Vauva "vaatii"

sitruuna86

Oman äänensä löytänyt
Moi! Onko teiän vauvoille tullu kuinka paljon "vaatimisia"? Meillä on ilmenny että poika haluaa että häntä kannellaan ympäriinsä. Kun herää, suostuu vähän aikaa seurustelemaan, mutta sitten alkaa huudot ja mikään muu ei auta kun kanniskelu. Ja kantamisenkin täytyy tapahtua niin että näkee olan yli tai sitten "nenä menosuuntaan" pystyasennossa (eli toinen käsi kainaloiden ali ja toinen tukee pyllystä/jalkojen alta). Oletan että haluaa katsella asioita, olla liikkeessä ja sylissä. Jos pysähtyy esim. sohvalle istumaan ja yrittää muuta viihdytyskeinoa niin tulee huuto. Jos laskee hetkeksikään sylistä tulee huuto. Ja poika ei ole väsynyt, nälkäinen tms. vaan "vaatii" että häntä kanniskellaan paikasta toiseen.. Alkaa voimat hieman loppua kun esikoistakin pitäisi huomioida. Onko muilla samanlaisia kokemuksia??
 
Meillä vähän sama tahti tällä hetkellä, aamuisin herätessä tyttö on aina hyvällä tuulella mut pian se vaihtuu itkuun, eikä mikään muu oikein kelpaa kuin juuri tuo olkapäällä kantaminen. Se on selkeesti nälkäinen, kun heti herätessä se ei koskaan halua syödä juuri mitään, mut jos yrittää syöttää, niin se saa hirveet raivarit. Paras vaan kanniskella jonkun aikaa, ennen pitkää se suostuu sit syömään. Meillä ei kyllä olla mitenkään noin tarkkoja asennosta. Mut en tosiaan ole keksinyt, miten muuten beben saisi rauhoitettua siinä tilanteessa.

Myös muissa tilanteissa hän saattaa vaatia tota kantelemista ja turha on tosissaan pysähtyä. Mä luin jostain, että tässä iässä (2 kk) vauvat tykkäävät nimenomaan olla siinä olkapäällä. Että ehkä tää menee piankin ohi.....
 
Hui, mun helppo ja tyytyväinen pikkupoika on nyt kaks päivää ollu äree ja itkunen, mikähän demoni sitä riivaa? Kuten sitruuna86 ja k_repolainen kirjottelivat, vauva haluaa olla sylissä melkein koko ajan ja kiukuttelee myös hetkittäin rinnalla. Rintareppu ei äsken kelvannu,yritän myöhemmin uudestaan...Muiden sylistä tuijottaa totisena vaan minua ja on kaiken kaikkiaan tyytymättömän olonen. Nukkuu sentään. Vain muutaman kerran heti syötyään on väläyttäny hymyn, joka aiemmin on ollu tosi herkässä. No, ehkä tämä on joku känkkäränkkäjuttu,joka menee ohi.
 
Takaisin
Top