppuna, niin ei tahdo oikein aikaa löytyä istua koneella. Mutta aina käyn lueskelemassa kuulumisia.

vitsukka830: Nuo on niin yksilökysymyksiä, hirveen hankala vastata. Toiset vauvat (ja äidit) ei ole moksiskaan toiset taas.. No voin vaan sanoa että itse en ehkä pystyis jättämään vielä noin pientä, mutta se on vaan mun kokemus. En usko että noin pieni niin käsittää että kauanko olet poissa ja jos on turvalliset hoitajat niin..No, hankala kysymys! :) Mutta siis tosiaan, itsestä tuntuis hurjalle oma jättää vielä tuossa vaiheessa. Mulla kakkonen oli sellanen että sitä ei voinu jättää mihinkään ennenkuin oli jo yli vuoden, oli niin kiinni mussa. Esikoinen taas ei ollut moksiskaan ja 10 kk iässä oli jo melkein kaksi vrk hoidossa..

Itse en oo korvikettä käyttänyt kellään lapsista, imetyksen kanssa on sujunut hyvin onneksi. Ja kakkonen ei kyllä olis edes suostunutkaan vaikka olis yrittänytkin.. Oon lopettanut imettämisen sitten aina vuoden iässä kun on saanut siirtyä tavalliseen maitoon, niin ei ole tarttenut välissä korvikkeille läträtä. :) Mutta monta lasta tunnen jotka on korvikkeelle kasvaneet ja han on tavallisia lapsia tullut. :) Joten siitä on turha ruoskia itseään. Ekan kanssa itelläkin oli tosi tuskaa imetyksen kanssa, mutta kyllä se siitä sitten lähti. Otin aina viikon eteenpäin tavoitteita ja pikkuhiljaa helpottui.. Ensin kun ajatteline ttä jos 4 kk selviän niin sekin on jo hyvä. Loppuviimein imetin esikoista vähän reilun vuoden. Tsemppiä kaikille imetyksen kanssa taisteleville, ei se ole todellakaan yksinkertaista ja vaatii sitkeyttä!

Jaahas, nyt grillin ääreen! :)
 
Siilineiti: Musta on tosi hienoa, että jaksat täällä palstalla kertoa kokemuksistas ja tukea muita, vaikka kiirettä pitää sulla siellä kotona. Kolmen lapsen kokemuksesi äitiydestä ja tuo ymmärtävä, järkevä suhtautumisesi ovat kyllä kullanarvoisia! :)

Vitsukka830: Sä lopulta itse varmaan tiedostat lapses tarpeet parhaiten. Muista myös omat "tarpeesi" äitinä; mä en ainakaan pystys oleen erossa tuosta pojastani noin kauaa, ellei ois pakko, päivittäin ikävöin edelleen, kun se nukkuu.
 
vitsukka830: Mun mielestä ei ole liian aikaista. Vauva on kuitenkin jo n. 4 kuukautta silloin, niin jos itsestä tuntuu et vauva on silloin siihen valmis, niin mikä ettei ku menoksi vaan :)
Kyllä meilläkin poitsu joutuu mummin hoitoon elokuussa todennäköisesti kun meillä on ystävien häät toisella paikkakunnalla ja sinne ei lapsia haluta...saa nyt sit nähdä miltä se tuntuu jättää hoitoon et lähdenkö ollenkaan, mutta sen näkee sit ku ollaan vähän lähempänä ajankohtaa :)
 
Vitsukka830: Hui, mun edellinen kommentti vaikutti tosi negatiiviselta. Siis että ilman muuta lähet helsinkiin, jos sillon on olo, että pärjäätte kumpikin tahoillanne! :)
 
Kiitos Hugemama, ihanasti kirjoitettu.

Täällä toivutaan juhannuksesta. Rota-rokote pisti vissiin (tai mikä nyt sitten pistikään) mahan sekaisin ja nyt on yöt ähisty aika huolella. No, onneksi jo useampi yö takana, eli varmaan kohta vaihtuu taas meiningit. Onneksi nämä ei yleensä viikkoja kestä nämä vaiheet..

Isommilla on pukannut silmätulehdusta ja kylläpä onkin vaikeaa tuon ikäisille tippoja yrittää laittaa. Vauva olikin ihan helppo nakki. No, jospa se siitä, kunhan edes jokunen tippa menis perille asti..
 
kiitos kommenteista ja mielipiteistänne :) aina kaipaa vähän vertaistukea/-mielipidettä asioihin. Poika olis hitusen yli 5kk silloin kun lähtisin sinne Helsinkiin. Tällä hetkellä mietin että saattaisin tehdä niin että tuunkin jo samana iltana kotiin. Mutta huoletta kyllä jätän pojan isälleen päiväksi, koska ovat paljon muutenkin yhdessä ja maidon saan pumpattua. toinen vaihtoehto on että ota poitsun mukaani, mut toisaalta tuo reissu olis just sellanen "irti arjesta" / mamma vapaalla- juttu että vois keskittyä ihan itseensä hetken ajan. kyllä mä sitä omaa aikaa pidän tärkeenä ja kaipaankin välillä, vaikka nuo naperot on kaikki kaikessa mulle :Heartred esikoinen oli just 5kk kun oli yhden päivän iskän kans kaksistaan ja kivasti meni.

me jotenkin kaivataan miehen kans sellasia kaveripariskuntia tänne päin missä asutaan, meillä on muilla paikkakunnilla useampia ja totuttu siihen et vietetään pariskunnittain aikaa, mut kun muutettiin vähän aikaa sit tänne, niin ei oo kun yks kaveripariskunta täällä ja niitäkään ei kauheesti nähdä..mut toisaalta kyl viihdytään ihan perheen keskenkin!

siilineiti: tiedän tunteen noiden tippojen kanssa:D ei millään osu silmään, ainakaan kaikki:D meillä on välillä muuten ihan jo d-tippojenkin kans sellasta et mietitään et saatiinko vauvalle suuhun yhtään tippaa kun tuntuu et se sylkee pois ja menee poskille yms:) no, jospa se sais tarpeeksi.

poika ei vielä tartu esineisiin, mut kauhee käsien vispaus ja yritys on päällä, ehkä muutama hento ote on tullut mutten tiedä onko tarkotuksella vai ei. tuntuu et se aina mielummin "juttelis" ja hymyilis! tykkää katsella ihmisiä, erityisesti toisia lapsia. iho on muutne nyt aika siisti, kun se alkuun oli sellanen kuivakka ja näpyissä.
 
Moi pitkästä aikaa! Tuossa tuo rakas pötkyläni pötköttele sitterissä ja nukkuan tuhisee. Ihan mukavasti on menny, joskin äiti on vähän väsyny. Meillä ei oikein nukuta. Viime yönä nukkui 5h putkeen ja se on enkka! On vähän virkeempi olo. Eilen illalla kylvyssä sai ihan kamalan raivokohtauksen, eikä tiedetä miksi. Huutoa kesti koko kuivauksen ja pukemisen ja sittenkin vielä... Oli hirveetä! Meillä kikatellaan, ja jutellaan kovasti ja juttu lisääntyy päivä päivältä. Sydämessä sykähtää aina, kun saa katsella pientä hampaatonta leveää hymyä! Maidon suhteen korvikkeilla mennään, rintaa ei suostu ottamaan enää ollenkaan, nuoleskelee vaan ja jos onnistuu nännin saamaan suuhunsa, niin imaisee pari kolme kertaa ja aloittaa kamalan huudon, mikä ei lopu millään. Niinpä olen pumpannu maitoa ja jatkan sitä niin kauan, kun tippakin tulee. Kyllä se tulo ehtyy koko ajan, kun ei alunperinkään ole paljoa tullut. Nyt tulee varmaan enää alle 10ml, mut oon vaan koittanu ajatella silleen, että kaikki on pienelle hyväksi. Meillä on n.30cm korkea Ihaa-pehmolelu, joka on tosi ihana, vauvankin mielestä. Sille jaksaa jutella ja naureskella päivät pitkät, samoin neuvolasta saadulle hymynaamalle. On niin hellyttävää, miten halvat huvit noin pienellä voi olla! Meillä syödään yleensä 5krt vuorokaudessa ja kerrallaan 180ml maitoa. Painoa on tullut hyvin, toissa vkolla neuvolassa painettiin jo 5,075kg ja pituutta oli 57,4cm. Rotavirusrokote sai yökkäilemään seuraavana päivänä ja kakkaa tuli tavallista useammin päivän ajan.

Tukkaa on lähteny päälaelta tosi paljon ja on vähän sellainen Spede-tyylinen nyt. Koskahan alkaa kasvaa oikea tukka vauvatukan tilalle? Sunnuntaina on ristiäiset, mietitään tässä että pitäiskö nimi kertoa etukäteen esim. isovanhemmille... Onneks saadaan apua juhlien järkkäämiseen, tarjoilut ym. hoituu muiden ansiosta. On kiva lukea muidenkin kuulumisia!
 
Takaisin
Top