Varhaisultra

Annelenne

Oman äänensä löytänyt
Käyttekö varhaisultrassa? Varasin ajan yksityiseen neuvolaan ensi maanantaille, jolloin 6+1. Aikaisemmin ollut ongelmia raskauksissa. Tuulimunaraskaus, kohdunulkoinen ja keskenmeno rv 11. Minulla on 8- ja 3- vuotiaat lapset. Neuvolaan soittelin tänään ja jotenkin hurjalta tuntui, kun tiedostoista katsoivat, että tämähän on jo 6. raskaus.. Varsinkin kohdunulkoinen raskaus pelottaa. Siksi mahdollisimman aikaisin haluan käydä ultrassa.
 
Me käytiin tänään ihan neuvolassa ar-ultrassa, koska esikoinen olikin 4 viikkoa edellä oletuksesta. Np-ultrassa olikin 16-viikkonen vauva :) ei raskausoireita, kuten ei nytkään. No, tämä tulokas vastasi viikkojaan 6+0, ja saatiin kuulla myös pikkuisen (3mm) syke :Heartred
 
Mä varasin varhaisultran yksityiseltä kahden viikon päästä, jolloin viikkoja pitäis olla kasassa 7+0. Ollaan lähössä matkalle Aasiaan ja haluan jonkun varmistuksen siitä, että kaiken pitäis olla ok ja uskallan lähteä. Ja onhan se minikokoinen ihmisen alkukin vaan tosi kiva nähdä:):Heartred
 
Mäkin varasin ens vko.lle ultraan ajan jolloin viikkoja olisi kasassa 6+2, neuvolaan on niin pitkä aika vielä niin haluan käydä varmistamassa että kaikki hyvin siellä :)
 
Mulla on ar-ultra varattu lapsettomuuspolille vasta 28.9, jolloin vikkoja olis 8+4. Viimeks kesken menneessä raskaudessa kehitys oli loppunu just 8+3, niin jotenkin vasta tuon rajapyykin jälkeen uskallan sisäistää että meille tällä kertaa oikeasti tulisi vauva. Neuvolaankin ajan varaan vast sit tuon ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.
 
Varasin kans varhaisultran ens viikon perjantaiksi jolloin ois 7+1.. Aluks ajattelin että en menisi vaan odottaisin mut epätietoisuus tuntuu hirveeltä vaikka tikuissa alusta asti selkeet plussat ja oireilua ollut... Jännittää ihan hirveesti :sorry:
 
Itse soitin neuvola ajan eilen ja sain sen 21.9 ja meidän neuvola täti sano että ultraa samalla kun on noita keskenmenoja ollut aiemmin alkuvaiheessa niin saa heti tietää että onko mitään eloa.
 
Nyytti2018, kiva että teilläkin neuvola ottaa huolet tosissaan ja on siellä mahdollista ultrata.

Olihan meillä tuo ultra aika aikaisin 6+0, ei siinä sinänsä ollu paljon nähtävää, pieni vaalea möykky, tais olla ruskuaispussikin suurempi vieressä :D mutta oli kyllä kiva nähdä, että siellä tosiaan joku on :)
 
Houkuttelisi myös käydä yksityisellä ultrassa jossain vaiheessa. Edellisessä raskaudessa pääsin ensimmäiseen ultraan vasta viikolla 13+ Oli muuten pitkä aika olla epätiedossa että onko siellä masussa edes ketään, varsinkin kun oireita ei ollut ollenkaan ja neuvolassa ei kuunneltu edes sydänääniä. Raskaus olikin pari viikkoa pidemmällä, eikä niskapoimu mittausta voitu enään tehdä ultraamalla.:nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Mä en oo aatellu käydä varhaisultrassa. Jotenki ekassa raskaudessa ei ees osannu ajatella mitään riskejä ja sit toka raskauskin sujui ihan suht hyvin. Oon varmaan jotenkin vähän höhlä :shy: Nyt tässä iän karttuessa on tullu paljon lisää ymmärrystä eri juttujen suhteen niin kannustan kyllä muita käymään varhais ultrassa jos yhtään oma raskaus mietityttää :thumright
 
Minä olen sen verran skeptinen tämän raskauden suhteen, että pakko mennä. Jos sen jälkeen osaisi jo vähän iloita ja olla pelkäämättä ihan kaikkea :) Väestöliitolle menen, en tiedä mitä maksaa, mutta näkeepähän samalla vielä meidän ihanaa lääkäriäkin :) Pari viikkoa pitää siihenkin vielä kituuttaa, olen silloin viikoilla 6+5. Neuvolan sain varattua viikoille 8+6 eli suht aikasin, mutta tuntuu että siihen on ikuisuus. Eikä siellä edes ultrata, tuli yllätyksenä sekin, että sitä pitää odottaa viikolle 13. Kaikkihan tässä tosin tulee yllätyksenä, kun ensimmäistä odottaa :D
 
Mä eilen päädyin varaa kans varhaisultran. Tää on niin piinaavaa, ettei tiedä onko tuolla masussa ees mitään :dance018.. tosin kaikkia mahdollisia oireita kyllä löytyy. Varaisin ens keskiviikolle, ni sillon ois 7+1, onneks se on suht pian!
 
Mäkin varasin ajan yksityiselle parin viikon päähän, sit on jo 8+1 tai jotain. Mutta näkyypähän sitten varmasti jo jotain jos on näkyäkseen[emoji4] Ekassa raskaudessa käytiin vuotojen takia varmistamassa että siellä on kaikki kunnossa. Tokassa ei käyty ja sit olikin yllätys kun viikolla 12 löytyikin kaksoset[emoji51]Valitettavasti toinen ei selvinnyt tälle puolelle.[emoji17] Mutta nyt on tosiaan sellainen olo että pakko käydä jo vähän aiemmin kattomassa mitä sieltä löytyy kun näköjään noi kaksosetkin on mahdollisia[emoji4]
 
Mää en pysty olemaan käymättä ultrassa :D Tänään varasin ajan, rv6+6 on ultra :)
 
Minäkin menen 27.9, neuvolan lähetteellä. Silloin on 7+ jotain menossa. Piinaava odotus sinne asti. Onpas kätevää kun teillä joillain on neuvolan yhteydessä ultrausmahdollisuus! :)
 
Itsellä on neuvolan lääkärin ultrauksesta kauhukuvia menneisyydestä. Silloin reilu 9v sitten neuvolalääkäri ultras ja totes, "juu sulla on tullu keskenmeno, etkö oo itse huomannu". Lähdin neuvolast sit järkyttyneenä ja varasin viel yksityiselle ultran. No, toisen lääkärin ultratessa kaikki olikin hyvin ja totta kai kun on tuo koht 9v tyttö. Mut tosiaan täällä ei ilmeisesti enää muutenkaan neuvolassa ultrata, vaan kaikki ultrat on keskussairaalan Gravidassa, tosin lapsettomuushoidoissa olleena meidän varhaisultra on naistentautienpolilla.
 
Mitä varhaisultra maksaa? Ja onko jollain tietoa, missä ois Jyväskylässä mahdollista mennä varhaisultraan?
 
Piti varata yksityiselle kun ei neuvola laittanu ultraan. Kierrot siis vaihdellut ja mitään tietoa viikoista, mutta " selviää sitten kun menet ultraan. Antaavat kyllä sitten uuden ajan.".
25.9 varasin, jollon vois olla se rv6+. Parisen tuntia per suunta tietää sillon ajelua, mutta kun on yli puolet halvempaa siellä kuin täällä niin ehkä sen ajelee. Pelottaa vaan jos siellä mitään olekkaan. :sad001 Onneksi ystävä tulee mukaan lapsenvahdiksi niin saa hälle sitten tilittää.
 
Lisa87, kävin terveystalol omal hyväl gynel itse ultrauttamas aiemmas raskaudessa kun epäilin keskenmenoa ja oli kyl PIRUN suolanen hinta yli 200e. Mut nyt kuulin et Fertinovassa olis ultra jonku 100e, mut kantsii se tarkistaa, en oo ihan sata varma käsitinkö oikein. :)
 
Takaisin
Top