Varhaisultra

Eniten huolettaa kuintenkin, että syke näkyi vain "juuri ja juuri". Olis nyt ollut edes "vahva syke", niin voisin olla vähän rauhallisimmin mielin. Yritän toivoa parasta, mutta varaudun kyllä myös pahinpaan.

Tulee mieleen, että sanat "juuri ja juuri" voi tarkoittaa eri asiaa eri ihmisten suussa. Onko lääkäri voinut tarkoittaa, että juuri ja juuri, eli sydän on juuri alkanut lyödä? Useinhan se epävarmuus iskee kunnolla vasta sitten, kun vastaanotolta on jo päästy pois, jolloin on liian myöhäistä tarkentaa. Toivotaan, että siellä kaikki hyvin! Itse olen sellainen, että menisin pian uudestaan kontrolliultraan katsomaan, että kaikki on niin kuin pitää.
 
Mulle sanottiin, että voin varata ultran mille päivälle tahansa viikolle kuusi. Sitten kun valitsin tottakai 6+0, niin sanottiinkin, että ei sitä, kun on liian aikaista. Eli voisko se hento syke johtua vaan siitä, että oli liian aikanen käynti? Aiotko mennä uudestaan ultraan lähiaikoina? Toivotaan, että sielläkin olis pikkusella kaikki hyvin :Heartpink

Joo, on ihan totta, että se syke näkyi ehkä niin hentona, kun oli vielä niin varhainen vaihe. Sitä vaan mietin, kun en mitenkään jaksa uskoa, että se alkio olisi ollut vain 6+2, koska muuten olen saanut TODELLA aikaisin ensimmäisen haamun (6 pv hedelmöityksestä). Katseltiin miehen kanssa myös kalenteria ja muisteltiin, miten on harrastettu seksiä ja ihan senkin puolesta vaikuttaa epätodennäköiseltä, että alkio olisi ollut vain 6+2. Ja jos alkio onkin ollut 6+5 (joka se mun mielestä vähintään olisi pitänyt olla), olisiko sykkeenkin pitänyt näkyä selvästi selkeämmin?

Edit: varasin uuden ultran 3 viikon päähän. Ollaan lähdössä matkalle, niin aikaisemmin ei oikein ehdi. Ja tosiaan mulle iski tää epävarmuus vasta kotona, kun oikein ehdin laskeskella päiviä. Onneksi huomenna on neuvola, niin pääsen ehkä keskustelemaan tästäkin.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ultrattiin tänään ja raskaus vastasi täsmälleen viikkoja 5+9 - 6+0. Oli oikeassa paikassa mutta sykettä ei tosiaan vielä näkynyt. Vähän harmittaa kun sykettä ei ollut, mutta lääkäri ainakin sanoi että näihin viikkoihin nähden kaikki on juuri niin kuin pitää ja 6.10 sain uuden ajan ja silloin ultrassa sykekin pitäisi sitten jo näkyä. Olen onnellinen ettei ollut kohdunulkoinen jota niin paljon pelkäsin. Mutta nyt jäädään vielä odottamaan seuraavaa ultraa.
 
Miun ei pitäny mennä varhaisultraan tässä raskaudessa, malttasin muka oottaa nt-ultraan. Mutta kuinkas kävikään, varasin ultran ensi viikolle:) Tänään 7+2 ja oon reissussa ni siksi vasta ens viikolle. Tuli vaan semmonen olo että pakko päästä näkemään et onko siellä ketään, neuvolaankin vielä kaksi viikkoa aikaa.
 
Eilen käyty ultrassa, neuvolan laskureiden mukaan olisi ollut 8+1 ja la 1.5., kaikki oli pienellä hyvin ja sykekin näkyi. Vastasi tosin viikkoja 5+5 ja la olisi tuon perusteella 19.5., joka olisi täsmälleen sama kuin esikoisen syntymäpäivä :D
Itsellä siis niin pitkä kierto, ettei oo noihin neuvolan laskureihin luottamista :D
 
Me nähtiin meidän pikkuinen toissapäivänä:love017 Syke näkyi ja vastasi viikkoja 7+1, tänään siis 7+3. Oli kyllä iso helpotus kun mulla on ollut vuotoja ja pelkäsin kohdunulkoista yms. Vuotokohta löytyi istukan vierestä, mutta oli tosi pieni että olis kuulema voinu jäädä huomaamatta.
 
Me oltiin tänään ultrassa. Alkio löytyi ja sykekin näkyi "juuri ja juuri", mutta alkion koko vastasi vasta viikkoja 6+2. Ovulaation perusteella olis pitäny olla 7+0. Olisin voinut ajatella, että on 6+6 tai 6+5, mutta 6+2 vaikuttaa ihan mahdottomalta. Kuulemma mittavirheet on tässä vaiheessa yleisiä, mutta silti vähän huolestuttaa.

Maaliskuisista tulen tänne tunkeilemaan ja huutelemaan, mutta kuulosti niin tutulta tämä huolenaihe, että pakko kertoa samanlaisesta tilanteesta parin muutaman kuukauden takaa. Menin tosiaan varhaisultraan ajatuksella, että alkio vastaisi jo viikkoja 8+0 (menkoista laskien). Ultrassa löytyikin sitten papana, joka vastasi "vain" 6+2 - 6+4. Ultrannut lääkäri ei ollut tästä lainkaan huolissaan, koska niin pienestä papanasta on kuulemma vaikea saada täysin päivälleen tarkkaa mittaa (+ jokaisen kierto voi heitellä jne.). Liekkö puhunut vaan lämpimikseen, mutta sai minut ainakin täysin vakuuttuneeksi, että kaikki on ok. Nyt porskutellaan vkolla 16+5 ja maanantain ultrassa reilu 11 cm kokoinen kaveri vastasi viikkoja. Eli omat plussauksen jälkeiset arviot viikoista eivät pitäneet paikkaansa - vaikka olevinaan niin hyvin tiesin ovulaatio- ja hedelmöittymispäivänkin. :)

Ja sykkeen "heikkous" voi tosiaan johtua ihan siitä, että pikkukaverisi sydän on voinut alkaa lyömään ihan juuri näinä hetkinä.
 
Mulla on nyt aamupäivästä tarkistusultra :nailbiting:. Viikko sitten kävin viimeksi ja silloin todettiin alkiolla olevan kaikki ok, sykekin näkyi, mutta kohdussa oli valtava verimassa. Uhkaava keskenmeno kyseessä. Vuodelevossa olen tämän viikon ollut ja verta on vuodellut tasaiseen tahtiin. Eilenkin tuli vielä niin paljon että, saas nähdä onko veret kohdusta yhtään vähentyneet vai tuleeko sitä koko ajan jostain lisää :sad001. Niin toivoisin että kaikki olis hyvin ja että saisin liikkumisluvan.
Sekavin tuntein odottelen :bag: mutta parin tunnin kuluttua olen viisaampi...
 
Kiitos tsempeistä! :Heartred Ootte ihania :)
Pikkutyypillä kaikki ok :happy:, viikot tosin oli pienemmät kuin olisi pitänyt mutta lääkäri ei tuntunut olevan tästä mitenkään huolissaan. Sanoi, että menee virhemarginaaliin (koitan itsekin olla sen enempää ajattelematta asiaa :bag:) Viikkoja pitäis olla n 6+6, mutta mittaus näytti 6+1...Verta oli edelleen kohdussa mutta sen valtaama alue oli hieman pienentynyt. Tilanne on periaatteessa edelleen sama, eli uhkaava keskenmeno, verenvuotoa vähentävää lääkettä ja sairaslomaa. Liikkumista myös rajoitettava. Sitten jos ja kun vuoto loppuu, saan lopettaa lääkkeet ja alkaa liikkumaan normaalisti. Sitä ei sitten tiedä meneekö siihen pari päivää vai pari kk o_O.
Seuraava kontrolli on 3.10. Toivottavasti pikkuinen jaksaa sinnitellä kaikilla meillä!
 
Lääkäri muuten totesi, että vielä 80-luvulla tällaisessa tilanteessa olevia raskaana olevia pidettiin viikkotolkulla sairaalassa vuodelevossa :eek:. Onneksi jo joku aika sitten on todettu, että ei sillä ole eroa lepäileekö kotona vai sairaalassa :). huh.
 
Banana, varmasti kivempaa lepäillä kotona kuin sairaalassa!
Hienoa, että pienellä kaikki hyvin. :)
 
Kävin tänään (8+0) taas ultrassa. Viikossa ei ollut kehitystä tapahtunut. Keskenmenolta vaikuttaa. Viikko sitten oli jo vähän toiveita, mutta ei tässä enää kannata turhia odottaa. Hoitaja teki lähetteen sairaalaan. Sieltä varmaan soittelevat ensi viikolla ja saan sinne ajan. Jos ei vuoto itsekseen ala niin lääkkeellinen tyhjennys taas edessä.
 
Takaisin
Top