Vaunut ja muita hankintoja

Meillä on käytettynä ostetut kirkkaan siniset Brio Go:t, vaikka näillänäkymin tyttö tulossa (ostettu ennen kuin tiedettiin sukupuoli, kun oli niin hyvä hinta :) ) pitäisi varmaan joku pinkki/tyttömäinen vaunuverho ostaa, ettei ole ihan "poikamaiset"
 
Esikoiselle ostettiin harmaat vaunut ja nyt tuplat on sit banaanin keltaiset.. Ihan en innostu tosta keltaisesta, mut halvalla kun sai emmaljungan vaunut nii pakko oli ostaa. Onneksi niihin voi ostaa sit samaa sävyä olevat Viking istuimet.
 
Meillä on ruskeat vaunut. Itse en pidä mustasta missään muodossa. Ja luonnonsävyt on mieleen. Mutta mustaa ja vaaleanpunaista löytyy sitten matkarattaista jotka saatiin, eli sen verran tyttömäistä väriä saa olla. Vaaleanpunainen on toinen väri mistä en pidä. Mutta menkööt nyt... Tosin mies ei moittinut laisinkaan matkarattaita, että suostuu kyllä niissä lykkimään. Keltainen on taas mieleeni, mutta vaunuissa saattaisi olla liian kirkas ja helposti likaantuva. Tosin löysin kyllä yllättävän saman sävyisen ruskean hoitolaukun mikä natsaa vaunujen kanssa. Vaunut oli teutonian vanha malli ja hoitolaukku oli brion.
 
Minä olisin halunnut kokonaan mustat vaunut, mutta miehen mielestä oli synkkää ja näin ollen tilaukseen lähti off white kuomu ja kopan tuulisuoja mutta muuten ovat mustat sitten... Bugaboo buffalot. Tykkään kyllä tuostakin ja onneksi kuomuvaihtoehtoja riittää, jotta jos kyllästyy voi käydä hakemassa eriväriset (mustat... xD)
 
Mustia vaunuja en olis halunnut just siks kun ne on kesällä niin kuumat. Mut sitten meille tarjosi tuttavaperhe hyväkuntoiset Emmaljungan yhdistelmät satasella niin otettiin sitten ne. Kumit vaan pitää uusia.
 
Ostiko teistä kukaan turvakaukaloksi BeSafen izi go modularia? Kun mä olen vielä kahden vaiheilla, että panostaako vai pihistääkö. Mä kyllä ajan aika paljon, että haluaisin oikeasti turvallisen kaukalonkin. Mä toisaalta ajattelin niin, että kun ostin yhdistelmärattaat käytettynä, niin kun kerran säästin siinä niin voisi panostaa kaukaloon.
 
Kyllä Connie oma mielipiteeni ainakin on se, että kaikessa muussa voi huoletta pihistää mutta turvallisuustuotteisiin kannattaa aina panostaa sen minkä vain pystyy :)
 
Onko täällä joitain joilla on babynest eli onko se nyt unipesä tai vauvanpesä.Ootteko pessyt sen koneessa?Oon käytettynä ostanu et pestä pitää mut mietin et meneekö ne täytteet huonosti siellä jos koneeseen nakkaa?!
 
Kyllä ne unipesät yleensä pestäviä on, muotoilet vaan hyvin kosteana. Me ostettiin uutena, niin en taida pestä sitä vielä ennen käyttöä.
 
Meille unipesän ompeli mun supertaitava äiti. Koska uusissakin kankaissa voi olla kaikenlaisia värjäys- ja tehdasjäämiä, kankaat pestiin kuudessakympissä ennen ompelua. Pesässä on myös irrotettavat pohjapatjat (2 kpl), jotka jatkossa helppo pesaista, jos sattuu vahinko.

Komppaan siinä, että tottakai myös valmiin pesän voi ja kannattaa pestä. Jotta esim. pohjaosan pehmuste ei menisi epätasaisiksi pallukoiksi, siihen kantsii ommella käsin parsinneulalla muutama iso ristipisto sinne tänne - ja täytteet pysyvät paikoillaan pesun ajan. Kun pesä tulee koneesta, sitten vain harsii langat veke. Ja sitten vaan muotoilee pesän hyvin kosteana, niin pysyy hyvänä. :)
 
Jep, kuten Nessu pisti niin myös uudet pesät tai mitkä tahansa vauvan ihoa vasten tulevat uudet tekstiilit kantsii pestä. Koska koskaan ei tiedä mitä jäämiä kankaissa on.

Vaveli ei siinä oo mahdollisuutta irrottaa pehmusteita pesun ajaksi?
 
Vaveli meillä on ystävältä saatu vauvapesä jossa oli pari pientä tahraa, pesin sen 60c koneessa. Täytteet eivät menneet miksikään mutta päällikangas hieman kyllä kärsi ja siihen tuli sellaista nukkaa/pesuhaitua. Se nyt ei onneksi käytössä mitään haittaa ja voipahan olla varma että on puhdas :)
 
Ei voi pehmusteita irroittaa kun siis kankaan sisällä vanu.En varmaan 60 uskalla pestä mut jos 40 asteessa tai sitten pesen käsin mut sit vaikee saada se pesuaine varmasti pois.
 
Sit on nää perinteiset pöpöjen tappo-menetelmät: sauna ja pakastin! :) Tahrat voi sitten pestä matalammalla lämmöllä käsipesuna.
 
Käytiin eilen koekäyttämässä 1,5 veen kanssa nuo baby jogger city select -rattaat ja kyllä tykkään! Ihan mahtavat kun kääntyykin paikallaan jne :) Ja tyttö tykkäs istua kyydissä. Mut mamman peffasta oli kyllä illalla kipeä (rattaista johtumattomista syistä).
 
Saamattomuutta, mutta on pitänyt ommella se unipesä.. Ehkä se sitten vaan jää ompelematta. Tai kokeilen sitä sitten myöhemmin. Saa vauva kelliä ainakin alkuun peitoista vuoratussa pesässä..
 
Hei! Haluaisin kuulla teidän mielipiteen. Olen rakastunu kyseisiin vaunuihin Mutsy evo. Onko jollaki kokemuksia kyseisistä vaunuista :)
 

Liitteet

  • 1474613081944.jpg
    1474613081944.jpg
    59.6 KB · Katsottu: 42
Mutsyistä ei kokemusta, mutta Facebookin lastenvaunuryhmissä kyllä kovasti kehutaan niiden rattaita! :) Eli ei nyt varmaan tiakristina kauheasti auta, mutta itse kyllä varmasti uskaltaisin kokeilla. :grin
 
Yllätys, meidän pesän kankaat on ainakin ompelija pessyt jo ennen ompelua, niin en ajatellut nyt pestä koko pesää vielä. Ajattelin kyllä väkertää siihen itse kosteussuojasta alustan, ettei tarvikaan koko pesää heti pienestä vahingosta pestä. :D
 
Takaisin
Top