Vauva-aiheiset hankinnat

Tuutia suosittelen minäkin, ja kun d-vitskut aloitetaan niin silloin maitohapoobakteeri+D (esim. Gefilus tai Rela-tipat). Nan1 ja tavalliset d-tipat ilmeisesti aiheutti meillä vatsavaivoja, sillä vaihto auttoi.
 
Täällä on myös ajatuksena syöttää maitohappobakteeria sisältäviä tippoja. Olen koko raskausajan syönyt maitohappobakteerejakin ihan ajatellen vauvaa (joidenkin tutkimusten mukaan voisi vähentää allergioita). Eihän sitä tiedä onko raskausaikana syödyistä maitohapoista hyötyä, mutta ei ainakaan haittaa ole. :)
 
Raskausaikana syötyjen maitohappojen pitäis ehkästä myös koliikkia

Miks mä en oo kuullu tästä mitään aiemmin?:eek: Täytyy varmaan syödä niitä nyt kaksin käsin vielä viimeiset viisi viikkoa.. :wink
 
Raskausaikana syötyjen maitohappojen pitäis ehkästä myös koliikkia
Tuota en tiennytkään! No loogiselta kuulostaa kun pitäisi maitohappobakteerien vaikuttaa positiivisesti suolistoon. :)

Miten muuten kun katsoin että tuossa Valion Tuuti1:ssä on omega-rasvahappoja. Omegoillahan on tietääkseni hyvä vaikutus aivoihin. Saakohan lapsi omegoita minun maidosta vai olisiko hyvä juottaa satunnaisesti korviketta ihan vitamiinien vuoksi?
 
Jos äiti syö itse monipuolisesti ei tartte vauvalle antaa korviketta vitamiinien toivossa. Ja imettäville äideille suositellaan monivitamiinin syömistä.
 
Kiitos Fitnessmamma ohjeesta. Monivitamiinit ovat olleet tähänkin asti päivittäisessä käytössä ja yritän syödä monipuolisesti. Tosin kalaa en syö, joten omegat tulee purkista täysin. Mutta hyvä tietää, ettei tuostakaan tarvitse stressailla. :)
 
Mä en itekkään alkuraskaudesta syöny mitää maitohappobakteereja mut luontaistuotekauppias mulle siitä kertoi että ehkäisee koliikkia myös niin samantien aloin itekkin niitä säännöllisesti nappaileen. Sanoi myös että se pitäis ottaa aina illalla ja mitään kuumaa ei saa syödä tai juoda samaan aikaan. :)
 
Muistakaahan lopettaa omega3:sen syöminen hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa (minulle lääkäri sanoi että pari kk ennen, ihan viimeistään kuukautta ennen). Se vaikuttaa veren hyytymiseen ja synnytyksessä on tietysti ongelmallista ellei veri hyydy normaalisti.
 
Muistakaahan lopettaa omega3:sen syöminen hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa (minulle lääkäri sanoi että pari kk ennen, ihan viimeistään kuukautta ennen). Se vaikuttaa veren hyytymiseen ja synnytyksessä on tietysti ongelmallista ellei veri hyydy normaalisti.
Tuota en ole kuullutkaan! Minä syön omegoita vieläkin.. :eek:
 
siis mä oon vedelly kalaöljyä päivittäin koko raskauden ajan! Ihan tähän päivään saakka! Nyt lopetan sen heti kyllä!! Kuinkahan paljon se todellisuudessa vaikuttaa et on niitä syönyt :nailbiting:
 
Ja miten tosta ei oo mulle missään mitään sanottu vaikka oon kyllä alussa puhunut että sitä syön :shifty:
 
Kiitos muistutuksesta Cherria. En olisi tuota muistanut vaikka ensimmäistä odottaessani olin siitä kyllä kuullut. Täytyykin lopettaa niiden syönti.
 
Ihan sattuman kauppaa, että lääkäri mainitsi tuosta omega3:sta yhdellä luennolla ennen joulua. Ei kukaan neuvolassa muuten sanonut mitään vaikka olen myös kertonut syöväni sitä purkista. Jostain syystä jäi onneksi tuo lääkärin lause mieleen, varmasti vielä ehtii hyvin lopettaa sen syömisen :)
 
Mie lopetin jo rv 30 omegan syömisen. Miulle kyllä neukkutäti muistutti kun puhe oli vitamiinien käytöstä, että viim. rv36 pitää lopettaa. Ite lopetin siks aikasemmin ku esikko syntyi etuajassa, niin epäilen tänki tulevan. Toivottavasti pysyis kuitenkin vielä yksiössään. :D
 
Joo omegat pois ehdottomasti. Ennen leikkauksiakin painoitetaan moneen kertaan niiden poisjättöä. Terkuin hoitaja. :)
 
Tänään Itu sai jumpsuitin (jes nyt sairaalastapaluuvaatteet on valmiina!) ja yhden yökkärin. Käytiin yhdessä brussin jälkeen ostamassa, pienet on ilot minulla. :shy: Illalla pitäisi tehdä vielä verkkokauppatilaus, rahanmenoa ei voi estää.. :grin
 
No niin nyt on sitten toivottavasti viimeiset kalliimmat ostokset tehty ennen kuin Itu syntyy. Eilen tilasin sitterin (Baby Björn), Itkuhälyttimen (Philips 570), autoon penkinsuojuksen sekä peilin ja "pehmusteen" autotelakan alle (meillä on nahkapenkit niin suosittelivat sellaista). Itkuhälytin oli ainoa mikä aiheutti vähän pohdintaa, mutta eiköhän tuollakin nyt pärjää. :)
 
Onko joku ajatellut hankkia itselleen synnytyksen jälkeen käytettävää tukivyötä (belly binding)? Niiden sanotaan nopeuttavan palautumista (vatsalihakset palautuvat nopeammin, samoin sisäelimet paikoilleen). Niitä löytyy tarrallisena, kiedottavina versioina ja ties minkälaisia. Moni on sanonut että sellainen tukivyö on ihana käyttää jo sairaalassa koska vatsa on tosi löysä synnytyksen jälkeen. Tiedä sitten onko näistä tukijutuista oikeasti apua vai ovatko vain rahastusta... Siksi kysynkin jos jollakulla täällä olisi kokemusta
 
Takaisin
Top