Vatsan jomottelu/särky

Simba1

Silmät suurina ihmettelijä
Mulla on ollut eilisestä illasta saakka tasaisesti vatsan jomottelua ja lievää särkyä. Kipu ei ole kova, enkä tarvitse siihen mitään särkylääkettä tms., mutta alavatsa ns. tuntuu kokoajan. Lisäksi nivusissa vihloo toisinaan.
Mitään verenvuotoa ei ole ollut.
Voiko nämä olla ihan normaaleja kasvukipuja? Nyt rv 15+1 ja ensimmäistä odotan. Jännää, kun tulleet ihan yhtäkkiä. Toisaalta vatsakin on selvästi tullut nyt näkyviin.. Hassua, kun itsekin jollain tasolla ajattelee, että murehtii ehkä ihan turhia, mutta kun murehtii kuitenkin, niin päätin kääntyä teidän puoleen :) Neuvolaan harkitsin ottavani yhteyttä, mutta vielä en ole tehnyt niin. Maanantaina joka tapauksessa neuvola-aika.
Kiitos jo etukäteen kaikille! :)
 
Itsellä ollut nyt taas eilisestä lähtien kuin pientä menkkajomotusta mahalla ja heijastaa myös nivusiin. Hieman on myös mietityttänyt tämä mutta toisaalta uskon kuuluvan asiaan :)
Nyt rv 14+ 5
 
Muokattu viimeksi:
Itsellä ollut ainakin viikoan ajan samanlaista kipuilua. Tuntee alavatsan koko ajan ja pientä jomotusta. Ensin itsekin säikähdin mutta nyt en enää. Vauvan liikkeet tuntuu ja sydänäänet kuulyy hyvin. Sekä kohtu selkeesti pullahtanut enemmän esille, uskon kipuilun liittyvän tuohon kohdun kasvamiseen.

Rv 14+6 tänään
 
Mullakin kipuilee alavatsalla taas. Menkkajomotusta, vihlasuja, nivusissa ja häntäluun seudulla myös välillä. Neuvolassa mainitsin ja kasvukipujahan ne mitä luultavimmin :) muutaman kerran kipu on tuntunut enemmän tuolla alapäässä sisällä, vaikea selittää. Näitä nyt tuntunut rv14 alkaen.
 
Jouh samoja tuntemuksia täällä! Neuvolassa ma sanottiin että ihan normii. Kiva et tuntuu jotain :p vauvan liikkeitä täälläkin muutamia kertoja tuntenut, ihanaa! 15+5 tänään
 
Myös täällä ollut muutamana päivänä jomottelua vatsalla ja nivusissa. Eilen yhtäjaksoisesti ihan useamman tunnin, ei kovaa kipua kuitenkaan ja välillä menkkamaista. Kohdun kasvukipuja epäilisin kanssa olevan vaikka ennestään ei kokemusta näin pitkälle edenneestä raskaudesta olekkaan. Tänään 14+1. :)
 
Kohdun kasvusta mulla nuo kivut varmasti johtuneet, neuvolan mukaan ainakin. Mut kunhan pysyvät näissä asteissa kivut, yritän olla huolestumatta. Muutenkin olen nyt näistä kivuista, pienestä vuodosta Ja jopa vauvan kovasta liikehdinnästä huolestunut, mutta vielä jaikki onneksi normaalia Ja kuten pitää :)
 
Mulla neuvolassa kysyttiin että onko sellasta menkkamaista kipua, että se on juuri kasvukipua. Ja sit tietty lantio ja liitokset poksuu.
Mulla ollut nyt taas kohta viikon putkeen veristä vuotoa ja neuvola konsultoi naistenklinikalle, että mitä mieltä he ovat niin sanoi että ellei kivut ylly niin koviksi että kipulääke ei auta ja jos ei ole selviä kivuliaita supistuksia niin yleensä normaalia ja loppua kohti voi tietysti liitoskivutkin olla niin kovia ettei itsellä ainakaan särkkärit aina auttaneet!
 
Takaisin
Top