Vauva-arkea osa 2

Aamutähti

Näppärä viestien naputtelija
Jatketaanko vauva-arjen päivittelyä täällä? Melko pitkäksi on venähtänyt jo edellinen ketju :)

Mitäs meille, uusia juttuja opitaan hitaasti mutta varmasti. Pari päivää sitten kierähti jo useampaan otteeseen mahalta selälleen, helpomman kautta siis. Vahinko tai ei mutta hienolta se näytti ja hämmästytti kaveria itseäänkin :)

Päivärytmi on nyt pari päivää ollut se, että herätään klo 6 aamulla ja seurustellaan pari tuntia ihan virkeenä. Vähän myöhäisempää heräämistä toivoisin mutta näillä mennään.. Toisaalta laittaa kahdeksan aikoihin illalla nukkumaan, joten saadaan miehen kanssa yhteistäkin aikaa. Tälläkin kolikolla on siis toinen puoliskonsa näytettävänään. Tämä rytmi ehtii muuttumaan vielä moneen otteeseen ennen kuin vakiintuu oikein mihinkään.
 
Plus et kun kuu vaihtuu, voi alkaa pitää taas kuukausiketjuja. tyyliin helmikuun höpinät :)

Mut ite ihan samaa mielt, pitkä ketju tuo vauva-arki :) vol 2 oli tervetullut.

Meillä muuten unipäivä tänään, äiti on saanut siivottuu ja nyt roikuskelen täällä. Kohta tosiaan neuvolaan hakemaan rotaa.
 
Jo vain rupesi ruoka maistumaan puolen päivän jälkeen. Toistaiseksi kaikki ok! Toivo herää, että ehkä tää maito sopiikin.

Lääkärin diagnoosi on "harvinaisen temperamenttinen ja kovapäinen poika" :) Niin sitä pitää, äitin kulta! Tsemppiä meille tulevaan!!
 
Hyvä hyvä Triina, toivotaan, että sopii. Tempperamenttiset ihmiset pärjää aina, mua on samoin diagnosoitu monet kerrat, lapsesta lähtien ja ainakin omasta mielestäni olen hyvin elämässäni pärjännyt. Se kait se tärkeintä onkin, että on itse tyytyväinen :)
 
Oli tosi paljon tekstiä jo vauva-arkea ketjussa. Hyvä, kun aloitit uuden Aamutähti. :)

Meillä arki rullaa. Tiedättekös mulla särkee selkää ihan jumalattomasti edelleen! :sad001 Imetänköhän jotenkin huonossa asennossa? Onko jotain vinkkejä selkäjumppaan? Ihan kamalaa selkäsärkyä. On varmaan vaan selän lihaskunto niin huono, että tarttis treeniä-treeniä. :wink

Käytiin eilen kävelemässä reipas 6km illalla kuopuksen kanssa. Olipa ihanaa. :)
 
Emmy: Tänään kävin ennen neuvolaa fysioterapiassa kun oli vielä lähetteestä pari kertaa jäljellä niin se selitti sitä, että päätetyöskentelijöillä ja äideillä on usein tosi huonossa kunnossa (jumissa, tulehtunu jne) lapojen alueen lihakset ja yläselkä kun sen alueen lihaksisto koostuu lihassoluista, joiden vahvuus ei ole staattinen pito ja kestävyys vaan ennemminkin toistuvat liikkeet. Niin se vaan sanoi, ettei joku keppijumppa muutaman kerran viikossa oikein auta ja pitäisi yrittää pitää päivän mittaan pitää sellaisia mikrotaukoja, eli lyhyitä hetkiä kun liikuttelee niitä selän lihaksia jotenkin. Sitten pitäis toki välttää sitä että samalla kädellä esim aina kantaa tai samassa asennossa istuu/makaa pitkiä aikoja. Vaikka ei pystyisi olemaan kauhean ryhdikkäästi niin huonojen asentojen vaihtelu on silti parempi kun sama huono asento pitkään. Niin ja sitten se mitä olen itse välillä tehnyt on myös fyseoterapiasta opittu juttu eli kun mulla tuo rintarangan alue helposti menee jumiin niin pari tennispalloa sukkaan, ne selän alle ja varovasti taivutellaan selkää niiden yli, muutaman kerran ja sitten siirretään eri kohtaan. Voi myös vaan rullailla selkää niiden päällä varovasti. Samoja juttuja voi tehdä pilatespallolla jos sellaisen omistaa.
 
Imetysasennon parantamiseen minulla auttaa valtavasti imetystyyny. Vaikka useimmiten käytänkin sitä tukemaan selkääni ja kannattelemaan kättäni. Ja sitten jos on intoa, älypuhelimeen saa ilmaisia appseja, jotka ohjeistavat esim. 5 min kotijumppaan. Itse käytän niitä samalla, kun vauva on lattialla ja häntä huvittaa reuhkaamiseni. :)
 
Äsken mulla meinas tulla semmonen olo etten mä pärjää. Vauvan kans ei niinkään ongelmia, mutta tää yksin kaikesta huolehtiminen, talon lämmitys ja muut. Hyvin sain kyllä tulet tehtyä ja kaikki pihatyöt mutta niinkin yksinkertanen asia musersi ku vaunut! Yritin kasata ne vauvan päikkäreitä varten mutta eihä noihin kökkövaunuihin riitä mun kädet. Hitto. Ei se auta itkeä vaan lähtä nukuttaa tyttöä. Tai sitte teen nuotion nuista vaunuista.
 
Emmie, I feel you! Tänään tein yhtä aikaa ruokaa, siivosin, syötin lasta ja päästin koiraa ulos ja takaisin sisälle. Kaikki tuo hoitui, mutta vaunut meinasivat viedä järjen! Raivolla ja muutamalla kirosanalla sain ne kasaan ja beibin nukkumaan. Phuuuhhh!
 
En muista missä keskustelussa siitä vauvatuksesta oli puhetta, mutta kävin tänään googlettamassa siitä ja kokeilin heti pojalle ja hänhän tykkäs! Hymystä ei meinannut tulla loppua ja jotenkin hän myös rauhoittu siinä. Tää on meidän uus juttu kyllä nyt! :)
 
Emmie14: Joskus on vaikeaa, ymmärrän sinua täysin. Tänään minustakin tuntuu raskaalta. Mies tulee takaisin vasta 12.2 ja siihen on niiiiin pitkä aika. Kun olin raskaana yksin kotona 3kk niin se oli parempi koska nyt on tosi väsynyt siitä kun koko arki pitää pyörittää yksin. Kärryjen raahaus rappusissa on välillä tosi raskasta ja siksi en edes mene aina ulos vaikka muuten haluaisinkin.
 
Mmmustikka, tsemppiä! Eikö miehes käy ees välissä kotona vaan on putkeen kauan poissa? Meillä mies onneksi on aina torstai-iltapäivästä sunnuntaiaamuun kotona.

Välillä meinaa just tulla noita itkuparkukohtauksia, mutta yritän ajatella ettei se miehelläkään oo helppoa olla erossa meistä ja tehdä 12h työpäivää. Tukea saan myös kaverilta kun hänkin on yksin viikoilla ja hänellä on kaksi lasta. Melkeenpä joka päivä me touhuillaanki jotain porukalla.

Miksi mä en odotusaikana uskaltanu alkaa tänne kirjottelemaan? Höh. Täältä saa kyllä niin paljon tukea ja helpottaa tietää etten oo yksin tässä jamassa :)
 
Hurjat tsempit teille yksin arkea pyörittäville :Heartred Kun esikoinen oli vauva ni mäkin pyöritin arkea käytännössä yksin. Mies kyllä nukkui kotona, mut teki 15h työpäivää, klo 00-15 noin suurinpiirtein. Joskus meni vieläki myöhäsempään. Sit tietty niin pitkän päivän jälkeen se nukkui loppuillan et jaksoi taas mennä yöks töihin. Nyt onneksi saanu töissä enemmän vastuuta ni on nyt päivisin n. 8h töissä :) Mut kaikkeen sitä kummasti vaan tottuu :)
 
Emmie14 ja mmmustikka on kovin rankkaa yksin arkea pyorittaa. Meilla myos mies reissaa toisinaan, mutta tavallisesti hanen tyopaivansa matkojen kanssa on niin pitkat etta mina ehdin usein nukahtaa ennen kuin han tulee kotiin Ja aamulla lahtee ennen ylosnousua.

Tanaan oli minun valmistujaisseremonia ja olin jo viikkoja miettinyt etta miten se sujuu pojan kanssa. Kaikki meni tosi hienosti. Poika oli repussa miehella nukkui suurimman osan ajasta. Kotona vasta sitten paikkareilta herattiin huudon kera enka muuta syyta keksi kuin etta unet jai liian lyhyeksi. Tosin viime yo oli eka kerta 5/6viikon ikaisesta, etta poika ei ole nukkunut hyvin. En tieda vaikuttaako nenan tukkoisuuskin uneen. Laitoin nyt kuumaa vetta kuppiin ja siis lapsille sopivaa oljya, jonka on tarkoitus auttaa hengitysta.
 
Etanainen, Onnittelut valmistumisen johdosta! :hug007

Kun tytöllä oli tukkoinen nenä, laitoin eukalyptusta kankaalle hänen sänkyynsä. Minusta se auttoi kyllä. :) Toki laitoin myös suolavettä nenäsuihkeena. Toivottavasti pikkuinen paranee pian!
 
Etanainen: onnittelut tosiaan valmistumisen johdosta! Hieno homma :) Aikamoinen urakka varmasti valmistua kun on ollut ensin raskaana ja sitten tullut äidiksi. Hienoa kun kaikki meni hyvin pienenkin kanssa seremoniassa.

Koitan nauttia myös omasta ajasta kun olen yksin kotona pienen kanssa. Tietty se miten hyvin hän nukkuu vaikuttaa aina minun päivään että mitä jaksaa ja voi tehdä. Tänään kun hän nukkui illalla niin sain käytyä kylvyssä rauhassa ja se oli tosi rentouttava hetki kynttilöineen. Löysin jopa jemmasta lakupussin ja vedin lakua kylpyammeessa.

Nyt pikkuinen sitten äitiä valvottaa vaihteeksi yöllä. Nukkui kyllä eka osan yöstä mutta toivon että kyse on vaan tankkauksesta ja kohta kun on napansa saanut täyteen taas niin nukahtaa. On herra vaan taas varsin pirteällä päällä.
 
Joooooo... Meillä on heräilty puolen tunnin- tunnin välein... Päässä jyskyttää ja väsymys on vallaton. Lallallatilaa... Ei nukuta ei. Sleepless in espooooo osa 6753246799986.....
 
Takaisin
Top