Vaunut. Pohdintaa ja keskustelua.

kärpänen

Satasella mukana keskusteluissa
Oma ketju vaunuille. Mitä pitää muistaa, mitkä ominaisuudet on tärkeitä, mistä merkeistä on kokemusta ym...
 
Tykkään kääntyvistä etupyöristä. Ja ne pitää pystyä lukitsemaan. Muuten pienikokoisuus ja helppokäyttöisyys on ollut kriteereinä. Ja jotenkin vierastan niitä kolmipyöräisiä malleja :eek:
Meillä on hauck apollot ja hauck duetit. Tykkään tosi paljon molemmista. Apollojen mukana tuli turvakaukalo jonka saa suoraan kiinni vaunun runkoon, tosi kätevää kauppareissuilla!
 
Googletin noi Hauck-vaunut ja totesin, että onpa kauniit ja käytännöllisen näköiset vaunut! Ja edullisetkin vielä! :)

Meidän vaunutfaktat:
- asutaan maalla ja kuljetaan kävelylenkit soratiellä ja epätasaisella maalla.
- ei käytetä julkisia
- mies sanoo, ettei saa maksaa 500 euroa enempää

Meillä oli Brio happy combit esikoisen kanssa, mutta ne myytiin. Ihan ok vaunut, mutta ostettiin ne käytettyinä ja ostotilanteessa myyjä jätti kertomatta pari pikku vikaa, joita sitten pähkäiltiin ja maku meni Brio:n vaunuihin sen takia. Haluan vaihtaa merkkiä.

Oran vaunut oli kaverilla ja oli tyytyväinen. Ne on toki raskaat, mutta ne voisi jopa hankkia uutena hinnan puolesta.

Emmaljungat voisin ostaa käytettyinä alle 500 euron.

Inglesinoihin ihastuin, kun asuin Italiassa. Mutta en oikeen luota niiden kestävyyteen täällä pohjoisen sääolosuhteissa.

Että tällaista mietintää tänään... Kuvia olisi myös kiva nähdä eri vaunuista. :)
 
Kärpänen, asuttiin keskustassa kun hommattiin noi hauckit. Tosi näppärästi pääsee kulkee kaupoissa. Mutta on kokeiltu myös maastossa ja hyvin kulkee metsäpoluilla kunhan lukitsee etupyörät :)
Muita vaunuja meillä ei sit ookkaan ollut :p
 
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_images.jpg
Ekat on Jovi Air, jotka on meillä vaihtoehto.
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_image[35].png
Nämä Emmaljungat mahdollisesti käytettyinä.

Uudet vaunut on toki ihanne, mutta emmaljungilla on takuut ja todistetusti hyvä laatu eli sen vuoksi luotan saavani rahalle vastinetta myös käytettyinä ostetuista vaunuista.
 
Emmaljunga%252520Double%252520Monkey_thumb%25255B1%25255D.jpg

Emmaljunga-SuperViking-tavarakori.png


Tossa kuvat mitä meiltä löytyy.

Mä haluisin tälle kolmannelle hommaa semmoset ihanat retro vaunut, jotku 70- tai 80-luvun, ne olis ihanat.

Meil on tosiaan tällä hetkellä eniten käytössä emmaljungan Vikingit, ei mitkään sv:t joiden näkeminenkin aiheuttaa ahtaanpaikan kammon vaan ihan tavalliset. Satunnaisesti viel Double Monkeyn tuplat eli se on tavallaan sama kuin tuo viikkari mut vanhempi malli ja tuplana.
Mä tykkään kans et etupyörät kääntyy ja niillä pitää olla kokoa et ne oikeesti kulkee kaikkialla.
Me ollaan aika liikkuvaisia ja ollaan sekä noilla tuplilla että noilla yhden viikkareilla menty ihan mettäpolkujakin pitkin ilman ongelmia.
Me kuljetaan jonkun verran julkisilla ja mä kävelen kaikkialle minne vaan voi, kestä menee mökillä ja siellä maasto on tosi vaihtelevaa. Miehen kanssa ollaan eri mittasia joten säädettävä aisa oli pakollinen. Mä tykkään umpipyöristä, ilmakumijen kanssa joutuu säätää ja mun kärsivällisyys ei riitä siihen. Tuota kuvassa olevaa ostoskoria ei oo mut oon aatellu et semmosen voisin hommata.
 
Niin tosiaan me käytettiin aluksi tuota yhden viking runkoa vähän niin kuin matkiksina, kun pääkäytös oli tuplat. Nyt siin on kiinni seisomalauta, jolla tuo mun isompi matkustaa.
 
Hmm meilläkin on molemmissa vaunuissa umpipyörät, ilmarenkaat kuulosti niin vaivalloisilta..
 
Mul oli esikoisen vaunuihin kaksi eri runkoa sport ja classic ja siin toises oli ilmapyörät ja ai et mua vitutti ne ihan urakalla. Pidin sitä classic runkoa partsilla ja laitoin siihen kopan aina kiinni kun laitoin muksun päikkäreille. Ja ne ilmarenkaat oli vähän väliä tyhjät, oli tosi kiva jos meinas lähtee sillä rungolla liikenteeseen niin aina oli joku kumi tyhjänä ja sai täytellä vähän väliä. Tutkittiin ventiilit ja kaikki ja mistään ei löytyny vikaa ja silti ne vaan aina tyhjeni. Onhan nekin köykäset työntää, mut hitsi et ne oli ärsyttävät.
Sport rungos oli umpinaiset ja ne oli hyvät, samoin näissä meiän nykyisissä on molemmissa umpinaiset ja kevyet on.
 
Mä en uskalla näitä vielä miettiä mut tulin kertomaan, että näin kerran bussissa kun kolmipyöräiset vaunut lähti kaatumaan bussin jarruttaessa. Silloin päätin, et meille ei ikinä tuu sellaisia, vaikka yks kaveri käyttää ja on kehunut paljon.
 
Mä oon vähän googlaillut vaunujuttuja, mutten toki vielä tiedä, mihin päädytään tai mihin kannattaa päätyä. Riippuu varmaan vähän siitäkin, mitä kaupoissa sattuu olemaan. Tarvitaan joka tapauksessa sellaiset, jotka saa helposti kasattua ja jotka mahtuvat kapeisiin tiloihin. Me ei autoilla, mutta junassa ja lentokoneessa pitäisi saada kohtuullisen helposti kulkemaan mukana.
 
Raskaus on varmaan pehmentänyt mun pään...Haluaisin ihan kauheasti tuollaiset lastenvaunut jossa kopan alaosa on punosta. Tuolla linkissä Knorrin Lumi Lum vaunut ruskeina, mutta halauaisin mustat.Jossain näin mustat. Nuo bling-bling kahvat on ihanat.Laitoin s-postikyselyn Knorrille onko mustia vaunuja saatavana. Meillä täytyy olla isot kun asutaan täällä hieman syrjässä. Toinen tämänhetkinen vaunusuosikki on Emmaljungan Mondial Duot tummansinisenä tai mustana. Meillä tarvitaan lisäksi sellainen matkavaunusetti, jossa tulisi olla koppa, istuin ja turvaiastuin. Tuolla hankintoja-osiossa joku muukin oli katsellut Baby Mercin sellaista. Oli hyvännäköinen ja kohtuuhintanen.

http://www.kinderwagen.de/Kinderwag...2013_Farbe_Braun_ECHTLEDER-30589_article.html
 
En vielä uskalla kyllä mitään hankkia, mutta ystävälläni on kovakoppaiset emmaljungat ja ne olleet kyllä kätevät. Mahdollisimman isot pyörät pitäis olla, että pääsee hyvin noita lenkkipolkujakin eteenpäin.
 
Mä haluaisin mustat bogaboot, kun ne on niin ihanat. Mutta uusia vaunuja ei tule. Meillä on tallessa esikon teutoniat, joissa kääntyvät etupyörät ja ne sai myös lukittua. Tykkäsin tosi paljon, kun oli kapeat ja kevyet työntää ja pienen koon vuoksi mahtuivat myös mun autoon. Erillinen kantokoppa oli myös hyvä, niin sai vauvan pakattua siihen sisällä ja sitten nostettua vaunuihin ulos ja samoin sisälle tuotaessa. Varsinkin, jos vaunuja ei saa suoraan "ajettua" sisälle (esim on rappuset tms, jotka pitää nostaa) on toi erillinen kantokoppa tosi kätevä. Meillä oli esikoisen aikaan viisi jyrkähköä porrasta etuovelle ja vaunujen nostaminen vauva sisällä olisi ollut aika riskiä. Usein vauva sitten jatkoi kopassa unia myös sisällä. Lisäksi käytettiin tuota erillistä koppaa matkasänkynä se pikkuvauva aika, oli tosi näppärä.
 
Ei mun pitäny tätä vaunuasiaa miettiä, mutta ku luen teidän juttuja, ni alan kuitenkin miettimään :D Toistaiseksi kyllä vaan sitä, tarvitaanko tuplat, vai pärjätäänkö nykyisillä, jos hommataan lisäks taaperokokoinen kantoreppu ja seisomalauta. Kotona on jo monta kantoliinaa, varsinkin pikkuvauvalle ja kantoreppu. Ikäeroa tulee reilu 2 v ja syksyllä esikoinen varmasti jaksais potkupyöräillä leikkipuistoreissut, mutta talvella se ei taida onnistua...
 
Mä kävin testaamassa Bugaboot ja totesin, että jousitus on olematon. Eli kaupunkiin sopivat mainiosti, mutta tänne landelle huono valinta. Lisäksi istuinosaa ei saa säädettyä pois ns.kuppiasennosta. Kupin kaltevuutta pystyi säätämään, mutta lasta ei saanut makuuasentoon.
 
Meillä on vuonna 2011 ostetut valkoiset nahkaiset Emmaljungat kovalla kopalla jo valmiina odottamassa kolmatta käyttäjäänsä. Saavat kelvata vielä tämän viimeisen rundin
 
Kronanin vaunuista olen myös kuullut hyvää. Vaunujen työntöosa mietityttää. Käyn testamassa näitä lähiaikoina. Tässä kuva:
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_193-510x375.jpg
 
Silloin kun ostettiin esikoisen vaunut, jätin bugaboot pois laskuista juuri tuon kuppimaisen istuimen takia. Sitten, kun vauva ei mahdu enää nukkumaan kopassa, olisi kuppimaisessa istuimessa tylsää nukuttaa päiväunia. Toki ne satunnaisesti kaupungilla menivät. Meillä esikoinen nukkui 1v 7kk asti päikkärit vaunuissa, olisi nukkunut pidempäänkin, jos ei päiväkodin takia olisi pitänyt opettaa sänkyyn nukkumaan.
 
Meil on noissa meiän vaunuissa kuppimainen istuin ja niissä nukkui oikein loistavasti myös pieni, ne saa kallistettua niin makuuasentoon.
En oo koskaan katellu et erooko se bugisten kuin paljoa noista.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top