Varhaisraskauden seulonta

Nt-ultrassa käyty ja turvotus 1,49mm. :) Mä kuulkaas odottelen viel KAK-SI viikkoa verikokeiden analysointia (labrassa kävin 17.12). Omakantaan tulevat varmaan vasta kolmen viikon päästä.. Ja sairaalasta soittavat, jos jotain huolestuttavaa olis. Eli, nautin rennoin ottein vain elämästä (lähes) autuaan tietämättömänä. Joskin pidän tuota turvotusarvoa tärkeänä indikaattorina. :happy: Kysyin lääkäriltä (täällä vain lääkäri ultraa) näkyykö sikiön rakenteita jo. Vastasi, että selkeästi näkyy vatsalaukku, virtsarakko ja aivojenkin rakenteet alkavat erottua.

Nittah 13+3
 
Riippuu vissiin ihan alueesta missä asuu että tuleeko. Oliko täälä muita lahden seudulta? Onko teillä tullut miten tulokset?

i.ssa: Mä oon vähän Lahden suunnalta :) Mulla kesti tuloksissa kauan tulla, tulivat ripotellen ja lopulta huomasin, että Kanta.fi näytti ne jotenkin hassusti, että joutui sivusuunnassa siirtymään sivulla, että tulokset näkyi :)
 
Nyt tuli veriryhmä ja vasta-aineet nettiin. Hiljalleen tippuu.. katoin että muutenkin 1-2 viikkoa olis pappaja hcg arvioitu valmistuminen niin monestihan siinä ehtiikin se ultra tulla ennen tuloksia.
 
Tänään oli nt ultra. Hyvin aktiivinen sikiö näkyi siellä. :Heartred Kaikki hyvin ja turvotuskin saatin lopulta kuitenkin mitattua, oli kuulemma hyvin hyvin pientä. Kahden viikon sisään pitäisi tulla vastaus postitse kotiin, jos arvo normaali. Ja +1 pvä saatiin iäksi aiempaan. :)
 
Ultassa käyty ja kaikki vaikutti normaalilta. Nt 1,2mm ja rakenteita löytyi hyvin. Siellä se pieni imeskeli peukkua ja vastasi viikkoja 12+3 eli laskettu aika pitää. :)
 
Nyt oli tullut nuo riskiluvutkin. Sekä down että trisomnia 1:100000 eli tosi hyvät onneksi. Pappa 2669 ja hcg 54 eli ei ollenkaan taulukon mukaiset :D


Hienoa, että noin matalat riskiluvut! Uteliaisuudesta kysyn, mitä oli viikot tarkalleen, kun kävit siellä seulassa? Meillä on tosi samansuuntaiset nuo luvut, mulla oli pappa vähän päälle 2700 ja hcg 58. Viikoista en ole ihan varma kun en tiedä mitä varhaisultraa uskoa, mutta jotain 10+3 ja 10+6 väliltä kuitenkin. Huomenna NT:ssä näkee sitten varmaan jo paremmin. :)
 
Nyt oli tullut nuo riskiluvutkin. Sekä down että trisomnia 1:100000 eli tosi hyvät onneksi. Pappa 2669 ja hcg 54 eli ei ollenkaan taulukon mukaiset :D

Ai sullakin s-pappa noin korkealla. Hyvä homma ajatellen omaa lukemaa :)
 
Hienoa, että noin matalat riskiluvut! Uteliaisuudesta kysyn, mitä oli viikot tarkalleen, kun kävit siellä seulassa? Meillä on tosi samansuuntaiset nuo luvut, mulla oli pappa vähän päälle 2700 ja hcg 58. Viikoista en ole ihan varma kun en tiedä mitä varhaisultraa uskoa, mutta jotain 10+3 ja 10+6 väliltä kuitenkin. Huomenna NT:ssä näkee sitten varmaan jo paremmin. :)

Viikot oli 10+4 eli samat kun sulla :)
 
Viikot oli 10+4 eli samat kun sulla :)


Ok, no melko samankaltaiset sitten. :) Saa nähdä, miltä NT-ultrassa huomenna näyttää. Mulla ikä joka tapauksessa nostaa riskejä, mutta toivottavasti turvotus olisi normaalin rajoissa ja muutenkin asiat ok. Jännittää! :nailbiting:
 
Kävin neuvolassa ja seulojen riskiluvut olivat jo tulleet: down 1:45 000 ja tris-18.1:100 000 eli kaikki kunnossa täälläkin! :) nyt voi huokaista vaikka luottavaisin mielin olen tässä ollutkin!

Onnea myös Niipernaakkeli hyvistä uutisista! :)
 
Kysyn nyt täälläkin...tietääkö kukaan onko siinä kannassa näkyvässä down riskissä jo huomioitu ikä? Vai tuleeko se riski ns. yhteenlaskulla down riskiluku ja sit se ikäriski?

Koska mulla down riskiluku oli 1:4000 tms. ja ikäriski 1:59. En nyt tiedä onko tossa down riskissä jo siis huomioitu se ikäriski. Koska turvotusta ei ollut poikkeavasti ja veriarvotkin oli ihan hyvät.
 
Muokattu viimeksi:
Kysyn nyt täälläkin...tietääkö kukaan onko siinä kannassa näkyvässä down riskissä jo huomioitu ikä? Vai tuleeko se riski ns. yhteenlaskulla down riskiluku ja sit se ikäriski?

Koska mulla down riskiluku oli 1:4000 tms. ja ikäriski 1:59. En nyt tiedä onko tossa down riskissä jo siis huomioitu se ikäriski. Koska turvotusta ei ollut poikkeavasti ja veriarvotkin oli ihan hyvät.

Thl:n dioista kopsattu ja tarkistettu :
1) Varhaisraskauden yhdistelmäseulonta
Riskiluku lasketaan yhdistämällä äidin ikä, sikiön niskaturvotusmittaus ja äidin verinäytteen PAPP-A/HCG-suhde

Eli on huomioitu myös ikä.
https://thl.fi/documents/10531/106516/laivuori_ignatius_2008.pdf
 
Siis onko se niin, että kaikkialla ei tule tuota riskilukua? Itse Helsingistä, ja meille tuli vain postissa kirje, että ei lisääntynyttä riskiä. Neuvolassa taas eivät tienneet mitään, vaan kysyi meiltä, miten oli mennyt.
 
Mulle tuli riskiluku perässä omakantaan sinne verikoe tuloksiin. Kotiin tuli vaan kirhe
 
Kotiin tuli vaan kirje jossa luki vaan ettei lisääntynyttä riskiä. Neuvolassa sit katsoi ne tarkemmat riskiluvut tiedoista.
 
Takaisin
Top