Varhaisultra

Joo mulla kans migreeni lääkkeet. Estolääkitys puretaan ja kohtauksessa pitää käyttää perus buranaa :)
 
Buranaa eli ibuprofeenia ei suositella raskausaikana. Parasetamoli on turvallisempi. Taitaa nuo kaikki tulehduskipulääkkeet eli NSAID-ryhmän lääkkeet olla raskaana olevilta pannassa.
Sekin varmaan riippuu estolääkityksen kohdalla, että mitä lääkettä käyttää estolääkkeenä.. :bookworm:

EDIT: Näin lukee HUS:n sivuilla:
”Tulehduskipulääkkeiden käyttö tulisi olla vain satunnaista tai lyhytaikaista. Alkuraskauden käytön on pelätty lisäävän keskenmenon riskiä, mutta yhteyttä ei ole varmistettu. Yhdessä tuoreessa tutkimuksessa todettiin kuitenkin käytön hedelmöitysajankohtana lisäävän varhaisen keskenmenon riskiä; riski keskenmenosta liittyi erityisesti yli kahden viikon aikaiseen käyttöön. Jos parasetamoli ei taita kipua alkuraskaudessa, voi tulehduskipulääkettäkin (ensisijaisesti ibuprofeenia) kokeilla, mutta käytön tulisi olla lyhytaikaista. Raskausviikolta 28 eteenpäin tulehduskipulääkkeiden käyttöä tulisi välttää. Loppuraskauden lyhytkestoinenkin mutta toistuva käyttö saattaa ahtauttaa sikiön sydämen oikovirtauskanavaa ennenaikaisesti ja haitata sikiön munuaisten toimintaa. Yksittäisiä tulehduskipulääkeannoksia voi kuitenkin käyttää myös raskausviikon 28 jälkeen esimerkiksi hankalan päänsärkykohtauksen katkaisemiseksi, jos parasetamolista ei ole apua.”
 
Kyllä ja jos migreeni kohtaus tulee sillon tällöin ei se haittaa vissiin lääkärin mielestä ainakaan.
 
Mutta kieltämättä aika outo oli silti kanta mutta sillä mennään jos ihan pakko lääke ottaa ;(
 
Mulla ei onneksi estolääkitystä ole. Konsultoin lääkäriä siin sano että mun lääkkeet on semmosia että voi alkuraskaudessa käyttää kohtaksen kanssa jos kohtauksia on harvemmin kun kerran viikossa. Jos useammin niin ei ole turvallista.

Loppuraskaudessa (jos sinne asti pieni jaksaa kiinni pitää:/) ei saa ottaa enää koska ohentaa verta liikaa.
 
Mä nyt aloin tutkailla varhaisultran tarjoajia. Joissain puhutaan omavastuuhinnasta: saako näihin tutkimuksiin hyödynnettyä aina kelakorvauksen?
 
Mennään varhaisultraan yksityiselle. 14.3 olisi aika. Jännittää. Ihan oman mielenterveyden takia mennään, yksi keskenmeno taustalla ja haluaa varmistuksen, että onhan kaikki hyvin tällä hetkellä..
 
Me mennään 2. 4. Joudutaan matkustamaan Helsinkiin kun täällä halvin ultra-paikka juuri tuon viikon kiinni ja mähän en odota yhtä viikkoa lisää :wacky: sillon pitäisi olla viikkoja 8+3 ja km riski sen jälkeen 3.8%. Viimeksi mahduttiin 4.3% joten toivottavasti ei enää uudestaan, mahduta.
 
Odottelen lähetettä, varhaisultrassa käytävä aiempien km vuoksi. Luultavasti 2vk päästä kun 7. vk käynnistyy.
 
Mihin yksityiselle ootte menossa varhaisultraan? Oon pohtinu vaihtoehtoa mikä olis paras... pääkaunkiseudulle olisin menossa. :grin
 
Me ollaan menossa Helsingissä Femedaan. Olen siellä käynyt aina gynellä ja aiemmissa raskauksissa varhaisultrassa ja myös 4D- ultrissa. Hyvä palvelu ja osaavat lääkärit. Ei siis kokemusta muista, että varmasti hyviä myös muuallakin :D
 
Mihin yksityiselle ootte menossa varhaisultraan? Oon pohtinu vaihtoehtoa mikä olis paras... pääkaunkiseudulle olisin menossa. :grin

Me esikoisen aikana käytiin Perhe Artessa Helsingissä ja nyt myös menossa sinne. oli edullisin mitä löysin ja olin kyllä todella tyytyväinen siihen paikkaan
 
Mä en oo myöskään ihan varma, mitä tekisin varhaisultran suhteen. Oon 22-vuotias, ja tää on ensimmäinen raskaus.
 
Sainkin varattua ultran 2.4 täältä Turusta. Sillon viikkoja 8+4..Mennään vs-lääkäripalveluun, hinta 120€. Siellä on 3/4D ultra joka on varmaan mielenkiintoinen kokemus. Mekin oltiin viime raskaudessa Perhe Artessa ja olin tyytyväinen. Mutta koska sillon syke oli jo hento ja tutkittuani asiaa se on ollut jo varotusmerkki niin päätin, että tästä lähin käydään varhaisultrissa ultran tekee lääkäri. Eihän sille viimeksi oltais mitään voitu tehdä, mutta haluan tietää kaiken mahdollisen jatkossa...
 
Varhaisultra varattu yksityiseltä, tän kuun lopussa ois aika ja silloin ois 6+6 :Heartred
 
Saan onneksi ultran kunnalliselta, sentään jotain etua että joutuu lapsettomuushoitoihin :grin 1.4., ei kyllä malttaisi odottaa. Neuvolakin on jo varattu, kun käskivät soittaa sinne heti että saa sen oikealle viikolle.
 
Takaisin
Top