vatsa kipuja...

Täällä kans vatsakipuja.. Nyt 20+6.
Kipuja on jokapäivä..Aamusta iltaan. Osa kuin supistuksia..Osa ihan 24/7 jomotusta.. Lepo auttaa ja aamulla yleensä muutaman tunnin on hyvä olla.. Mua pidetään neuvolas luulosairaana. Mutta ensimmäistä kun odotan niin en kyllä tiedä sit mikä on normaalia kipua mikä ei.  Mutta todennut että täälä neuvolassa ei suutaan kannata avata.. emoticon
Onneks rakenneultra vielä ennen joulua jos sielä joku mua kuuntelis..
 
Sonya: et sä luulosairas ole.. Mulla kanssa ollut nytten tosi kovia kipuja mutta rakenne ultrassa selvisi että istukka on niin alhaalla ja takaseinässä mutta ei kuitenkaan niin alhaalla että tarttisin viellä olla huolissani.. Sitten vasta kun vauva kääntyy pää alaspäin ja maha laskeutuu entisestään niin on se riski et laps syntyy ennen aikoja.. Mutta ennusteet kuitenkin tosi hyvät...
 
Täällä jatkuu vatsakivut (rv 20+2). Aamulla heräsin, kun koko alamaha oli krampissa. Mulla on tosi usein, varsinkin yöllä asentoa vaihtaessa, "suonenvetoa" vatsalihaksissa. Onko kellään muulla tuntunu samalta??? Lisäsi nivusissa vihloo ja välillä muutenkin mahassa. Neuvolaan soitin tänään ja ne sanoi, ettei tartte olla huolissaan.

Odotan ensimmäistä, enkä osaa sanoa, ovatko kivut supistuksia. Kertokaa nyt joku, että miltä ne supistukset oikein tuntuu? Kivuttomat ja kivuliaat.
 
En tiiä supistuksista mutta mulla ainakin kiristää vatsan alueen lihakset, etenkin sivulla ja alavatsalla. Kyllähän ne kovasti joutuu venymään tässä prosessissa...
 
Mulla (ensimmäisen kohdalla) ekat kivuttomat supistukset tuli joskus viikon 20 kieppeillä. Nimensä mukaisesti ne oli täysin kivuttomia. Vatsa vaan pingottui. Parhaiten asiasta varmistui tökkimällä sormella vatsaan, se vaan tuntui pinkeämmältä kun supisti (osasi verrata, kun tökki vatsaa silloin tällöin kun ei supistanut). Muuten tuota ei tuntenut, ehkä vähän jotain kiristymistä, että tajusi tökkiä vatsaa =)

Kivuliaita suppareita mulla ei ollut lainkaan ennen synnytystä. Synnytys kun alkoi, niin ekat supparit tuntui musta aika samoilta kuin menkkakivut, paitsi tietty se vatsa pingottui myös.

Nyt toisessa raskaudessa ei oo ollut suppareita vielä. Tai ainakaan en oo huomannut. Kipuja (menkkamaisia) on ollut, viimeksi ei ollut lainkaan. Yhden yön olen valvonut kipujen kanssa, mutta onneksi meni sillä ohi. Aina silloin tällöin vihlaisee, mutta jatkuvaa särkyä ei onneksi tuota yhtä yötä lukuunottamatta ole ollut.
 
Takaisin
Top