Varhaisulta

Ei oikein anna lompakko myöten tuohon varhaisultraan menoa. Maltan kyllä itse odottaa siihen asti, kun on np-ultran aika, eihän siihen ole, kuin noin kuukausi.
 
Mun ei pitänyt mennä varhaisultraan, mutta nyt on pakko. Reissussa alkoi verinen vuoto. Olin kyllä vaeltanut pitkästi, että voiskohan fyysinen rasitus tehä. Mutta ois vielä ulkomaille lähtö tällä viikolla, niin pakko raskia maksaa se 200€ mielenrauhasta. Huomenna selviää. Pitkä yö ja päivä edessä.
 
Mun ei pitänyt mennä varhaisultraan, mutta nyt on pakko. Reissussa alkoi verinen vuoto. Olin kyllä vaeltanut pitkästi, että voiskohan fyysinen rasitus tehä. Mutta ois vielä ulkomaille lähtö tällä viikolla, niin pakko raskia maksaa se 200€ mielenrauhasta. Huomenna selviää. Pitkä yö ja päivä edessä.
Tsemppiä. Toivotaan, että on jotain harmitonta.
 
Onko siis niin, että nyt kun oon plussannu, niin varaan neuvolan, joka on tod.näk. joskus viikoilla 9-10? Ja siinäkö ei yleensä vielä ultrata tai tehä mitään, eli pitää toivoa parasta sinne rv 12-13 tienoille ultraan? Ja jos ite haluaa varhaisultran niin se olis viikoilla 6-8 eli noin puoltoista kuukautta ennen sitä perusultraa? Ja onko se 12-13 viikkojen ultra se np-ultra?

Onko kellään tietoo edullisesta varhaisultrasta Tampereen seudulla?

Kyselee tietämätön eilen ensimmäistä kertaa elämässään plussannut :D
 
Onko siis niin, että nyt kun oon plussannu, niin varaan neuvolan, joka on tod.näk. joskus viikoilla 9-10? Ja siinäkö ei yleensä vielä ultrata tai tehä mitään, eli pitää toivoa parasta sinne rv 12-13 tienoille ultraan? Ja jos ite haluaa varhaisultran niin se olis viikoilla 6-8 eli noin puoltoista kuukautta ennen sitä perusultraa? Ja onko se 12-13 viikkojen ultra se np-ultra?

Onko kellään tietoo edullisesta varhaisultrasta Tampereen seudulla?

Kyselee tietämätön eilen ensimmäistä kertaa elämässään plussannut :D
Onnea plussasta! Kyllä, soittele neuvolaan, ensikertalaiset täällä ainakin otetaan aiemmin kuin 9 viikolla. Ultrat menee kutakuinkin juuri noin.
 
Toivotaan että olisi harmitonta Iines :Heartred

Aikalailla noin heispa. Meillä eka neuvola on myös uudelleen synnyttävillä rv 8-9. Ekassa neuvolassa lähinnä jutellaan ja kartoitetaan tilanne, sekä katsotaan pissanäyte. Silloin saa myös lähetteet seuloihin (verikoe otetaan muistaakseni 10+ viikolla). Se 12 viikon ultra on juurikin np-/nt-ultra. Onnea plussasta!
 
Saako noi käynnit laskulle vai pitääkö olla käteinen/kortti mukana?

Mä oon menossa kiehtoon ja siellä luki ainakin, että maksutavat käteinen/kortti.
Katsoin, että se on täälläpäin edullisin paikka käydä. Varhaisultra maksaa 75€ siellä.
 
Mä nyt sain kans varattua ultran, se on rv 7+4 eli syke pitääs näkyä? Kamalaa ny vaan oottaa tää reilu kaks vkoo :smiley-angry017:happy093

Onee kyfi, mikkä on viikot?
 
Ihanaa Kyfi!!

Empu voi kurja mikä homma ollu.. voisikohan sinne vielä soittaa ja kysyä et ku jäi vähän kummallinen olo? Kyllä tuollaisia sanavalintoja pitäisi jo perustella et miksi ajattelee että ei tiedä miten käy.
 
Empu, kuulostaa vaan höntiltä tyypiltä. Eikös se kuitenkin niin mene, että jos noilla viikoilla saadaan syke näkyviin, keskenmenon riski on tyyliin häviävän pieni?
 
Mä sain neuvolan kautta ajan ultraan(viikoille 7+5). Eli aika on seuraavana tiistaina ja mua niin jännittää!
 
Muthan on jo ultrattu kahdesti. Ekalle kertaa kätilö onnitteli ja kertoi keskenmenon todennäköisyyden olevan 2% luokkaa. (Aika optimista mutta joka tapauksessa) onnitteli ja oli muutenkin ihana ja rauhoitteleva. Nyt kipujen takia kun ultrattiin uudestaan oli lääkäri oli hirveän analyyttinen. Vaikka sikiö oli kasvanut näiden ultrien välillä normaalisti, ei lääkärillä tuntunut olevan mitään hyvää sanottavaa. Kaikenlisäksi jauhoi klamydista joka voi aiheuttaa kipuja eikä uskonut että siitä ei todellakaan voi olla kyse. Aika loukkavaa siis! Sain joka tapuksessa testeihin lähetteen neuvolassa. Kiiitti vaan! Minut on testattu vuosi sitten. Parasetamolia on tämän raskausviikkojen aikana kulunut selkäkipuihin etenkin nyt mutta en jaksa nyt edes panikoida. Mieli on suht rauhallinen. Ei osata sanoa miksi kivut ovat minulla voimakkaat eikä niille juurikaan mitään voi tällä hetkellä ja sikiölläkin kaikki ok tähän saakka. Rv 7+6 nyt.

Mulle just tiistaina neuvolassa terkka kertoi, että (ainakin täällä meillä päin) klamydiatesti otetaan alkuraskaudessa ihan kaikilta juuri siitä syystä, että kipujen ym. yhteydessä se on eka asia, joka suljetaan pois.
 
Niin kaipa se on yleinen käytäntö. Toisaalta mun neuvola on vasta viikkojen päästä, että jotenkin turhalta tuntuisi jos sitä epäilisivät kivun aiheuttajaksi, siis odotella viikko kausia pelkästään testiin pääsyä.
 
Ainaha ne ottaa heti aluksi hiv/klamydia jne testit. Mut on testattu aina raskauksien yhteydessä ja nyt ennen nykyistä kumppania käytiin kummatkin testeissä.
 
Muthan on jo ultrattu kahdesti. Ekalle kertaa kätilö onnitteli ja kertoi keskenmenon todennäköisyyden olevan 2% luokkaa. (Aika optimista mutta joka tapauksessa) onnitteli ja oli muutenkin ihana ja rauhoitteleva. Nyt kipujen takia kun ultrattiin uudestaan oli lääkäri oli hirveän analyyttinen. Vaikka sikiö oli kasvanut näiden ultrien välillä normaalisti, ei lääkärillä tuntunut olevan mitään hyvää sanottavaa. Kaikenlisäksi jauhoi klamydista joka voi aiheuttaa kipuja eikä uskonut että siitä ei todellakaan voi olla kyse. Aika loukkavaa siis! Sain joka tapuksessa testeihin lähetteen neuvolassa. Kiiitti vaan! Minut on testattu vuosi sitten. Parasetamolia on tämän raskausviikkojen aikana kulunut selkäkipuihin etenkin nyt mutta en jaksa nyt edes panikoida. Mieli on suht rauhallinen. Ei osata sanoa miksi kivut ovat minulla voimakkaat eikä niille juurikaan mitään voi tällä hetkellä ja sikiölläkin kaikki ok tähän saakka. Rv 7+6 nyt.
Kaikki testataan ja vaikka mullakin oli vuosi edellisestä raskaudesta jossa testattu kahdesti niin ei auttanu. Ei kun testeihin.
 
Takaisin
Top