Vauva-arki

Voi tätä onnea! Pieni mies ei minua kauas päästä. Hänestä tuli yhden päivän ikäisenä tissitakiainen. Kaikki mietinnät perhepedin hylkäämisestä on tänä yönä saanut väistyä mielestä. Näin pieni tarvitsee hoitajankin mukaan enemmän äidin läheisyyttä. Imettäminen käy nopeasti kun ei tarvitse nousta ylös. Eikä tarvitse miettiä olisiko kissa sängyssä kun vauva on tiukasti minun kainalossani. :) Jossain puhuttiin siitä että vauvaan rakastuu pikku hiljaa. Meillä oli puoli kolmen aikaan ihana hetki kahdestaan ja huomasin olevani aivan rakastunut! Mies sinulla on kilpailija! :D
 
Ootte siis Hepsuli saanu olla pojun kanssa yhdessä, eikä "pelottelut" keskoskaspista käynyt toteen? Paljon onnea! :dummy::Heartblue
 
Vau, hieno kuulla! Taas hyvä esimerkki, että vaikka sitä kuinka suunnittelisi etukäteen, niin käytännön kokemukset ja tunteet voi muuttaa mielen nopeastikin! :D
 
Todellakin miettinyt tässä kaikkea sitä mihin aiemmin yritti tietenkin varautua parhaansa mukaan. Yritti saada etukäteis kokemusta sellaisesta mistä ei sitä voi saada kuin kokemalla se! Vauvalla on vielä uhka päällä sinivalokaapoi hoidosta. Se ei valitettavasti onnistu vierihoitona vaan vauva menisi sitten keskolaan. Monta kertaa päivässä pieni laite mittaa hänennihonsa värisävyn, mutta vielä oireita keltaisuudedta ei ole. Näin nuorena syntyneillä riski on suurempi samoin verensokereita mitattiin ensimmäisen vuorokauden aikana 4n tunnin välein. Miettikääpä kuinka monta pistosta se tarkoittaa pienessä kantapäässä. :/ Tiedän että se on tarpeellista. Tänään ei mitata kuin kerran. Huomenna on ensimmäinen lääkäri. Odotan innolla jo että mikä on hänen kotiinmeno suunnitelmansa meidän varalle
Toivottavasti ennen viikonloppua kotio. Kuulin että olisi joku lakkouhka päällä, älkää alkako synnyttää perjantaina!!!! :)
 
Voi Hepsuli, mulle tuli ihan kyynelet silmiin. ❤️Kohta toivottavasti saan oman pojan rinnalle, vaikka se onkin vähän isompi mönkäle.
 
Hyvä, että toistaiseksi sinivalohoidoltakin välttyneet olette. Ja mikä hienointa, että oma imuhalu vauvalla ja saa niin ollen syötyä itse. Toivottavasti kotiutuminen viikonlopuksi onnistuu!

P.s. ei taida hoitoala lakkoilla, kun potilaita ei voi jättää hoitamatta. Vapaalla olevat käyvät osoittamassa mieltä... :)
 
Joo se tehyn suunnittelema lakko on käsittääkseni työ-ajan ulkopuolella tapahtuva, joten rauhassa vaan kaikki kotona supistelevat. [emoji1]
 
Repesin ihan täysin tolle, mies, sinulla on kilpailija jutulle! :smiley-bounce022
Hienoa että teillä on lähtenyt menemään hyvin uusien tulokkaiden kanssa.:binkybaby Voimia mammoille toipumiseen!
 
Täällä kanssa tippa silmässä lueskelin Hepsulin onnen hetkistä, ihanaa että alku lähtenyt ongemitta käyntiin! Omaa miehen kilpailijaa odotellessa...:happy: on tämä herkkää aikaa...
 
Mikä miehen kilpailija? Ei kai miehellä oo mitään jakoa lasten rinnalla.. No ei vais, mutta ei sitä rakkautta lasta kohtaan voi verrata mihinkään. Miestä rakastaa erilailla.
 
Mikä miehen kilpailija? Ei kai miehellä oo mitään jakoa lasten rinnalla.. No ei vais, mutta ei sitä rakkautta lasta kohtaan voi verrata mihinkään. Miestä rakastaa erilailla.
Juurikin näin.[emoji4]
 
No ei nyt tartte ottaa asioita niin kirjaimellisesti. Toiset näemmä tajus mua, ei kaikki vaan ymmärrä kaikkia.. :)
 
Hepsuli, ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Mun kommentti oli huumorilla, siis tuo alku.. Vaikkakin totta.
 
Meinasin siis, etteihän miehestä edes ole kilpailijaksi tässä sarjassa. Mua siis hymyilytti tuo sun kommentti ja siksi siihen tuo lohkaisu. Tiedän täysin tuon tunteen, kolme kertaa sen kokeneena.
 
Mies ei tosiaan taida tajuta mihin päänsä on laittanut. :D Kerroin jo aamulla että olen ihan töttöröö! Olen siis vielä sairaalassa. Miehen eipä vielä juurikaan tarvitse osallistua vauvan ympärivuorokautiseen hoitoon. Mies siis ihmetteli enkö ole saanut nukutuksi. Ongelma ei tällä kertaa ollutkaan siinä etten olisi. Nukuin kaikki välit mitkä mahdollista. Nyt on tapahtunut se mitä on toivottu hän herää itse nälkäänsä huutaen. Useammin kuin kolmen tunnin välein riippuu myös paljon siitä onko syönyt rinnasta vai saanut oikean määrän korviketta. Sitten kerroin miehelle että tää on sitte sitä vauva-arkea. Vauva herää, vaihdat vaipan..imetät..se joka ei onnistu ensi yrittämällä. Sitten röyhtäytys ja nukuttaminen ..huudon kera kun mahassa on puruja. Jos olen antanut tissiä niin tunnin päästä sama rumba.
 
Muokattu viimeksi:
Voimia Hepsuli ja luota tulevaisuuteen. Sulla vauva nyt niin pieni ja keskosena syntynyt, että tilanne varmasti monin verroin haasteellinen. Syöttörytmi ja uniaika muuttuu koko ajan inhimillisemmäksi, usko pois. Ja kunhan kotiudutte, pääsee isäkin aidosti auttamaan. Mukava kun joka viestistäsi voi lukea, minkä edistysaskelen nyt olette tehneet. Osaat nähdä ne heti.
 
Kyllä se siitä ajan kanssa helpottuu, usko pois Hepsuli! Mullekin sanottiin tuota monesti enkä uskonut, mutta se vie vaan oman aikansa. Vauva kasvaa kyllä ja rytmi selkeytyy. Mieskin tottuu varmasti uuteen tilanteeseen kunhan kotiudutte :)
 
Kiitos Kia, olen itse myös huomannut että koko ajan opin. Siitä tulee ihan mahtava voittajagiilis, jes minä osaan! Minusta on äidiksi! :) :wink
En koskaan lapsena leikkinyt nukeilla niinpä olen kokenut että osaankohan mitään..en ole kokenut itseäni kovin äidilliseksi vaikka aina sellaiseksi olen halunnut. Huomannut sen heti että kun ei ollut mitään odotuksia niin menee helpommin virran mukana. ..ottaa asiat sellaisina kuin ne on. Synnytys, imetys..kaikki mitä vielä on tulossa on turhaa stressata etukäteen.
 
Takaisin
Top