Varhaisultra

savonemäntä

Piirimestaruustason postaaja
Kesämammat 2016
Kesämammat 2018
Elokuiset 2022
Olen nyt tässä pohdiskellut mennäkö vai eikö mennä. Sinällään mikään ei huoleta ja uskon olevani raskaana ilman tarkistuksiakin. Toisaalta taas kiinnostaisi hirveästi, mutta hinta vaan jarruttaa eikä minulla olisi mitään varsinaista syytä mennä (ei keskenmenoja). Ilmeisestihän siinä vaan katsotaan onko siellä mitään eloa ja onko se oikealla paikalla.

Onko muita menossa varhaisultraan?
 
Mä taidan mennä :) tuntuu jotenkin turhalta käydä neuvolassakin, vaikka vatsassa ei ole eloa. Ja 12 viikkoa on pitkä aika luulla olevansa raskaana ja sitten nt-ultrassa todeta, että ehei.
 
Mä olen myös miettinyt tuota varhaisultraa. Jotenkin tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa vielä muutama kuukausi ennen kuin näkee ensimmäistä kertaa. Samalla saisi varmuuden, että kaikki on hyvin, eikä ole kyse esim. tuulimunasta.

Mitä nyt tuossa googlailin, niin meidän alueella olisi varhaisultran hinta n. 100€. Se nyt olisi mielestäni vielä ihan ok hinta.
 
Kirjoittelinkin tuonne "oireet" keskusteluun jo, että mulla on ollut vähäistä verenvuotoa (tullut paperiin, ei varsinaisesti vuotanut). Neuvolasta sanottiin että voi olla ihan normaalia ja on suht yleistäkin, mutta en itse saa mielenrauhaa, joten olen menossa tänään varhaisultraan. Nyt pitäisi laskurin mukaan olla 5+6 eli ei sydänääniä voi kai vielä kuulla, mutta näkeepähän ainakin onko siellä mitään ja onko "oikeassa paikassa".

Kyllä veri aina pelästyttää ja tosiaan ei neuvolan kautta pääse mihinkään tutkittavaksi vaan pitäisi odottaa viikolle 12 asti ultraa.
 
Mäkin oon tätä miettiny tässä pari päivää. Muistan ensimmäisen raskauden kohalla, että se tuntu kyllä järkyttävän myöhäseltä se eka ultra eli jos joku ei ihan mahottoman kallis paikka löytyy nii taidan mennä.
 
Menen. Terkka meinas, että pääsisin kunnalliselle, mutta ellen pääse, menen yksityiselle. :)
 
Tämä on eka kerta, kun kuulen että on olemassa tuollainen, kuin varhaisultra. Uskon, että menisin, jos tulisi jotain sellaisia oireita, että olisi syytä epäillä, ettei ole oikea raskaus. Mutta jos kaikki menee hyvin, niin en varmaankaan mene vaan käytän rahat esim. isompiin rintsikoihin, jotka tarvii muuten varmaan jo kohta hankkia :P
 
Ultrassa käyty, viikot laskurin mukaan 5 + 6, näkyi normaali sikiöpussi, mutta ei onnistuttu saamaan itse sikiötä vielä kuviin. On kuulemma ihan normaalia ja ensi viikolla pitäisi jo näkyä. Sain kuitenkin tästä mielenrauhan ja vaikuttaa siltä, että verenvuoto on johtunut istukan kasvusta. Tuulimuna on periaatteessa mahdollinen, koska sikiötä ei saatu kuviin, mutta toisaalta pussi mitattiin ja vastasi viikkoja 6 eli hyvältä vaikuttaa.

Hinta noin 130 €.
 
Kiva kuulla, että kaikki vaikuttaisi olevan siellä hyvin :) Saanko kysyä, missä päin Suomea asustat? Kävitkö yksityisellä vai?
 
Itse en koe tarpeelliseksi. Muistelen, että viime raskaudessa saatiin sydänäänetkin kuulumaan jo ekalla neuvolakäynnillä, siitähän saisi hyvän varmistuksen itselle, mutta se ei liene kovin tyypillistä noin aikaisessa vaiheessa. Ehkei tällä kertaa välttämättä lykästä, vaikka hienoa kyllä olisi! Eka neuvola käynti varattu vk 8+1.
 
Meitin jos varais ultran mutta sitten muistinkin että meillä ultrataan ekassa neuvolassa :)
 
Mä kävin tänään (4+2) ekassa ultrassa. Ihan kunnallisella koska kuulun mun sairauteni takia riskiryhmään, ja katottiin kun gyne meinas että oisin pidemmillä viikoilla menossa, mutta enpä ollutkaan. Ei saatu oikein mitään näkyviin vielä. Rtestin tein heti gynen jälkeen ja kyllä se tummenee koko ajan! Uusi ultra on mulla 2-2,5 viikon päästä ja huomenna on verikokeet :) gynen mielestä hyvin mun kohtu vastas viikkoja, vaikka siellä ei mitään näkynytkään.
 
Toi ois ihana ku olis neuvolassaki ultraus mahollisuus. Tuntu se 2 vaivasta ultraa aika vähältä.
 
Viima, ihan mielenkiinnosta kysyn mitä siellä ultrassa sitten näkyi? Limakalvo vaan vai? Ts. mikä sen erottaa tuossa vaiheessa ei raskaana olevasta? Uteliaisuus on pahe, tiedetään :grin
 
Noh, siellä näkyi normia paksummat limakalvot :hilarious: gyne ei luvannut vielä varmaksi mitään, mutta sanoi testien perusteella kun ne vein sille että selvä plussa!:)
Kuulemma on täysin normaalia että tässä vaiheessa ei mitään näy, kun on niin pieni vielä ja kehittymässä.
 
Mä meen sit ku on 6 viikkoa täynnä :angelic:
Kyllä sillon jo jotain näkyy :)
Kyllä tää aika menee hitaasti!
 
Joo tuntuu kyllä, että tässä vaiheessa aika menee uskomattoman hitaasti. Sitten taas loppuraskaudesta varmaan tuntuu, että mihin se 9 kuukautta meni :wideyed:
 
Takaisin
Top