Vauva ja lemmikit

Nyt meillä on jo rauhoittunut koiran kanssa. Ei vahdi enää niin paljoa eikä joka inahdukseen reagoi. Kuitenkin se hoivavietti on niin vahva tolla nartulla että pyrkii välillä vauvan naamaa/päätä nuolemaan ja on kyllä kiinnostunut.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meidän nuori uros vaikuttaa honanneen, että laumassa on uusi jäsen. Valpastuu aina ku vauva pitää äänen. Käy haistelemassa ja varsinkin naama olis kiinnostava, siinä varmaan hyvä maidon tuoksu. Yleensä iltaisin makaa syrjemmällä tai miehen jaloissa. Eilen asetteli itsensä huolellisesti mun ja vauvan eteen ja kun vaihdoin paikkaa koirakin siirty. Hauska tapaus.
 
Oliks jollain kokemuksia siitä pinnasängyn päälle tulevasta verkosta? Et se on hankala käyttää? Siis se semmonen joka tulee myös laitojen päälle.
Hoksasin tuossa just että tuo yks kissahan pääsee menemään sänkyyn noitten pinnojen välistäkin :sad001
Taitaa nyt tulla kissoille ihan totaalikielto makkariin.
Onko joku joutunu nukuttaa vauvaa niin että se on aina suljetun oven takana? Tuntuu hölmölle jos joutuu tosi raakasti erottelemaan tilat ja asukit. Ahistus.
 
Sama tieto kiinnostaa täälläkin. Mä huomasin, että pinnasänky on saanut jo kaksi asukasta, vaikka käänsinkin äippäpakkauksen laatikon siihen ylösalasin ja kannen kans. Huaah o_O
 
Että miulla meinas mennä hermo koiraan heti ekan päivänä, kun piti ton yhen mennä kauimpaa nurkkaan kauas vauvasta ja sit laahusti sen perässä jolla ei poika ollu sylissä. Ja sit seuraavana päivänä oli liia innokas poikaa kattoo, et rupes iha pelottaa ja kolmantena päivä oli iha ok ja nyt se on kokoaja vahtimassa poikaa ja tuntuu jotenkin, et poika ois hänen. Ei tottele yhtään jos käskee pois eikun vaa laittaa vastaa, et hän tulee kyl tökkii vauvaa.. Toivottavasti rupeis normalisoitumaa toi koiran tilanne..
 
Täällä alkaa jo tilanne helpottaa. Nytkin koira ja vauva on samalla sohvalla ja kumpikin nukkuu! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mahtavaa kuulla Spiraali!

Kokeiltiin tänään kuinka miehen työkaverilta saatu matkasänky kootaan ja se jäi olkkariin reunat alhaalla kun mentiin keittiöön kahville. Hetken päästä kuului rapinaa ja menin katsomaan mitä Pyry puuhaa. Poitsi oli mennyt puoliksi kasattuun matkasänkyyn. Voi vauvaa! Pyry tulee olemaan kyllä tosi ihmeissään vauvan kanssa, mutta Spiraali annat kyllä paljon toivoa taas.
 
Jalat kun alkaa olla turvoksissa niin Pyry on ruvennu nuolemaan mun jalkoja. Niin söpöä kun koira hoivaa :Heartblue
 
Meillä kissat on ollu tosi rauhallisia vauvan suhteen. Välillä käyvät haistelemassa, mutta muuten eivät tuppaudu liian lähelle. Tyttökissa välttelee mua ja vauvaa aika kovin, mutta eiköhän sekin siitä.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
meillä kissa käyny haistelemassa vauvaa mut ei tuu lähelle jos liikkuu tai kitisee. Muuten on mustis kun ennen ei oo miehestä välittäny mut nyt kiehnää myös hänessä kiinni ja kerjää huomiota. Tänään vein vauvan ensimmäistä kertaa vaunuissa parvekkeelle nukkumaan niin kissa vahti parvekkeen oven suussa tilannetta. Ei ole menny pinnasänkyyn eikä vaunuihinkaan vielä, mutta en ajatellut mitään suojaverkkojakaan sänkyyn ostella.
 
Ihana jopa päälle tunnin lenkki Pyryn kanssa. Viimeks vissii noin pitkä ajallisesti kaks kuukautta sitten. Mut käveltiin hissukseen ja uitin sitä rannassa. Ärsytti vaan ku harjotellaan Pyryn kanssa tehostetusti ohittamista ni eiköhän joku mamma jää pikkukoiransa kanssa tuijottamaan meitä ku mie koulutan Pyryä. Mentiin vielä samaan suuntaan ja mamman koira kävi oikein kunnolla räksyttämään et mulla oli haasteita pitää Pyry mun vierellä. Sinänsä ihan ookoo harjotukseksi, mut mitä jos oisin vielä rattaiden kanssa liikenteessä. Eihän ne voi tulla vielä koiran kanssa lepertelemään vauvalle???! Eihän?! Sillon käsken kyl painua menemään ja vähän äkkiä! Vaikka Pyry ei oo kovin iso (52cm säkä) niin sillä on voimaa vetää...

Vaunulenkkejä odotellessa....
 
Tiedän tunteen Muruska! Mua kans niiiin paljon ärsyttää kun koulutan meidän rotikkaa niin ihmiset jää tuijottaa. Nyt meillä on menossa maassa pysymistreenit kun menee ihmisiä ohi niin jotkut urpot jää omiensa kanssa paikalleen eikä tulekaan ohi... Tai sit jäävät kohdalle ihmettelemään! Blaah...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä olin kyllä raskaushormoneissani varmaan kiva vastaantulija koiralenkillä kun aina jos joku päästi koiransa liian liki, oli pakko aiheesta huomauttaa eikä aina niin kauniisti... yksikin venäläisnainen rupes jotain omalla kielellään sepostamaan niin paljon et epäilen ettei se mitään kaunista ainakaan sanonu...

Meidän koirat suhtautuu vauvaan aika kivasti, ei juurikaan huomioi ellei vauva ole jossain sopivan alhaalla niin silloin voi käydä nuuskasemassa hiukan. Ehkä toi nuorempi, jonka käytöstä enemmän etukäteen huolehdinkin, hiukan vahtii vauvaa et jos joku muu kun minä tai mies pitää vauvaa tai lähestyy sitä ni toi joskus vähän örisee.
Jos vauva itkee oikeen kunnolla, mitä harvoin tapahtuu, niin nuorempi koira myös piipittää rasittavasti. Mutta se ei vaan taida ymmärtää mitä tapahtuu.
Koirat on ottaneet isäntää enempi omakseen kun mä olen tylsä muija ja hoidan vauvaa. Vaikka etukäteen vannoin että koiria pitää hirveesti huomioida vauvan tullessa, oon huomannu et se ei ookaan niin helppoa. Onneks vieraat jaksaa rapsutella ja mies ulkoiluttaa tosi pitkiäkin lenkkejä niin eivät ihan heitteille jää.
 
Täällä kissa on suhtautunut hieman pelokkaasti aluksi ja sitten uteliaammin haistellen ja kun huuto alkaa, katoaa kissakin. Meillä ei ole verkkoa pinnasängyn päällä ja tarkoitus on, että jos vauva nukkuu pinnasängyssä (useiten meidän välissä yöt) on ovi suljettuna. Mutta toistaiseksi ollaan nukuttu yöt ovet auki, koska kissavanhus on tottunut nukkumaan mun jalkopäässä ja ryhtyisi varmaan pissimään joka paikkaan jos muutokset tulisivat liian äkkiä.

Kerran laitoin vauvan nukkumaan makuuhuoneeseen ja oven kiinni ja itkuhälyttimen päälle. Tarkoituksena siis, että kissa olisi toisessa huoneessa, mutta kiireessä siivotessani en tajunnut, että kissa on sisäpuolella ennen kuin raapi makuuhuoneen ovea. Hitto, että harmitti! No, ei käynyt kuinkaan ja meidän kissa ennemmin väistää vauvaa kun menee lähelle. Ainut pelko olisi, että menisi lähelle lämmintä vauvaa nukkumaan ja karvat menisivät vauvan suuhun vaikken muuten ajattelekaan, että kissa pahaa vauvalle tekisi.
 
Mua oikein säälittää tuo meidän murre, kun en oo viikkoon kyennyt lenkittämään, kun oon ollut taudissa ja väsynyt ja mieskin tehnyt tosi pitkää päivää, eikä sekään oo jaksanu lenkitellä koiraa. Hengaileehan se tuos pihassa aina vapaana, mut silti.. Jahka tää tauti hellittää niin sitten.

Muutenkin tuntuu, et koiralle vaan ei oo kauheesti aikaa, kun jonnekin nämä päivät humpsahtaa. Isommat lapset kyllä onneks leikkii ja pyöräilee (juoksuttaa koiraa pihassa) koiran kanssa, ja koiruli on selkeästi vähän orpona kun kaverit on mummolassa..
 
Meidän kissa kaipaa kauheasti mun seuraa, jotenkin se oli ollut ihan hädissään mun poissaolosta, vaikkei yleensä ole. Kotiuduttiin ke ja ekana iltana se hädintuskin huomasi vauvaa, kun piti kiehnätä mua. Eilisen se kuikuili vauvaa uteliaana mutta piti etäisyyden. Yhdellä kieltämisellä näyttää oppineen, että äitiyspakkauspetiin ei saa mennä, eikä vauvan peittojen tai harsojen päälle jos niitä on muualla... Löysi sitten itselleen unipaikan makkarin lattialla olevasta äitiyspakkauksen kannesta. Eli vauva selvästi kiinnostaa, mutta varovaisuus on valttia.

Tää kissa on aina saanut nukkua sängyssä ja rakastaa läheisyyttä, erityisesti koko lauman kesken hengailua - se makaa usein mun ja miehen välissä niin, että yksi tassu on mun käden päällä, toinen miehen käden päällä. On hirveän leppoisa katti, tykkää lapsista eikä tee ikinä mitään arvaamatonta, mutta oon kyllä miettinyt että tuleeko mustasukkaisuutta tai yrittääkö se liikaakin tulla vauvan liki.

Tänään se hoksasi, että imetys on hyvä hetki saada rapsutusta multa. Maataan sängyllä, kissa makaa vauvan takana selällään mun käden ulottuvilla ja kurottaa oman tassunsa hipaisenaan vauvan pyllyä. Vähän yllättää että se haluaa jo koskettaa vauvaa. Mietin että pitäiskö kieltää, mutta on toi nyt kamalan söpöä... Ja parempi että ottaa vauvan lauman jäseneksi kuin että näkisi sen kilpailijana.
 
Me on tehty koiralle tarha ja on opetettu sitä nyt siinä olemaan ja helteiden aikaan oppikin ihan kivasti sinne olemaan ilman haukkumista. On ollut siellä myös öitä. Mutta ilmeisesti jotain protestoi nyt, kun oli keksinyt tänään napata kolmosen kengän pihalle mennessään ja järsinyt sen pilalle. Tuo koira ei pahemmin oo paikkoja tuhonnut, vaikka meitä varoteltiin et noutajat on sellasia järsijöitä. Niin aiemmin ei oo mitään järsiny, kantaa kyllä innostuessaan kenkiä tai mitä tahansa suuhunsa saa.

Pikkusenko ärsyttää, kun vuodenikäisen uutukaisen ensiaskelkengän hajotti. Tän kevään on ollut käytössä nuo kengät. Onks tää nyt sitä mustasukkaisuutta vai protestointia tuosta tarhasta vai mitä?!
 
Meiltä lähti sairaalasta Tontun pipo kotiin koitan haisteltavaksi. Se on kuulemma kotona kantanut yhtä Tontun helistintä nyt kaks kertaa ku oon ollu sairaalassa MUTTA ei oo rikkonut sitä, minkä se tekee kyllä pehmosille kavereille.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top