Vaunut ja rattaat

Varpahat, kyllähän noissa odotettuja ominaisuuksia on. Mulla ei oo merkistä käsitystä, että miten rimpulat tai vakaat nuo on käytössä. Joissakin muissa ratasmalleissa olen nähnyt isompia pyöriä. Pienet lienevät osuvimmat lumettomiin olosuhteisiin. Tuossa ei tainnut olla paikkaa turvakaukaloadapterille, mutta oliko se toivelistallannekaan..
 
Taitaa varpahat olla halpa merkki. Aika saman näköset ku meillä aikasemmin olleet Gracot. Oli hieman hepposta tekoa ne meiän Miraget, samaa hintaluokkaa kun alle satasella ostin. Huomaa käytössä kun meille myöhemmin tulleet matkarattaat on paljon tukevammat. Mut muuten tuo Hauck aika perus jos tuota hintaluokkaa ettii, tuskin parempaa samaan hintaan saa.
 
Sitäpä mietinkin että matkarattaat tulee olemaan kesällä enemmän käytössä, jolloin lapsikin on sen verran iso ettei turvakaukaloadapteria enää tarvitse. Onko muita ehdotuksia mitkä olisivat suht edulliset mutta laadukkaat? Kovin kalliita matkarattaita ei viitsisi ostaa kun ei nyt niiiiin paljoa kuljeta muualla. Käytettyjäkin yritän metsästää.
 
Meillä on ollut joskus noin 5-6v sitten Hauck matkarattaat, ne oli ihan hyvät satunnaiseen tarpeeseen. Hinta/laatusuhde ok.
Nyt ostin emmaljunga scooterit 70€. autoon. Turvakaukalo mahtuu tukevasti niihin nyt kyytin ja jatkossa monikäyttöiset vakaat hyvin kulkevat rattaat ja saa puoli makuu asentoon. Mukana tuli myös hyvä aurinkosuoja kuomuun lisäosana.
 
Meillä on ollut joskus noin 5-6v sitten Hauck matkarattaat, ne oli ihan hyvät satunnaiseen tarpeeseen. Hinta/laatusuhde ok.
Nyt ostin emmaljunga scooterit 70€. autoon. Turvakaukalo mahtuu tukevasti niihin nyt kyytin ja jatkossa monikäyttöiset vakaat hyvin kulkevat rattaat ja saa puoli makuu asentoon. Mukana tuli myös hyvä aurinkosuoja kuomuun lisäosana.

Mistä löysit Scooterit noin halpaan hintaan?! :) Itse olen koettanut kans metsästellä Scoottereita, kun olen kuullut niistä vain pelkkää hyvää sanottavaa. Nyt ostettiin Gracon miraget 40€ "hätävara-matkiksiksi", koska omia yhdistelmiä ei viiti reissussa mukana kuletella, kun vievät niin tuhottomasti tilaa takakontista. :/
 
Olisiko kellään vinkata hyviä sisarus/kaksosrattaita, mitkä menee suht. pieneen tilaan? Mielellään kuitenkin istuimet saisi olla vierekkäin. Meillä on kotona ihan hyvät briot, mutta ne ei meinaa mahtua farmariauton takaosaan..
 
Vadelmatarha kirppikseltä. Taitaa olla vm 2009, oikeen siistit ja toimivat. Nää jotenkin rantautui sisälle.... piti autossa säilyttää... Nyt just joku myy sitä uudempaa mallia yhdellä kirppiksellä 70€ niillä pienemmillä kääntyvillä eturenkailla. Ne olisi hyvät. Meillä on jokapäivä käytössä olevissa semmoiset. Onkohan se joku emmaljunga nitro city vai mikä malli...
0706db55146f7fce7df2b6e7032b0b6e
 
Vadelmatarha kirppikseltä. Taitaa olla vm 2009, oikeen siistit ja toimivat. Nää jotenkin rantautui sisälle.... piti autossa säilyttää... Nyt just joku myy sitä uudempaa mallia yhdellä kirppiksellä 70€ niillä pienemmillä kääntyvillä eturenkailla. Ne olisi hyvät. Meillä on jokapäivä käytössä olevissa semmoiset. Onkohan se joku emmaljunga nitro city vai mikä malli...
0706db55146f7fce7df2b6e7032b0b6e

Ompa siistit ja hyvännäköiset!! Olet tehnyt löydön!! Minä mitä oon koettanu katella, niin on joko niitä kääntyvillä etupyörillä olevia (niitä en halua), jo aikansa eläneitä (värit haalistuneet, kankaat kuluneet, jne) tai aivan törky hintasia. Mutta eiköhän me jotkut löydetä!! :)
 
Meillä on myös Emmaljungan Scooterit ja on ihan parhaat, esikoiselle jo aikoinaan ostettu eikä tosiaan millään kääntyvillä pyörillä. Mutta mun mielestä ne vie kyllä sen verran paljon tilaa autossa/kokoon laitettuna että matkarattaina ne ei kyllä ole parhaat mahdolliset. Meidän matkarattaat on anoppilassa mutta en tiedä kannattaako meidän niitä kotiin sieltä raahata; pärjätään kotona ja lähiseudulla kyllä noilla Emmaljungilla ja ihan vaan Tulalla.
 
Meillä on myös olleeet matkarattaina varmaan samaa vuosimallia Scooterit. Ostin esikoiselle 120€ kirpparilta aikoinaan, ja nyt kohta jo kolmannella käytössä, ihan mahtavat! Isot pyörät ja jousitus kunnossa, enkä todellakaan halua mitään kääntyviä pyöriä. Uudemmasta kuosista välillä haaveilen, mut musta-viininpunainen on oikein mainio ja toimivat kärryt on niin miksi vaihtaa.
 
Ihan mielenkiinnosta miksi kääntyvät pyörät on monelle nou nou? Meillä on kääntyvillä pyörillä olevat Britaxin vaunut joilla ajeltu nyt puoli vuotta lähes päivittäin ja en vaihtaisi pois! Ihan supernäppärät! Kulkevat lumessa, sohjossa ja nyt keväällä tuolla hiekan seassa todella hyvin. Samaan runkoon meillä on se ratasosa, kohta sekin käyttöön :)
 
No joo, scooterit vie aika saman tilan kun meidän toiset rattaat. Ja sitten ne on usein väärässä autossa, että mietinki jo ostanko vielä jotkut semmoiset tosi pieneen tilaan menevät kesäksi toiseen autoon :D joo, pientä ratashulluutta.....
Perustelenkin aina miehelle rattaiden hankinnat verraten sen autokuumeisiin joita riittää!
Meillä on tosiaan ne pienet kääntyvät renkaat näissä mitä käytetään joka päivä. Kaupungissa asutaan ja asfaltilla pääasiassa kuljetaan. Kaupoissa, kirppiksillä nuo on tosi näppärät. Muuhun maastoon voikin sitten mennä niillä scootereilla. Näistä toisista tykkään ja vauva tykkää kuppi mallisen istuimen takia.
0e234378d6b81f1f1281cac36ca94829

Käytetään kyllä ilman turvakaarta, vielä...
b916dd4eb3dbebe32c87711a2143f9f5
 
Mulla kyllä hermot on mennyt kääntyviin pyöriin jo ihan mukalakivikadulla niin saati sitten täällä "maalla" kun paljon käydään lumettomana aikana metsäpoluilla (nyt ei siis puhuta mistään kaupungin ylläpitämistä pururadoista).
 
Meillä on Ora Jovi -hyökkäysvaunut eli yhdistelmät ilmakumirenkailla. Jousitus ja pehmeät renkaat on ihan ylivedot täällä maalla, hiekka-, sora- ja asfalttitiellä. Autorattaina meillä on Britaxin B-Agile 3, jossa tarvittaessa lukittavat pienet etupyörät. Ne ovat todella näppärät kaupungilla, kulkuneuvoissa ja kaupoissa, mutta kovin rempulat omalla tiellä. Lukitsen etupyörät, jos nukutan tyttöä turvakaukaloon kotitiellä, muuten meno on levotonta ja nykivää muutenkin kuin tärinän puolesta.
 
Täälläkin kääntyvät etupyörät, mutta ne saa lukittua eivätkä edes ole kovin pienet.. halkaisia kuitenkin lähemmäs parikymmentä senttiä.

Ajattelin tässä ens kuun aikana vaihtaa vaunun kopan ratasosaan, kun tytöllä selkeästi menee järki vaunuissa ollessaan, kun ei näe tarpeeksi ympärilleen. Toki ollaan nostettu selkänojaa, mutta jotenkin on vähän hankalaa, kun tyttö pusseineen valuu koko ajan alaspäin, niin siksi ajattelin ratasosan olevan kätevämpi.

Pitää vaan säilöä vaunukoppa vintille kissanhiekkapussin kanssa, niin ei kerää kosteutta - toisaalta, nuo vanhat vintit on siinä mielessä hyviä, että ovat niin hyvin ilmastoituja, ettei homeongelmaa pitäisi olla.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on crescent classic vaunut mitkä on tähän mennessä olleet tosi hyvät. Kulkee meidän metsätiellä hyvin vaikka tie on välillä todella liejuinen. Vievät tosin auton kontista niin paljon tilaa ettei noiden kanssa ehkä mitään pitkiä reissuja tehdä mut eipä myö hirveest matkustetakaan muualle ku mökille tai miun äidille ja osa matkatavaroista mahtuu takapenkille/jalkatilaan. Mökille meinattiin hankkia erikseen jotkut rattaat jos halvalla löytys sellaset mitkä on kunnossa. Veljeltä saadaan matkarattaat jossain vaiheessa niin ei haittaa vaikkei niitä hirveest tulis käytettyy kun ei tarvii maksaa niistä mitää :D
 
NaLin kysymykseen: mua ärsyttää kääntyvissä etupyörissä se kun pitää koko ajan ohjata. Kun etupyörät menee suoraan, voi vaikka yhdellä sormella työntää. Oishan ne kätevät kaupoissa jne mut mä kärryytän enemmän ihan kävelyteillä. Peruskärryinä emmaljungan hyökkäysvaunut. Mahtuvat bussiinkin hyvin, vaikka pienempiäkin kärryjä on.
 
Meillä on vaunuissa kääntyvät etupyörät enkä ole lukinnut niitä kertaakaan. Käydään melkein joka päivä metsässä. Siellä ohjaan osan aikaa molemmilla käsillä, mutta muuten työnnän yhdellä kädellä eikä heilu mihinkään. Mummolassa on vanhat emmaljungat, joita työntäessä tuntuu kuin olisi panssarivaunun puikoissa. Suoralla asfaltilla pystyy työntää, mutta möykyissä ja käännöksissä ei käsivaivainen äiti pärjää yksinään.
 
Meillä on kans britaxin b-agilet matkarattaina. Mut vaan ne neloset, joissa eturenkaat on yhtä leveellä ku takarenkaat. Oon lukinnu eturenkaat joskus asfaltilla työnnellessä, ku normisti kuljetaan emmaljunga-vankkureilla, joissa pyörät ei käänny. Ne vaan vetää vähän inhottavasti oikeelle, nii pitää vähän väliä tarkistaa kulkusuuntaa. Vaukurunko on ruvennu myös vähän kolisemaan. Pitää varmaan tehä jonkun sortin keväthuolto. Samanlainen ku fillarille :)

Ratasosan vaihtoa oon kans miettiny, mutta lähinnä sen takia, että vaunukoppa on jäämässä lyhyeksi meiän tytsylle. Ootan vaan hetken aikaa, että tulee lämpimämpi. Ratasosassa ei kuitenkaan oo yhtä suojassa ku vaunukopassa.
 
Takaisin
Top