Vaunut, vaatteet ja muut ostokset

Mullekin järjestettiin la yllärinä vauvakutsut ja vaippakakku oli kans tehtynä :D

Tuo välilihan öljyäminen kuulostaa kyllä niin ällöltä, mutta olishan siitä varmasti hyötyä. Onhan sitä sellainen pumpattava kumipallokin, jolla saisi synnytyskanavaa venytettyä mutta jää kyllä meikäläisellä testaamatta :D

 
be: Teillähän näyttää jo ihan valmiilta :) Meillä on vielä pinnasänkykin ostamatta, mutta se onkin ainut isommista tavaroista ostamatta.

Mulle tuli tänään lähetyksessä iso läjä harsoja, niin pääsee niitä nyt sit peseen :) Tilasin niitä nyt sit ihan reippaasti, niineipähän lopu kesken :)
 
Minniäinen: eipä mtn :) toivottavasti yhtä tyytyväisii ootte laukkuu mitä mä oon :)
Toimaidonkerääjä on kuulemma tosi hyvä, mun kaveri just ano samaa kans. Mulla tosin ei kyl vuotanut toinen rinta samal ku toisest imetin.
 
Ihanasti tosiaan monet ootte saaneet jo valmista!
Itellä tuntuu olevan kauheesti kaikkea kiirettä niin ei millään meinaa riittää energia mihinkään vauva juttuihin enää, vaateläjä nököttää tuossa nurkassa ja pinnasänky on kasaamatta vielä pahvilaatikossa.. En kuitenkaan kauheesti stressaa, yllättävää kyllä, pääsiäisen aikoihin mun vanhemmat tuo meille hoitopöydän niin voin sitten sen hyllykköön alkaa laitella jo vähän vauatavaroita ja sitäkautta varmasti ehditään saada valmista :)
Ainut mikä ottaa päähän oikeen kunnolla on vaunut!! Ostin joulukuun 3. päivä grouponilta diilin yhdistelmävaunuihin ja ne ei oo vieläkään tullu! Tammikuun alussa kyselin missä viipyy ja sanoivat että on toimituksissa viivettä, mutta kaikki saadaan toimitettua helmikuun loppuun mennessä, tällä viikolla oon kyselly asiaa niin ei vastausta, laitoin sähköpostia ja soitin asiakaspalveluun, sähköpostiin ei oo vastattu ja puhelimessa oli joku joka ei tiennyt asiasta mitään ja lupas että muhun otetaan yhteyttä lähipäivinä! Eipä vaan kuulu mitään, mua niin ärsyttää, oon maksanutkin ne jo, ne kyllä sillon tammikuussa sanoikin, että kaupan peruminen on mahdollinen ja rahat saa takasin, että ei mua se pelota, mutta ärsyttää nyt alkaa miettimään mistä mä nyt löydän kivat vaunut ja sopivaan hintaan, en oo nyt enää kauheesti niihin säästänyt kun luulin et ne on jo hankittuna..
 
Voiko sen hoitotason pehmusteen laittaa sellaisenaan pinnasängyn päälle? Anyone? :D
En oo nyt löytänyt meille sopivaa puista hoitotasoa, niitä pehmusteita on kyllä paljon ja kivoja ja kyllähän ne aika koviakin on - mietin että jos ite väsää jonkun patentin sinne pohjaan ettei se lähe liusumaan niin eikö se oo ihan sama että onko sitä puupohjaa vai ei? Vai onko?
 
Kovapohjaisen hoitoalustan voi laittaa vaikka pinnasängyn tai lipaston päälle (kuten meillä). Ainakin itse tuli ostettua sellainen hoitoalusta, jossa on lisäksi mukana alustan pohjaan kiinnitettävät pienet tukipalat, jotka auttavat pitämään hoitoalustan paikallaan. Pehmeä hoitoalusta ei toki toimi pinnasängyn päällä, mutta sen jo tiesitkin. :)
 
No mitä hittoa, just surffailin mielestäni just Baby Stylen sivut läpi enkä tollasta löytänyt :D Kun löysin vaan sellaisia, missä ei lukenut tarkemmin että onko kovapohjainen ja voiko minkä päällä hyvin pitää. No mutta jee, kiitos auki olevista silmistä :D
 
Tänään käytiin hakeen pinnasänkykin, niin ois nyt aikalailla kaikki hankittuna :)
Oon niin tyytyväinen tuohon pinnasänkyyn, ku sain käytettynä just sellaisen ku halusinkin ja tosi hyvässä kunnossa :)
Huomenna pitäs käydä ostaan vielä patja siihen ja kankaita, koska aion itse ommella reunapehmusteen, päiväpeiton ja lakanoita pikkuselle. Ompahan vähän tekemistäkin näille viimesille viikoille :)
Niin ja amme + hoitoalusta puuttu vielä, niin ne täytyy kans käydä huomenna ostamassa.
Mites muilla? Onko kaikki jo valmiina?
 
Vuhuu, nyt on kaikki sillai et alkuun päästään! On minikokoisia vaippoja paketillinen, kaks tuttia, tuttipullo, jopa äidinkorviketta löytyy pari jos niiksene sattuu. Haettiin juuri kotiin amme ja turvakaukalo. Hoitopöytä redi, vaatteet sain tänään laatikoihin. Viel ois noita peittopusseja ja haalareita mitä pitäs pestä, mut ne nyt tulee kunhan vapautuu telineiltä tilaa. Enää täytyy odottaa et peitto kuivuu ja jaksan ommella reunapehmusteeseen jonkinnäkösen lakanasuojuksen ettei tartis pakosi koko suojusta pestä vaan vois vaan vaihtaa lakanan siitä toiseen.
Nyt vaan alkaa tulee kaksion nelijöt vastaan. Ei oo kaapitilaa joten kaikki tavarat on riipin raapin sielä täällä... Ahistaaa!!!
 

kaikilla alkaa oleen jo valmiin kuuloista! ihanaa. pikkusetkin ostokset on näköjään suurimalla osalla tehty:) meillä uupuu vielä jotain pientä, esim puhdistusjuttuja(ihan silläkin et niitä mitä ollaan ostettu on kulunut esikoisen kanssa). laitoin miehelle listan että mitä haluan että on hommattuna ja tehtynä kun tuun sairaalasta:)

mm. puhdistusliinoja tai niitä wetwaipseja:), pumpulipuikkoja ja vanulappuja, kylpyöljy, kuukautissuojat ja ruokaa jääkaappi täyteen:) ja lisäksi haluun et on suht siistiä(siivoon kyllä itekin koko ajan täällä mut ainahan sitä sotkua tulee esikosien kanssa). kauheet vaatimukset.

 

kaikilla alkaa oleen jo valmiin kuuloista! ihanaa. pikkusetkin ostokset on näköjään suurimalla osalla tehty:) meillä uupuu vielä jotain pientä, esim puhdistusjuttuja(ihan silläkin et niitä mitä ollaan ostettu on kulunut esikoisen kanssa). laitoin miehelle listan että mitä haluan että on hommattuna ja tehtynä kun tuun sairaalasta:)

mm. puhdistusliinoja tai niitä wetwaipseja:), pumpulipuikkoja ja vanulappuja, kylpyöljy, kuukautissuojat ja ruokaa jääkaappi täyteen:) ja lisäksi haluun et on suht siistiä(siivoon kyllä itekin koko ajan täällä mut ainahan sitä sotkua tulee esikosien kanssa). kauheet vaatimukset.

 
Vihdoin saatu meilläkin käyntiin vauvavalmistelut oikeen olan takaa!
Torstaina olin yhden mammakaverin kanssa tallinnassa ja ostin sieltä vaunut!! Kun tosiaan nuo Grouponilta tilaamani ei koskaan tulleet, joku osa meni konkurssiin, valmistaja tai toimittaja, en oikeen saanut selvää.. sain rahat takasin niin se siitä! Tallinnasta löysin tosiaan Emmaljungat melko edullisesti 659e oli hintaa yhdistelmillä ja saatiin vielä satanen tingattua hintaa alemmas kun se mun kaverikin osti vaunut ja osteltiin vähän muutakin, mm. Maxicosin Cabriofix turvakaukalonkin ostin 119e, mun mielestä nekin on suomessa vähän kalliimpia.. Nyt on kuitenkin isot hankinnat tehty ja olin kyllä erityisen tyytyväinen, että jaksoin päivän siellä kulkea ja katsella!
Pinnasänky kasattiin eilen, ja aloin pestä myös vauvan pyykkejä, nyt vielä loput pyykit pestävä ja pinnasänky laitettava muuten valmiiksi, sit voikin pääsiäisen jälkeen vauva vaikka jo syntyä :)

(Galadriel, vähän kyllä myös ahdistaa tilanpuute kun niin hyvin säilötyt vaatteet on levällään, osa odottaen pesua ja osa puhtaana ja muutenkin kaikki paikat täynnä tavaraa, meilläkin siis kaksio, vieläpä ihan pieni!)

Kiva muuten Eevi tuo tuttiketju, saisikohan noita mistään muualta, tuo ois hauska meidänkin pojalla, kun miehen lapsuudessa Mario ollu kova juttu :)
 
pikkulintu mulla olikin mielessä, että kysyisin sulta niistä vaunuista mitä groupunista tilasit! Harmi kun siinä kävikin nyt noin :/, mutta hyvä että sait rahasi takaisin! Onnea hyvistä hankinnoista tallinnassa! :)
 
be, kyllä muakin vähän harmitti kun se meni noin, oisin ihan varmasti saanut hyvät vaunut sitä kautta, mutta pääasia että homma ratkesi, tosiaan joulukuun alusta saakka niitä odottelin ja jatkuvasti niiden perään kyselin, niin kyllä helpotti kun sainkin vaan rahat takasin! Löysin nyt kuitenkin uudet hyvät vaunut joihin oon tyytyväinen! :)

Nyt vain odotellaan, että saisin niihin vaunuihin vielä sen matkustajan<3
 
Kaveri suositteli niin paljon, että menin ostaan tällasen: http://www.lastentarvike.net/tuote/529/eisbarchen-lampopussi-turvakaukaloon-suklaa (ostin sen toki OzBaby.fi-kaupasta, oli siellä alennuksessa, mutku ne sivut on kaatuilleet niin en viittiny sitä sit linkata)

Eihän tuossa keväällä enää pakosta ole edes niin kylmä että siitä kauan hyötyisi, mutta jälleen syksyllä kyllä! Tai no jos näitä säitä seuraa niin on vielä vappunakin pakkasia ja lämpöpussi tulee olemaan erittäin tiiviisti käytetty. Sitä voi käyttää sitten myös ulkona vaunuissa nukkuessa.

Itteäni kiehtoi eniten just se, että ei tarvi sitä hirveetä pukemisrumbaa, ja kaverin lapsenkin tyytyväisyyden huomattuani mun oli vaan pakko saada toi.
 
Meillä on kans toi lämpöpussi kaukaloa varten. Se on siinäkin mielessä kätsy, että turvavyön saa siinä olevien aukkojen vuoksimparemmin kiinni. Vastasyntynyt kun muuten hukkuisi tuonne eikä turvavyöt pysy tarpeeksi tiiviisti kiinni.
 
Takaisin
Top