Vauva ja lemmikit

Meillä on yksi kisu, yhtenä lisänimenään on mammari koska on niin mun kissa. Sylissä todella paljon ja virkeinä hetkinä seuraa häntänä perässä. On tavannut lapsia aiemmin mutta ei niitä oikein tapaamisiksi voi kutsua kun herra painelee kohteliaasti pois paikalta jonnekkin vaatekaapin hyllylle tai muuta. Vaikuttaa siltä että suojelee itteensä. Kyllähän sen taaperoikäisistä kuulee jo kävelytyylistä&puheen volyymistä että omat voimat ei oo ihan viel hallinnassa:D Jännä nähä miten sitten reagoi kun näkee vauvan joka on vielä aivan avuton ja heikko ja ei nappaa tiukasti turkista. Kyllähän noi elukat varmaan myös raskauden aistii, että ehkä se on eri asia kun saa olla karvaveljenä omalle nahkasisarukselle?
Tuota sänkysuojaa mietin kanssa koska tää on niin hellittelijä tapaus ja on aina nukkunut meidän kanssa. Karmee kohtalohan se sit olis jos joutuis yöt oleen yksin ja päivisinkin vaan se uus mauva saa enemmän huomioo:D Koitin jistain zooplussasta ettiä mut ei siel ainakaan vaikuttanu olevan niitä. Onkohan myynnissä enemmänkin lastentarvikeliikkeissä?
Laitoin liitteeksi kuvan tän hetkisestä tilanteesta:)
 

Liitteet

  • 20150924_104605.jpg
    20150924_104605.jpg
    766.5 KB · Katsottu: 50
Meillä kaks kissaa, toinen on kiltti ja arka siamilainen, sen kanssa tuskin tulee mitään ongelmaa mutta tuo mun maatiainen... >.< hieman arveluttaa, se on kanssa tosi kiintynyt muhun ja on mustasukkanen jo tosta siamilaisesta (ei ne ookkaan ku vasta kohta 3vuotta asunu yhdessä...) saati sitten siitä vauvasta... :/ no, aika näyttää. Ja mua kanssa rissaa jo ajatuskin kissoista änkeemässä pinnasänkyyn, täytyy koittaa jostain ettiä semmonen sänkysuoja.
 
Mä ajattelin kans et makkarin ovi kiinni ja elukat ulos. Saa nähdä mikä meteli syntyy, koiran on varmasti veikein sopeutua. Kissoista vain yksi on sellainen, jota voi vauva kiinnostaa, yks on tosi pelokas ja yhtä ei varmasti kiinnosta. Mies voi nukkua niiden kanssa toisessa makkarissa aluks, varmaan muutenkin nukkuu välillä siellä.
 
Meillä kävi tänään vauva ja toi meijän katti kävi vähän haistelemassa mutta lähti aina karkuun.. Tais vähän jännittää vauvaa josta kuuluu ääniä ja liikkeitö vaikka muuten ei oo mikään jännittäjä :D
 
Kyllä mekin varmaan hankitaan semmoinen sänkysuoja. Kissa on kuitenki tottunut olemaan makkarissa (meillä on tosi pieni talo) niin saa mun puolesta olla siellä jatkossakin.
 
Meillä kissat ei ikinä yrittäneetkään pinnasänkyyn. Kyllä se pieni nyytti on niin pelottava asiat,että sen "paikat" ei kelvannut nukkumapaikoiksi. Vaunun alakorissa tais vanhempia kolli joskus nukkua, eli se piti tarkistaa ennen ulos lähtöä. Tai se saatto olla vaan hänen ovela pakosuunnitelma :wink
 
Mä oon nyt jo ruvennut opettamaan tuota sylivauva kissaa siihen, että sohvalla kun maataan niin mun päällä olon sijaan siirrän sen kylkeen kiinni ja rapsuttelen. Toivotaan, että tottuu siihen :-D Mies on kyl ihanasti ruvennut noihin pihaeläimiin tutustumaan, kun en ehkä aivan synnytyksen tiimoilla pysty heinäpaaleja raahaamaan.
 
Niin ja ensin ajattelin, että teen pinnikseen suojan, mutta on nuo niin ovelia nuo kissat, et jos ne tahtoo sinne mennä niin mikään ei estä.

Onko kellään hyviä ideoita karkottaa naapurin kissoja/koiria??? Käyvät jo nyt kuseksimassa ikkunoihin ja ovenpieliin. En kyl halua, että vaunutkin on kissan kusessa :-(
 
Täällä kans kaipaisin apua naapurin kissojen karkottamiseen, nyt jo kulkevat meidän pihalla niin pelottaa että jos menevät sit vaunuihin kun vauva nukkuu pihalla.
 
Meillä oli jo esikoisen syntymän aikaan kaks kissaa (siis ovat edelleen). Ja nukkuivat juuri vaunuissa ja pinniksessä, jos ne oli tyhjillään. Vauvan lähelle eivät halunneet mennä, selkeästi haju jo aiheutti nenän nyrpistyksiä. Ennen ovat saaneet nukkua makkarissa, mutta toisella kissalla on tapana tulla nukkumaan rintakehän päälle ja kehrätä todella kovaäänisesti, joten kyllästyin heräilemään siihen ja makkarin ovi sulkeutui kissoilta muutamia kuukausia sitten. Aika pitkään olen mielestäni moista silti kestänyt, kun kissat ovat jo yli 6-vuotiaita! :D
 
Mua ärsytti hirveästi anoppilan kissat, kun esikoisen syntymän jälkeen anoppilassa asuttiin. Makuuhuoneemme oven niiltä sai suljettua, mutta olkkarin sitteriin ja kehtoon tunkivat vähänväliä. Ja jokapaikka kissankarvoissa. Samoin kuistissa olevat vaunut oli usein karvoissa, kun katit tunki niihin. Lisäksi kun ovat maatilalla asuvia hiirikissoja ja juoksevat ulkona, niin ällötti.

Vaunuihin saa kissa/lintu/orava suojia.
 
Meilläkin on kaksi kissaa ja onneks ollaan opetettu, että eivät raavi tai tee muutakaan pelottavaa missään tilanteessa. Taaperoita käynyt kylässä ja joskus hännästä ovat kiinni ottaneet niin osaavat sitten poistua paikalta, jos ei seura ole mukava! Kauhean uteliaita kuitenkin ja haluaavat aina tutustua lapsiin:happy:
Tuo karva ongelma on vaan inhottava kun meilläkin sitä leijailee kyllä joka paikassa.. Ei kiva kaivella karvoja sitten vauvan kaikista tavaroista:arghh:
 
Mä oon niin mukavuudenhaluinen, että inhoan kaikkea irtokarvaa.. Meillä toki on 3 koiraa, mutta ne trimmataan, eikä karva irtoa itsekseen.

Mua ällöttää jopa miehen partakarvat kun leikkaa parran :D
 
Mua ei niin ne karvat ällötä, mutta kusen haju on jotain todella karmivaa. Melkeinpä saa heittää roskiin tavarat/vaatteet sen jälkeen. Harmittaa jo etukäteen vaunut, mites ne yrität pestä jne??
 
Mä ostan sen takia kankaiset vaunut mistä kangas osat saa irti nii ne voi pestä. Emmaljungat.
 
Kissanpissan pesuaineitahan saa ainakin mustista ja mirristä ja se toimii! Poistaa kokonaan sen hajun eikä kissa halua enää "merkkailla" samaan kohtaan, jos on johonkin siis ruennut säännöllisesti pissailemaan. Toimii vaatteisiin ja huonekaluihin yms.
En kyllä osaa sanoa miten ulkona karkoittaa kissat pois omalta tontilta.. Inhottava ongelma kyllä:sad001
 
Oi, tämä helpotti mun elämää. Täytyypä heti huomenna kipaista M&M-kauppaan. Kittos S4nn1 :-)
Nytkin on tuolla saavillinen vaatteita kloriti-liossa, mut silti puskee haju läpi.
 
Mä olen maailman laiskin siivooja, joten onneksi on vain näitä trimattavia koiria (jotka myös pestään tuoksuviksi). :grin Omat ja tuttujen koirat trimmaan kodinhoitohuoneesta, josta pääsy suoraan ulos, niin karvat ei kulkeudu ympäri kämppää ja siivoominen helpottuu.. Mutta kai täälläkin vähän koira haisee, vaikka ite en kyllä haista. :grin Mutta hyvän vastustuskyvyn saa sitten pikkuinen, ku koirien kanssa samoilla lattioilla temmeltää. :grin
 
Kissan karkoitus ainetta on olemassa. Suihkii sitä vaunun runkoon ja renkaisiin niin pysyvät poissa!
 
Takaisin
Top