Vatsatauti

Mansikkainen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei!

Onko palstalaisista joku muukin joutunut tämän kiertävän vatsataudin uhriksi? Kauanko teillä tauti on kestänyt?

Minulla on on jo jonkin aikaa ollut maha sekaisin ja viime viikolla sitä jo neuvolaan soittelin, kun siihen liittyi voimakasta kutinaakin. Se oli kuitenkin vasta alkusoittoa, sillä eilen iski sitten kunnon oksennustauti, yö menikin pönttöä tuijotellessa 9 tuntia putkeen. Sama meno jatkui tänään päivällä, joten kävin lääkärissä ja sain lähetteen labraan, millä halutaan poissulkea se, etten ole saanut mitään salmonellaa tms.

Täytyy kyllä sanoa, että viime yö oli yksi epämielyttävimmistä kokemuksista pitkään aikaan eikä asiaa helpota se, että mahassa myllää nyt joku muukin kuin mahatauti. Huomaan, että vauva "hermostuu" joka kerta, kun joudun oksentamaan ja sitten alkaa kova potkiminen. Tuntuu, että maha ei saa ollenkaan rauhoittua.

Löytyykö täältä kohtalontovereita?
Mansikkainen
 
On koettu mahatauti pari viikkoa sitten. Itselläni tuo kesti vuorokauden ja oli aika raju. Oksensin jopa veden pois. yritin kovasti itseäni nesteyttää juomalla esim. nesteytysjuomia (vettä ja lääkettä jonka nimi on muistaakseni Floridal tms) ja huljutelin vettä suussa. Sen jälkeen ku tauti hellitti join ns. ateriankorvikejuomia jotka tuntui mukavalta mahassa (sellasia "suklaapirtelöitä, nuttrilett yms joita saa ruokakaupasta).
 
Voi ei, Mansikkainen! Toivottavasti voit jo paremmin. Selvisikö labrassa syy vatsatautiin?

Itse olin vatsataudissa joulun aikaan. Meni päivässä onneksi ohitse, ja silloin ei vielä vauvan liikkeet tuntuneet niin, että olisin niistä osannut murehtia.. Sen sijaan tammikuussa sain sitkeän yskän, jota kesti parisen viikkoa. Silloin kyllä mietitytti, mitenkähän vauva kestää sellaista "rytkytystä" - tuntui juurikin tuolta, ettei vatsa saanut hetken rauhaa.

 
Terve!

Meillä mies sai ilmeisesti saman pöpön ja tauti alkoi viime yönä kolmelta ja hän oli tänään kotona, eikä mikään pysy sisällä - nyt jännitetään, tuleeko sama minulle. Aamulla oli neuvola, joten mieheltä jäi nyt harmi vaan se väliin.

Pikaista paranemista kaikille, joille jylläävä vatsapöpö on tarttunut!
 

Kiitos myötäelämisestä. :) Tänään on ensimmäinen terveempi päivä sunnuntain jälkeen, eilen nousi tosin vielä kuumekin. Tauti on kova ja mikään ei ole pysynyt sisällä, mutta olen yrittänyt juoda apteekista saatavaa Osmosalia, jotta saisin suoloja ja sokeria riittävästi. Vauvakin on jo rauhoittunut ja taas hämmästelen naisen kehoa, miten hieno systeemi se on; vauva tosiaan ottaa ensin kaiken tarvitsemansa ja äitille jää loput eli tässä tapauksessa ei mitään. ;) Voimia kaikille, jotka joutuu elämään tämän taudin kanssa samassa taloudessa! 

Mansikkainen 
 
Takaisin
Top