Varhaisultra

puffin

Näppärä viestien naputtelija
Toukomammat 2018
Mitä mieltä olette varhaisultrasta? Meinaatteko mennä? Onko joku, jolla jo on lapsia käynyt aiemmassa raskaudessa? Mitkä kokemukset?

Näillä näkymin oma ensimmäinen ultra menisi viikolle ennen joulua, enkä tiedä maltanko odottaa niin pitkään! Toisaalta, kunhan nyt saa ajan ennen joulun lomia, niin kiva olisi, koska lomien yli en todella kykenisi odottamaan..
 
Varhaisultrassa on ne hyvät ja huonot puolensa. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että ekalla kertaa olisin hirveästi halunnut mennä, mutta ei sitten kuitenkaan menty ja hyvä niin. Varhaisultrassa olisi saanut kuulla ne sydänäänet ja sen jälkeen menikin sitte kesken, ettei päästy siihen varsinaiseen ultraan asti. Pointtina vaan, ettei se varhaisultra periaatteessa kuitenkaan "mitään varmista", mutta en todella halua tässä ketään pelotellakaan
 
Kävimme esikoisesta varhaisultrassa, käymme tästäkin.
Esikoisen kohdalla oli pakko ultrata mun perussairauden vuoksi(lisää riskiä kohdunulkoiseen raskauteen) ja ultrakokemus oli todella inhottava. Vanhempi naisgyne yksityisellä lääkäriasemalla totesi että "Joo löydän kyllä sikiöpussin, mutta sun leikkaushistoriaa katsoen et sä mitään raskaana ole, tuulimuna" ja mä en liiottele tota. No totuus oli että hedelmöitys oli tapahtunut myöhemmin, seuraavassa ultrassa jonka sain neuvolan kautta kaikki oli hienosti :)

Meillä on varattu 19.11 nyt tämän uuden tulokkaan varhaisultra ja tiedän jo valmiiksi ultraavan kätilön, oikein ihana täti! Eli ei tarvii tällä kertaa stressata lainkaan.
 
Varhaisultra on aikaisemmin.
Kunnallisesti sen voi saada jos raskauden kestosta on epäselvyyttä tai muita terveyllisiä seikkoja.

Toi viikon 12 ultra on niskapoimu ultra
 
Me käytii esikosta yksityisellä varhaisultralla, koska mies ei päässy mukaan np-ultraan. Nyt en osaa sanoa mennäänkö, mieli kyllä tekis... :)
 
Me ollaan menossa varhaisultraan juuri tuon raskauden keston määrittämiseksi.. se on jo 14. Päivä. Ensimmäistä odotellaan, viikoista ei varmuutta mutta luultavasti 5+1. Toivotaan että kaikki menee hyvin sit vielä sen jälkeenkin
 
Meillä on varhaisultra 17.11. Menemme yksityiselle lapsettomuuslääkärille missä tämä meidän pienokainen on saanut alkunsa. :Heartred
 
Me mennään :) En halua odottaa nt-ultraan asti, että onko kaikki kunnossa.
 
Ketkä on käynyt alkuraskauden ultrassa yksityisellä, niin minkä hintainen tuo käynti oli?
 
Tampereelta Fertinova (lapsettomuusklinikka, jossa tehdään kuitenkin ar-ultria muillekkin kuin lapsettomille) lupaili hinnaksi n. 110e
Tampereen mehiläinen ja terveystalo heittivät hinta-arvioksi 200-250e!
Ar-ultrasta ei pääasiassa saa kelakorvausta ilmeisesti, ellei sitten ole lääketieteellistä syytä tehdä se..

Mulla ultra 17.11 :)
 
Noonie muistatko kuka lääkäri sulla siellä fertinovassa on ultraamassa? Siellä on ihan super ihana täti nimeltä Kati Pentti jolle mekin ollaan menossa 19.11 :)
 
Ei ollu Kati Pentti, joku muu. Mutta! Mä kävin just tolla Katilla mehiläisessä esikoisesta ar-ultrassa! Ompa hassu sattuma.. Oli kyllä tosi sydämellinen lääkäri. Halasikin mua ultran jälkeen, joka oli tosi outoa lääkäriltä :grin Harmi että nyt ei pääse samalle...
 
Tänään sitten varasin varhaisultran. On tosin vasta 20.11, kun haluamani lääkäri on töissä vaan Torstaisin. Miten mä maltan odottaa.
 
Marjaku mulla on päivää ennen niin kyllä sen kestää :Heartred nyt vaan keksit kaikkea muuta tekemistä
 
Esikoisesta käytiin, muistaakseni 5-6 viikolla. Tästä kakkosesta pääsin sit neuvolan kautta ar-ultraan, koska taustalla km.
Viikkoja piti menkoista laskettuna olla 6+6, eipä siellä ultrassa mitään näkyny ja itkun kanssa kotiin. Viikon päästä uusiks (eli tänään), löyty syke ja kuulukin. :Heartred eli ei välttämättä kannata mennä ennen rv8, koska jos viikot heittääkin niinku mulla. Nyt pitäs olla menkoista laskettuna 7+6, mutta ultrassa viikot oli 6+1 :)
 
Käytiin varhaisultrassa myös esikoisesta ja mennään nytkin. 21.11 varattu käynti Fertinovaan ja juurikin tälle Kati Pentille :)
 
En menny ekasta enkä nytkään:-D silloon ku ekaa odotti ja eka ultra oli rv 9+0 tuntu ikuisuudelta kun soitti 5+0.
Mutta nyt viikot menee niin nopeesti että toivottavasti en hajamielisenä en sitä aikaa unoha tilata:-D
 
Takaisin
Top