Vauva-arjesta näin helteellä

HeinäkuunMamma

Vasta-alkaja
Ihana nyytti syntyi vajaa viikko sitten:Heartred

Miitä laitatte vauvalle päälle näin helteellä vaunulenkille?
Käyttekö pitkiä lenkkejä jo?
 
Minä oon ainakin laittanut ohuen pitkähihasen bodyn ja sitten ohuet housut ja sukat, enkä vaunuihin ees mitään peittoa (mukana kyllä ollut) enkä pipoa päähän. Hyönteisverkon pitänyt siinä edessä ja sitten auringon suojana vaunuverhon vai mikä se nyt nimeltään olikaan :grin Ei oo ainakaan paleltunut, tuntuu että vois olla vähemmänkin päällä vauvalla, mutta en viitsi kokeilla.. Poika siis ihan juuri kuusiviikkoa vanha, eikä mulla oikeen kokemusta tosta viikon ikäsen kanssa ulkoilusta kun me taidettiin vasta kolmen viikon iässä mennä pihalle. Mutta onhan siellä kyllä niin lämmin että hyvinkin voi ulkoilla jo viikon iässä :)
Ite kävin ekalla kerralla kahen tunnin lenkin heti suoraan, eikä ainakaan vauvaa tuntunut haittaavan :)
 
Me on 2vk:n ikäsen kanssa käyty pari kertaa sellanen 20-30min lenkki, illemmalla kun ei ole enää paahtavan kuuma. Pitkähihainen body, ohuet housut ja fleecepeitto puoliks päällä jos tarvis (toimittaa myös aurinkosuojan virkaa).
Lämpömittari tietysti myös aina mukana vaunuissa. Jos lämpötilat alkaa oleen varjossa yli 25 niin ei mennä ulos lainkaan, se kuumentaa vaunut jo sisältä liian lämpimiks, varsinkin jos vielä joutuu ees hetken auringossa olemaan (mustat vaunut).
 
Pääasiassa tytöllä (4vkoa nyt ikää) on ollu vaan body ja ehkä sukat vaunuissa näin helteellä. Vaunuissa ei mitään peittoa, ei ees vaunujen omaa suojaa vaan pelkästään itikkaverkko. Illalla jos ollaan ulkoiltu, niin sillon oon laittanu ohkaset housut jalkaan, mut edelleen pelkkä itikkaverkko vaunujen suojana.

Niskaa saatan kokeilla sillon tällön, ettei käy liian kuumana.

Miu, loistava homma tuo lämpömittari!!! eipä oo ihellä käyny mielessäkään :)
 
Meillä on vaaleat vaunut onneksi.
Neiti on vaunuissa päällään pitkähihainen bodi ja ohuet housut, sekä sukat ja ohut myssy.
Harso mukana jos tuulinen paikka niin saa peitoksi päälle.
Vaunuissa ei ole ollut sitä paksua suojaosaa päällä, itikkaverkko vaan päälle vedettynä ja kopan yläosassa hiukan harso pyykkipojilla kiinni niin ettei aurinko paista ihan suoraan vaunuihin sisään, jos aurinkoinen paikka sattuu lenkkeilyssä kohdalle.
Meidän vaunuissa on myös kopan takana pieni ilmaluukku jossa itikkaverkko, se on pidetty myös auki, ja pohjassa kans tuuletusluukku.
Itkuhälyttimessä on lämpömittari niin sen kanssa seurailtu tilannetta.
 
Meilläki on noita "tuuletusluukkuja" vaunuissa..pohjasta ei taija kuitenkaan löytyä :wink Mut saapi ihan hyvin vähän "läpivetoa"..
 
Tajusinpa kans et meinki vaunuissa on kuomussa tuuletusluukku, mut enpä oo koskaan huomannu avata sitä ku on oltu ulkona........ :p
 
Meillä on vaunuissa ilmastointi pohjassa ja juurikin tuo martutin mainitsema luukku päädyssä.
Helteillä oon nukuttanut vaunuihin pelkäs vaipassa ja peitelly isolla harsolla.
Muuten ollaan oltu shortseissa ja t-paita bodyssa.
Kauppareissulle oon laittanut sukat,ohuet golleget ja bodyn,koska kaupoissa on niin kovat ilmastoinnit ja varsinkin kylmäosastolla tulee itsellenikin vilu,saatikka sitte vauvalla.
Myssyä taikka hattuja en ole pukenut,mutta parikertaa on ollut lippis päässä ihan vaan asusteena :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top