Vaunut ja muita hankintoja

Ne saatiin naapureilta joku vanha Philipsin itkuhälytin. Siinä on paristokotelot sekä vauvan että aikuisten yksikössä. Ihan kätsää just ulkona nukuttaessa ja vaikka mökkireissulla, kun sähköä ei ole.

Tota paloturvallisuusasiaa en oo kuullutkaan enkä ajatellutkaan. Hälytin on aina ollut vaunussa.
 
Vaunuun mäkin meinasin tossa terassilla sen vauvan yksikön laittaa. Mutta sähkölaitteissa on siis aina se vaara, että menevät oikosulkuun. Ja sitä johdollista versiota en laittais vaunun sisälle ihan vaan sen johdon takia.
 
Mulla on ollut parvekkeella aina itkuhälytin vaunujen vieressä pöydällä. Meillä on itkuhälyttimenä Philipsin joku kauhean iso malli, joka soittaa kamalia sävelmiäkin. Toimii tosi hyvin esim. mökillä sisäkäytössä, mutta ei siitä oikein ulkokäyttöön ole ison kokonsa vuoksi. Mietinkin, pitäisikö ostaa toinen kokonaan ulkokäyttöön. Vieläkö jostain Ikeasta saa noita itkuhälyttimiä? Kun nettisivuilta niitä ei ainakaan enää löydy. :rolleyes:
 
En jaksa kaikkia 57 sivua selata :p, onkohan täällä ollut jo puhetta syöttötuoleista. Tytön mummi kyseli joululahjatoiveita niin eihän siihen pitkään mene kun syöttötuolillekin on tarvetta. Vaihtoehtoja näyttäis olevan aika paljon...minulla oli pienenä ollut sellainen perinteinen puinen mistä sai taitettua pöydän, paljon siinä kuulema istuin. Eli suosituksia niiltä joilla on jo ollut joku käytössä ja myös uusilta äideiltä millä perusteella valitsit? :)
 
Jos nyt hommasin syöttiksen niin haluisin ehdottomasti muovisen, jonka vois pestä kunnolla vaikka suihkussa. Puinen on siitä huono ettei se kestä kovin paljon kosteutta(esim suihkua) ja jollet heti pyyhi puhtaaksi niin se ruoka jämähtää aika huolella kiinni. Myöskään maalipintaa en haluaisi sillä jossain vaiheessa lapsi oppii paukuttamaan lusikalla tms myös sitä tuolia, jollei syödessä niin muuten liikkuessa. Ja yks mikä on kans itestä tärkeää et myöhempää käyttöä varten valjaat saa kiinni hyvin, jollei ne ole jo tuolissa itsessään. Pöydälle kiipeämis vaihe kun taitaa kaikille jossain kohtaa tulla.
 
NaLi, kiitos vinkistä! Toihan voisi olla mainio ristiäislahjaideakin toivoa esim. kimpassa miehen veljiltä.
 
Mä tykkään Tripp Trapista syöttötuolina. :) on tukeva ja pitkäaikainen. Maalatuista kuulemma voi maalipinta lohkeilla mutta meidän lakattu on ainakin pysynyt hyvänä vaikka ostimmekin sen käytettynä. Siinä saa sekä istuin- että jalkatuki levyä siirreltyä lapsen kasvun mukaan. Meillä ei ole ollut kiipeilyongelmaa syöttötuolissa eikä ole koskaan tarvinnut käyttää valjaita. :)
 
Muistattehan mammat, että nyt tulevana perjantaina on Black Friday eli monessa kaupassa valtavat alet ja joillain näyttäisi olevan jo nyt alet päällä :) Jos vaikka syöttötuoleja tai itkuhälyttimiä löytyisi :wink
 
Meillä on pari valkoista puista syöttötuolia. Toinen on samankaltainen kuin tripptrapp, mutta merkki on safety 1st. Sen kohdalla olen nyt saanut olla tosi kiitollinen, että on tukeva, koska taapero nousee siinä ihan monta kertaa päivässä seisomaan ja kiipeää itse tuoliin eikä tuoli keikahda yhtikäs mihinkään. Sen takia en ehkä muovista itse ottaisi kun tuntuu, ettei olis yhtä tukeva.
Toinen ostettiin mummin luokse ja se on semmoinen sirompi, jossa on pinnat nojassa (oisko samanlainen kuin ne, jotka ennen vanhaan taittu, mut tää ei taida taittua). Siitä tykkään ulkonäöllisesti enemmän ja vuoden ikäisenä lapsi ehkä pysyi siinä paremmin, mutta kun harvoin käytetty, niin en muuten osaa verrata. Turvavyöt on niin ja näin, koska lapsi kyllä hoksaa, että käsillä punnaamalla saa ittensä liu'utettua vöistä pois :).
Ehkä jos nyt ostaisin ja olisi tilaa, niin ostaisin sellaisen missä lapsella on oma pöytätaso. Pysyis ne sotkut ja haarukan jäljet siinä :) Tripptrappista kuullut samaa, että ainakaan valkoisena ei ole hintansa väärtti.
 
Meillä on gracon keinu. Esikoisen aikana se oli kätevä kun neiti ei oikein viihtynyt muualla kuin sylissä ja oman syömisen ajaksi sai siihen edes hetkeksi rauhoittumaan. Tää toinen ei oikein keinusta perustu, vaan karjuu pää punaisena jos siihen laittaa. Tosin oon huomannut et jos pojan kapaloi löyhästi ja laittaa keinuun niin hetken huudettuaan nukahtaa. Mut aika vähälle käytölle se jäi esikoisen aikana ja todennäköisesti jää tän toisen kanssa myös. Periaatteessa ei ole ollut hintansa väärti, ja jonkun verran vie tilaa.
 
Okei. Mä nyt tilasin hyvällä alennuksella gracon peruskeinun. Jos poika rauhottuisi siihen nukkumaan tai saisi käsiä välillä vapaaksi :) jos ei tykkää niin myyn keinun vaan pois.
 
Mie aika pitkään etsiskelin itkuhälytintä, joka täyttäisi tarpeet. Halusin, että oma mukana kannettava yksikkö on pieni ja näppärä ja ladattava. Lapsen yksikkö pitää kans toimia langattomasti ja olla ladattava. Tykkään myös, että hälyttimessä on lämpötilannäyttö. Päädyttiin tilaamaan Nabby itkuhälytin (http://www.nabby.fi/). Siinä vauvan lähelle tuleva yksikkö on todella pieni, semmoinen kämmenelle mahtuva. Vanhemman yksikköä ei ole vaan kännykkään ladataan sovellus. Tähän saakka toiminut ihan hyvin. Kännykkä kulkee kätevästi mukana. On ollu tosi kätevä kun haen poikaa päiväkodista. Oon jättäny vaunut ovelle ulos jottei vauvalle tule kuuma. Olen laittanu Nabbyn päälle jotta tiedän herääkö vauva sillä välin. Vauva ei vielä viihdy kovin kauaa vaunuissa jos ne ei liiku, joten ei jääny pidemmille päikkäreille yksin ulos. Vielä siis aika vähän käyttökokemusta tuosta Nabbysta, mutta ainakin alku on ollut lupaava.
 
Meillä myös tuo Nappy ja ollut vielä aika vähäisellä käytöllä, mutta hyvältä tuntuu. Tosin kerran katkaisi yhteyden, kun menin yläkertaan (toimii Bluetoothilla), mutta muuten ei ole valittamista :)
 
Takaisin
Top