Vauva-aiheiset hankinnat

Meinaatteko hankkia vauvalle lämpöpussia tms. vai millä varusteilla aiotte talvesta selvitä?

Itse ajattelin vaunuilusta selvitä äitiyspakkauksen tamineilla + mummin neulomilla villavaatteilla mutta turvakaukalo mietityttää varsinkin kun ei ole autossa sisätilalämppäriä...
 
Kyllä pitäisi äitiyspakkaus makuupussi riittää. Sinne vaan haalaria/villavaatetta tarpeen mukaan. Kaukaloasioita en ole miettinyt. Sisäilmanlämmitin löytyy, mutta tuskin sitä käytetään. Haalarissa siihen ei ilmeisesti vauvaa saisi laittaa, mutta kyllä mielestäni vyöt saa tiukalle vaikka olis enemmänkin vaatetta päällä.
 
Ootteko hankkinu jo turvaistuinta? Alkaa kohta kaukalot jäädä pieneks. :) minkä merkkisiä teil on/aiotte hankkii?
 
Meillä on Britaxin mutta mallista ei hajua. Ostettiin käytettynä samalta kaverilta kuin turvakaukalokin.
 
Ootteko hankkinu jo turvaistuinta? Alkaa kohta kaukalot jäädä pieneks. :) minkä merkkisiä teil on/aiotte hankkii?
Minä olen vähän miettinyt Maxi-Cosi AxissFix -istuinta. Mitään kokemusta ko. istuimesta ei ole, mutta haluaisin istuimen jonka pystyisi kääntämään sivulle. Lapsi olisi tällöin varmaan helpompi laittaa autoon. Onko kellään kokemusta ko. istuimesta? :)
 
Pitäis tosiaan alkaa perehtyy pikku hiljaa noihin turvaistuimiin. Britax on ollut ajatuksissa, mutta mieli voi vielä muuttua.
 
Mä oon miettiny Cibex Juno Fixiä. Se on naama menosuuntaan päin ja siihen lapsen vatsan eteen tulee sellainen palkki... Saa isofix kiinnityksellä aitoon ja tais olla joku suosituin tai testivoittaja tai jotain. :)
 
Meillä on Klippan TrioFix Recline istuin esikoisella ja tyttö saa sellaisen myös! Istuimen saa joko kasvot tai selkä menosuuntaan (me pidetään selkä menosuuntaan) ja kiinnitys joko vyöllä tai isofixilla. Muuta istuinta ei tarvita, sillä tämä muuntautuu vyöistuimeksi. Suosittelen!! Alla lainaus HobbyHallin verkkokaupan sivuilta https://www.hobbyhall.fi/lapset/tur...x-recline-turvaistuin-freestyle-tummansininen

KLIPPAN TRIOFIX RECLINE:
• Hyväksytty ECE R44-04-ryhmässä 1-2-3 (75–125 cm, 9–36 kg)
• Soveltuvuus 9 kk–12 vuotta/9–36 kg: turvaistuimena jalustan kanssa 9–18 kg asti, turvavyöistuimena ilman jalustaa 15–36 kg
• Asennukseen tarvitaan Klippan ISOFIX Base -jalusta (Huom! Ei sis. hintaan. Tilaa erikseen!)
br> Klippan TrioFix Recline -turvaistuin voidaan kiinnittää neljällä eri tavalla:
• Selkä menosuuntaan: ISOFIX-kiinnityksellä turvaistuimen jalustan avulla. Lapsi turvaistuimen vöissä. Soveltuvuus 9–18 kg.
• Kasvot menosuuntaan: ISOFIX-kiinnityksellä turvaistuimen jalustan avulla. Lapsi turvaistuimen vöissä. Soveltuvuus 9–18 kg.
• Kasvot menosuuntaan: ISOFIX-kiinnityksellä turvaistuimen jalustan avulla. Lapsi auton turvavöissä. Soveltuvuus 15–25 kg.
• Kasvot menosuuntaan: Ilman jalustaa. Sekä lapsi että istuin kiinnitetään auton turvavöillä.Lapsi auton vöissä. Soveltuvuus 15–36 kg.

Muok: piti vielä lisätä, että meillä on comfort malli, eli muuten sama mutta paksummilla pehmusteilla. Istuin on saanut myös hyvät arvostelut.
 
Muokattu viimeksi:
Noniin, nyt muutimme mielemme istuimen suhteen :dummy1: esikoisen istuin on aika kapea eikä jalkatilaa ole kyllä paljoa kun matkustaa selkä menosuuntaan. Päädyimme tänään BeSafe Izi Combi X4 ISOFIX istuimeen. Kannattaa ehdottomasti käydä tutustumassa ihan kaupassa näihin ja kysellä paljon, niin kyllä sieltä löytyy jokaiselle sopiva vaihtoehto :)
 
Takaisin
Top