Vauva-arkea

Minustakin tuntuu, että kuukaudet kuluvat kauheaa vauhtia. Tajusin juuri, että menen 3 kuukauden päästä jo töihin :eek: Eikä meillä tyttö huoli tuttipulloa ja kiinteiden aloittelukin vasta ihan alussa. Huh, monen asian pitää muuttua ennen kuin voin jättää pienen isänsä hoiviin. Niin ja herätyksiä edelleen lähes joka yö enemmän kuin 6, eli öidenkin on muututtava ennen kuin musta on mitään iloa työpaikalla.
 
Täälläkin päivät täysiä noiden kolmen mukelon kanssa. Haaveilen univelkojen poisnukkumisesta. Poju oppi pari viikkoa sitten toiselta yrittämältä juomaan vettä nokkamukista, mikä oli helpotus kun mulla oli ensimmäinen iltameno sillä viikolla eikä lapsi suostu pullolle. Syö siis edelleen pääasiassa rintaa, poikkeustapauksissa vettä nokkamukista. Lisäks kolmesti päivään kiinteitä 1-2dl kerrallaan + sormiruokia vähäsen. Meillä ryömitään vauhdilla, Poju nousee itse istumaan ja eilen nousi tukea vasten seisomaan ensimmäisen kerran. Tänään sit samalla tyylillä rappuja vasten seisomaan, alkaa olla portin asennus käsillä meillä...
 
Talviurheilua vauvan kanssa! Oletteko käyneet luistelemassa vauvan kanssa? Pulkka vai vaunut vauvalle? Täällä ainakin nyt täydellinen ulkoilukeli kun reppuiltiin koirat ulos. Lähellä on järvelle tehty luistelurata, joka hieman houkuttelisi. Vai onko aivan absurdi ajatus? Kokemuksia, suosituksia? :D
 
Mä en oo vielä luistelemaan uskaltautunut, kun tuntuu, et silloin pitäis olla kypärä. Jäällä on käyty hiihtämässä siten, että vauva on mun selässä.
 
Meillä neiti ollu vauva pulkassa kun koirien kanssa lenkillä. Luistellen lenkille niin sillon ehkä pulkassa ja pitkä naru pulkkaan niin helppo vetää samalla.
 
Pulkka ja potkuri kokeiltu ja Ihan ok menoa. Luistimilla en oo käyny sitten kouluajan...pysyisköhän etes pystyssä?
 
Miten arki rullaa kaikilla? Onko täällä moni jo mennyt töihin? Entä kotona olijat, oletteko saaneet ajan kulumaan?

Meillä on nyt niin selkeä rytmi päivässä, että on aika helppo suunnitella tulemisia ja menemisiä. Tosin neiti nukkuu vielä kahdet päikkärit, joten menemiset täytyy ajoittaa niiden mukaan. Syksyyn olisi tarkoitus olla kotona, mutta sitten on taloudellisista syistä pakko mennä töihin, vaikka pahalta tuntuu pelkkä ajatuskin. :sad001 Olen viihtynyt tosi hyvin tytön kanssa kotona ja nautin kotiarjesta toden teolla.

Nyt kuitenkin suurin vauvakupla alkaa puhkeamaan ja harrastuksetkin rupeaa kiinnostamaan taas eri tavalla. :happy: Mutta tyttöä tulee nopeasti ikävä ja aina palaan innolla hänen luokseen kotiin.:Heartred
 
Mä viihdyn todella hyvin kotona ja suren jo valmiiksi syksyä, kun on pakko palata töihin. Olen kuumeisesti yrittänyt miettiä, et mikä olis sellasta työtä, et siinä samalla vois olla kotona ja hoitaa omat lapset. :D Joku etätyö. :/
 
Mä oon tehny nyt muutaman viikon ajan 2 työvuoroa viikossa. Mulla loppuis tää vapaa vasta tän kuun lopussa, mut mä oon nyt näitä varaslähdön ottajia :D ja ihan omasta tahdosta, en taloudellisista syistä.
Mies on silloin pojan kanssa kotona. Muuten hän on osallistunu niin surullisen vähän mihinkään, että saapahan edes noina päivinä sit viettää aikaa pojan kanssa.
Tuo työpaikka on mulle kyllä varsinainen henkireikä. Tykkään olla kotonakin, mut töissä saa "hengähtää" :p
 
Ite kotona tyttären kanssa ja tarkotus ois olla kunnes on 3. Hyvin päivät sujuu kun on säänöllinen rytmi elämässä. Kyllä niin suuri naautinto kun saa seurata toisen kaasvua. Ite en koe tuon lapsen kanssa likkumista ongelmallisena niin ollaan käyty vaikka missä. Ite aatelin että en pidä mitään kiirettä koko päiväsesti töihin paluussa kun ehdin jo 9vuotta putkeen tekeen ja voin välillä kotihoidon tuelta käydä tekeen keikkaa.
 
Mäkin olen ilmottanut työpaikalle että olisin valmis keikkailemaan iltoja ja viikonloppuja... jos keikat lähtisi hyvin rullaamaan niin pieni toive olisi ettei tarttisi viedä tyttöä vielä syksylläkään hoitoon... Mutta mun duunipaikalla on suhteellisen vähän sairaslomia verrattuna moneen muuhun saman alan työpaikkaan.
 
Mä oon palannut työelämään kuukaus sitten ja mies jäi tytön kanssa kotiin. On kyllä ollu enempi varmaan shokki äidille kuin lapselle tää töihin paluu. Alku tuntu vaikeelta, mutta nyt kuukauden jälkeen on alkanut pyörimään paremmin.
 
Talviurheiluun palatakseni: on käyty vaunujen kanssa luistelemassa järven jäälle auratulla radalla ja ihan mukavasti kulkee :) pysyy itsekin pystyssä kun on jotain josta pitää kiinni :D
Täälläkin varmaan kohta jo palataan töihin, vaikka alunperin ajatuksena oli kotoilla syksyyn - ajattelin ettei töitä ole. Mutta nyt näyttäisi olevan sittenkin, ajankohta on vaan vielä vähän auki, voi tulla nopeallakin varoitusajalla. Onneksi löytyi ihana perhepäivähoitaja :)
 
Tää ei nyt oikeen sovi minkään aiheen alle.. mut mut.. Mites teillä jotka imetätte, onko kuukautisten alkaminen vaikuttanu jotenkin lapseen?
Mietin vaan kun meillä on öisin huudettu täyttä kurkkua nyt kolmena yönä. Ei oikeen mikään tunnu kelpaavan, mut ei myöskään tunnu että olis kipee mistään. Se on semmosta lohdutonta huutoitkua vaan. Ja nyt alkoi minulla menkat ja jostain syystä vaan mietin, että olisko näillä yhteys :rolleyes: vaikuttaisko vaikka maidon tuotantoon, kun meillä imetetään kuitenkin edelleen monta kertaa yössä.
 
Tää ei nyt oikeen sovi minkään aiheen alle.. mut mut.. Mites teillä jotka imetätte, onko kuukautisten alkaminen vaikuttanu jotenkin lapseen?
Mietin vaan kun meillä on öisin huudettu täyttä kurkkua nyt kolmena yönä. Ei oikeen mikään tunnu kelpaavan, mut ei myöskään tunnu että olis kipee mistään. Se on semmosta lohdutonta huutoitkua vaan. Ja nyt alkoi minulla menkat ja jostain syystä vaan mietin, että olisko näillä yhteys :rolleyes: vaikuttaisko vaikka maidon tuotantoon, kun meillä imetetään kuitenkin edelleen monta kertaa yössä.

Minusta tuntui, että neiti on joskus kuukautisteni aikaan normaalia ärhäkämpi, mutta voi olla sattumaakin. Tosin olen kuullut kyllä, että kuukautiset voisivat vaikuttaa esim. maidon herumisnopeuteen (hidastaa) ja joskus jopa maidon makuun. Mutta mene ja tiedä. Toivottavasti teillä helpottaa pian!
 
Mä ainakin huomasin sillon muutaman ekan kuukauden, et ennen kuukautisia poitsu hermostui aloittaessaan imemisen. Varmaan just herumisen takia. Samoin hänellä meni vatsa sekaisin. :/
 
Okeii voipi sitten ajatella että tää johtuis tästä.. ei tarvi enempää asiaa murehtia, kunhan kohta loppuis :confused:
 
Takaisin
Top