Vatsavaivat!

Nyt on hyvät hytinät tämän illan kohdalle; typy rusautteli kuuden maissa parit perättäiset vaipat täyteen kakkaa. Ei pitäisi olla ainakaan siinä syy jos olo on hankala illalla, ... eli ehkä säästymme tänään iltaitkuilta kokonaan?
:grin:smiley-angelic001
 
Hanneri, me aloitettiin kans nuo Disflatyl-tipat ihan samalla annostuksella ja päivittäin tehty nyt masu- ja jalkahierontaa. Noista on minusta ollut apua ilmavaivoihin, ei oo pierut niin kovan ähkimisen takana ja masu on toiminut.
 
Masu- ja jalkahierontaa oon kokeillut nyt itekin, ei tuu kakka eikä ilma yhtään helpommim mutta vauva selvästi tykkää tuosta hieronnasta ja saattaa rauhoittua hetkeksi siihen, kyllähän se varmasti rentouttaa eli auttaa ainakin hetkellisesti.
 
Meillä kans nyt noi disflatyl tipat käytössä. Vauva nyt vähän yli 5vko. Vatsavaivoja tosi paljon.. Päivät ja illat itketään vuoroin minä ja vauva. Rauhottuu oikeestaan vaan kantoreppuun tai vaunuihin jos on liikkeessä koko ajan. Tai sylissä niin että heiluttaa koko ajan tai kävelee. Päivällä unet on aika lyhyitä, max tuntia ellei just oo repussa. Heti jos laskee johonkin muualle nukkuu niin herää. Tosin tänään ihmeen kaupalla nukku vähän yli tunnin kun löysin youtubesta sydämenlyönnin ym ääniä kohdussa ja sit et laitoin mahalleen.. Sekin ahdistaa et uskaltaako nukuttaa mahalleen kun ei suositella, vähän väliä oli pakko kattoa et hengittääkö. Mut tuntuu et mahallaan nukkuu paljon paremmin ja pierutkin pääsee ulos. On nukkunu myös mun mahan päällä välillä pitempiä aikoja.
 
Luulen että olen viimeinkin oppinut pelaamaan Cuplatonin kanssa... Vatsavaivat pysyvät poissa kun antaa ihan oikeasti satsin ennen uutta ateriaa. Olen jo aika taitava tiputtamaan tipat suoraan suuhun. En tiedä kuvittelenko, mutta tuntuu että vaivat ovat hellittämään päin, kiitos joko hoidon tai luonnollisen kypsymisen.
 
Täytyy sanoa että cuplaton on kyllä auttanut ilmavaivoihin. Meillä ekaks oli käytössä nuo disfatyl tipat. Annettiin aamuin illoin ja alkuun tuntukin että vähän jelppas mut kyl se oli y htä huutoa vieläkin. Nyt kun vaihdettiin cuplatoniin hiljattain ja annetaan joka syötöllä niin poika on yhtä auringon paistetta, hymyilee ja juttelee toosi paljon:-)
 
Kokeilin jättää d-vitamiinit tauolle v.lopuksi, jos mahavaivat helpottaisi, mutta ei ainakaan tuossa ajassa ehtinyt helpottamaan.

Jokatapauksessa tässä iässä mahakivut vaivaa suoliston kehittymisen takia. Meillä huudetaan eniten iltaisin, päivisin vaikeroi hetken ruokailun jälkeen.

Itse vältän kaikkea mikä aiheuttaa ilmavaivoja ja me molemmat syömme myös maitohappoa.

Vinkki! Meillä helistimen heiluttaminen on toiminut monta kertaa! :) neiti rentoutuu pienestä leikistä ja seurustelusta ja sillon lähtee vaippa rutiseen. Ihana kun hän on jo niin seurallinen, juttelee, hymyilee ja nauraa pienillä äännähdyksillä :)
 
Luulen että olen viimeinkin oppinut pelaamaan Cuplatonin kanssa... Vatsavaivat pysyvät poissa kun antaa ihan oikeasti satsin ennen uutta ateriaa. Olen jo aika taitava tiputtamaan tipat suoraan suuhun. En tiedä kuvittelenko, mutta tuntuu että vaivat ovat hellittämään päin, kiitos joko hoidon tai luonnollisen kypsymisen.
Me saatiin ohjeet, että pitäis sekottaa nesteeseen ja ollaan annettu lusikalla äidinmaidon kanssa. Mut voisko ne siis antaa sellaisenaan?
 
Toimivat kyllä ihan hyvin suoraankin annettuna. Melkoista tuusausta olisi lypsää sitä varten maitoa, tai alkaa laittamaan tipat lusikkaan ja vesitilkkaan. Tapaan imettää heti perään, eiköhän aja saman asian.
 
Mie lypsän aina käsin sen pienen määrän, mitä siihen tarvii ☺️
 
Meillä myös ollut paljon mahavaivaa,cuplaton auttanut isompiin huutoihin,toki ei vienyt niitä kokonaan pois.Edelleen silloin tällöin huutaa masua.Mä olen antanut pienessä vesitilkassa noi cuplatonit erillisestä pullosta (meillä ollaan pulloruokinnassa) ja monesti ajatellut että oispa helpompaa jos ne vois antaa sinällään mutten ole uskaltanut!täytyykin kokeilla nyt vaikka lusikalla antaa,niin menee vitskutkin.

Sillon kun vauva masua huutaa,ei siihen tepsi kyllä mikään.On tehty pierupumppua,vatsa-jalkapohjanhierontaa,kanniskellu masuystävällisissä asennoissa jne jne.Tuntuu että huutaa aikansa ja lopettaa sitten kun helpottaa.Eilen nukahti lopulta vaunuihin sisälle.

Laululilja meillä oli myös ongelmia päivällä nukkumisen kanssa,nukkui vain lyhyitä pätkiä a sitten oli kitinää ja kähinää.Samallalailla ei oikein nukkunut missään pidempiä aikoja,sylissä vain.Jos jonnekin laski heräsi samoin tein.Nyt me on harjoteltu ulkona vaunuissa nukkumista ja siellä nukkuukin pidempiä aikoja,reilun 2h parhaimmillaan.Toki välillä saattaa herätä kesken kaiken mutta nukahtaa uudelleen kun hetken työntelee vaunua.Myös lenkeillä Liikkuvissa vaunuissa nukkuu pääasiassa hyvin,mutta en kyllä jaksa käydä kolmesti kävelemässä 2h lenkkiä,joten siihen auttoi tuo opettelu nukkumaan myös paikallaan pysyvissä vaunuissa.Ja varmasti ulkoilmassa on muutakin taikaa,siellähän useammat vauvat tykkää nukkua.niin ja autossa,muutaman kerran olen lähtenyt vaavin kanssa ajelulla jos ollut oikein huono pvä ja nukuttu huonosti.
 
Mä oon alusta asti antanut cuplatonit suoraan suuhun ja hyvin ovat toimineet. Samahan se nyt on antaako lusikalla vai suoraan jos heti perään imettää.
 
Vieläkö muilla on vatsavaivaa..? Meillä lähestytään 3kk "maagista" rajaa, mut vielä ei tosiaankaan näytä et ois helpottamassa.. :sad001 Aamupäivät/päivät menee kyllä hyvin ja sillon nukutaan vähän pidempääkin pätkää, samoin yöt (onneksi! ei muuten jaksais) menee hyvin. Mut joka ilta, joskus jo aiemmin alkaa huuto ja on välillä niin pahan kuuloista.. Neuvolasta ei kyl mitään apua ja on kokeiltu kaikenmoista. Nyt just tilasin tuota Bifibabya kokeiluun. Lääkäriin viedään kyl jos ei nyt ala helpottaa 3kk tullessa, vaikka vaikuttaahan tää aika selvästi että koliikkia ois..
 
Meillä on jo enimmäkseen päästy vatsakivuista. Olen siivonnut ruokavaliostani mausteet, paprikan, chilin, .. ja näköjään pitäisi siivota ehkä kermakin (?!?). Erehdyin ottamaan esikoisen synttärikakkua viikonloppuna, ja sen takia sitten typy huusi illan lohduttomasti.
 
Meilläkin on mahahaivat enimmäkseen takana :) tyttö piereskelee nykyään tosi paljon :D ei oo tarvinnut Disflatyliä enää antaa. Nyt vaan on ehkä ummetusta, tytöllä tullut kakka viimeksi 5 päivää sitten
 
Takaisin
Top