Varhainen keskenmeno

Mullekin tuli viikonloppuna keskenmeno. Kyseessa ensimmainen raskaus viikkoja 6. Toki varmasti helpompaa, kun tapahtuu nain varhaisessa vaiheessa, mutta kylla sita mielessaan hyppasi jo loppuvuoteen ja ajatuksiin aitiydesta. Itseasiassa yllatyin suruni syvyydesta. Olen itkenyt tosi paljon ja niinhan se on etta silloin pitaa itkea kun itkettaa.

On tehnyt hyvaa lukea muiden kokemuksista.
 
Täälläkin keskenmeno nyt viikonloppuna. Viikkoja piti olla tänään 6+5. Just viime viikolla liityin tänne foorumillekin innoissaan raskaudesta :sad001

Alkoi lauantaina pinkillä kirkkaalla vuodolla, jota alkoi tulla pikkuhiljaa enemmän ja muuttui punaiseksi. Ei kuitenkaan yhtään enempää kuin kuukautisissa, joten olin vielä levollisin mielin vaikka säikäytti. Päivällä alkoi sitten kauheat alavatsakivut ja olin samassa kippura-asennossa sängyllä pari tuntia. Edes kipulääkkeet ei auttanut. Vessassa käydessä pönttöön lorahti verta ja hyytymiä, ja olin näkevinäni sikiövaimikäliepussin hujahtavan mukana myös. Olin kauhuissani. Mulla oli ultra tälle päivälle ja päivystyksestä sanoivat vaan etteivät voi oikein tehdä mitään, jos keskenmeno ja että odottelen tälle päivälle, kun kerta ultra varattuna. No, töistä saikkua ja tänä aamuna ultraan. Olin ihan turta, kun makasin siinä tutkimuspedillä ja lääkäri kertoi, että kohdusta on lähes kaikki raskausmateriaali poistunut. Osasin varautua, ja itku tuli vasta sitten myöhemmin. Tämä oli eka raskaus ikinä ja toisesta kierrosta ehkäisyn jälkeen raskauduin. Jos jotain positiivista, niin keskenmeno oli nopea ja helppo. Hassua kun papereissa lukee täydellinen keskenmeno. Hassua tuo lääketieteellinen kieli. Mutta kyllä, lähes täydellisesti tyhjentynyt.

Nyt jo mietin kärsimättömänä koska kokeilla uudelleen. Sanoi että kannattaa yhdet menkat venata, mutta toisaalta jotkut alkaa yrittää vissii heti, kun km-vuoto loppuu...
 
Minäkin liityn tänne joukkoonne, keskeytynyt keskenmeno selvisi eilen kun kovien kipujen ja verisen vuodon takia lähdin illaksi päivystykseen istumaan. Kuutisen tunnin gynekologin odottelun jälkeen ultrassa selvisi, että varhainen keskenmeno oli tapahtunut jo kuudennella viikolla (nyt olisi pitänyt olla jo rv11 meneillään) ja kuollut sikiöhän sieltä löytyi :sad001 ainoa positiivisuus se että vuoto alkanut itsestään eikä kolmanteen kaavintaan ollut tarvetta. Naistenpolilla yön yli ja täällä vielä tämä päivä pötkötellen. Rankasta kokemuksesta huolimatta nämä koettelemukset vahvistavat ja pitää vain luottaa siihen että seuraava odotus, kun siihen täysin valmis on, menisi ongelmitta ja hyvin loppuun saakka. Nyt vain odottaa useamman kierron ajan että kroppa ehtii palautua tästä koettelemuksesta täysin, vielä joskus on minunkin aika, siitä kova usko:Heartred
 
Täälläkin keskenmeno nyt viikonloppuna. Viikkoja piti olla tänään 6+5. Just viime viikolla liityin tänne foorumillekin innoissaan raskaudesta :sad001

Alkoi lauantaina pinkillä kirkkaalla vuodolla, jota alkoi tulla pikkuhiljaa enemmän ja muuttui punaiseksi. Ei kuitenkaan yhtään enempää kuin kuukautisissa, joten olin vielä levollisin mielin vaikka säikäytti. Päivällä alkoi sitten kauheat alavatsakivut ja olin samassa kippura-asennossa sängyllä pari tuntia. Edes kipulääkkeet ei auttanut. Vessassa käydessä pönttöön lorahti verta ja hyytymiä, ja olin näkevinäni sikiövaimikäliepussin hujahtavan mukana myös. Olin kauhuissani. Mulla oli ultra tälle päivälle ja päivystyksestä sanoivat vaan etteivät voi oikein tehdä mitään, jos keskenmeno ja että odottelen tälle päivälle, kun kerta ultra varattuna. No, töistä saikkua ja tänä aamuna ultraan. Olin ihan turta, kun makasin siinä tutkimuspedillä ja lääkäri kertoi, että kohdusta on lähes kaikki raskausmateriaali poistunut. Osasin varautua, ja itku tuli vasta sitten myöhemmin. Tämä oli eka raskaus ikinä ja toisesta kierrosta ehkäisyn jälkeen raskauduin. Jos jotain positiivista, niin keskenmeno oli nopea ja helppo. Hassua kun papereissa lukee täydellinen keskenmeno. Hassua tuo lääketieteellinen kieli. Mutta kyllä, lähes täydellisesti tyhjentynyt.

Nyt jo mietin kärsimättömänä koska kokeilla uudelleen. Sanoi että kannattaa yhdet menkat venata, mutta toisaalta jotkut alkaa yrittää vissii heti, kun km-vuoto loppuu...

Ikävä kuulla tarinasi mutta tsempit jabonnea uuteen yritykseen:Heartred yllöttövön paljon meiltä kohtalotovereita täällä ja ihana kun jaatte tarinanne niin saa itsekin tarvittavaa vertaistukea :HeartredMinä odotin viime kaavinnan jälkeen yhdet menkat ennen kuin alettiin yrittää uutta raskausta mutta ei sillä tainnut olla vaikutusta tähän keskenmenoon. Ajattelin nyt itse kuitenkin varman päälle odottaa muutamat kuukautiset ja toivoa että raskautuminen olisi helpompaa keskenmenon kokeneilla :Heartred ehtii samalla kunnolla tästä kokemuksesta palautua.. Mutta tuskin mitään estettä silläkään että uusi yritys oisi heti km-vuodon jälkeen jos vain omat voimavarat siihen riittävät :Heartred
 
Mullekin tuli viikonloppuna keskenmeno. Kyseessa ensimmainen raskaus viikkoja 6. Toki varmasti helpompaa, kun tapahtuu nain varhaisessa vaiheessa, mutta kylla sita mielessaan hyppasi jo loppuvuoteen ja ajatuksiin aitiydesta. Itseasiassa yllatyin suruni syvyydesta. Olen itkenyt tosi paljon ja niinhan se on etta silloin pitaa itkea kun itkettaa.

On tehnyt hyvaa lukea muiden kokemuksista.

Samat fiilikset täällä. Suru ja pettymys olivat niin valtavia alkuvuoden kkm:n jälkeen. Nyt kun loppuvuosi ja laskettu aika lähestyy, niin olo on taas muuttunut kurjemmaksi. Turvaudun siis tähän foorumiin ja vertaistukeen.. ja seuraan niin kateellisena kasvavia raskausvatsoja, jollainen minullakin piti syksyllä olla. :sad001
 
Täytynee siirtyä suru puserossa tuolta odottajien puolelta tänne. Rv6+0 ja kaksi päivää tullut kunnolla vuotoa ja tänään kaikenlaisia klönttejä. Kävin ultrassa ja näkyi sikiöpussi, mutta sen sisällä ei mitään. 5 ivf:ää takana ja nyt elämän eka positiivinen raskaustesti lahjasoluilla. Tuntuu just nyt siltä, että miks v***ssa ei mikään voi mennä tässä projektissa helposti. Ikääkin sen verran ettei hirveen montaa kuukautta haluaisi enää odottaa. Nyyyyh.
 
Meidänkin plussa päättyi keskenmenoon. Plussasta seuraavasta päivästä alkoi pieni vuoto. Hcg kuitenkin oli noussut hyvin. Mutta nyt viikon päästä kontrolli-hcg olikin laskenut, joten ei jaksanut kyydissä pieni. Ja tämän PAS:in yhteydessä kun tehtiin vaikka mitä "taikoja", niin kuvittelin meitä onnistavan vauvalla. Jos näillä "taioilla" ei onnistanut, niin miten sitten ikinä voisi onnistaa?
 
Muokattu viimeksi:
Ja tämän PAS:in yhteydessä kun tehtiin vaikka mitä !
"taikoja", niin kuvittelin meitä onnistavan vauvalla. Jos näillä "taioilla" ei onnistanut, niin miten sitten ikinä voisi onnistaa?
Voi, tosi pahoillani Yoz. Tää on niin syvältä. Mielenkiinnosta, että mitä taikoja teillä yritettiin?
 
Täällä mennään vuoristorataa...luulin että 6+5 meni kesken, kun alkoi hurja klönttinen vuoto. Ihme kyllä löytyi syke kuitenkin ja vuoto rauhoittui. Vatsakipuja on ollut koko ajan. Eilen ultrassa tyyppi löytyi edelleen, tosin pienempänä kuin pitäisi (10mm vs n.16mm). Ehdin jo vähän uskaltaa ajatella, että ehkä tämä onnistuukin. Tänään sitten töissä alkoi runsas vuoto, tajusin palaverissa että nyt tulee ja paljon. Kiirehdin vessaan ja hulahti siisti "möykky" ulos. En enää voi uskoa, että se olisi mitään muuta kuin sikiö. ☹ Seuraava ultra ois vasta viikon päästä, pitänee soitella taas klinikalle ja kysellä mitä tehdään. Raastavaa on....
 
Voi @_kirahvi , valtavasti voimia ja toivottavasti olet saanut jo jotain vastauksia tilanteeseesi!! :Heartred
Kiitos :Heartred. Päätin lopulta vaan odottaa ensi viikon ultraa. Raskausoireet ovat kyllä kaikonneet aika tehokkaasti. Toiveita ei tosiaan kovasti enää ole, haluaisin vain selvyyden tilanteeseen niin tukilääkkeetvoisi lopettaa ja kroppa toipua uuteen yritykseen.
 
No niin, ultra 8+6 ohi eikä enää sykettä. Kasvua ei enää viime viikolla ollut. Hirveitä vuotoja on ollut ja ne näkyi selkeesti ultrassakin ympäri kohtua. Nyt sitten vaan toivon, että sikiö tulisi pois omillaan eikä tarvitsisi lääkkeitä. Tuntui jotenkin hurjalta, että klinikalla lääkäri viittasi sikiön ulostuloon syntymänä, niinhän se ehkä onkin tavallaan kun sydän kuitenkin jo sykkinyt.
 
Täällä oli kkm. Keskeytynyt jo viikolla 6+5 ja vasta nt-ultrassa selvisi tilanne. Tyhjennys tehtiin siis lääkkeellisesti sairaalassa.Verenhukka oli todella runsasta ja edelleen heikottaa..
Kauanko teillä on vuodot keskenmenon jälkeen kestänyt, mulla on vasta viides päivä nyt ja ei enää aina edes pyyhkiessä tule vuotoa?
 
Täällä oli kkm. Keskeytynyt jo viikolla 6+5 ja vasta nt-ultrassa selvisi tilanne. Tyhjennys tehtiin siis lääkkeellisesti sairaalassa.Verenhukka oli todella runsasta ja edelleen heikottaa..
Kauanko teillä on vuodot keskenmenon jälkeen kestänyt, mulla on vasta viides päivä nyt ja ei enää aina edes pyyhkiessä tule vuotoa?

Voimia sinulle. Minulla kävi samalla tavalla eli oli keskeytynyt 6+5. Piti olla 10+1. Alkuraskauden ultrassa 6+3 oli kaikki hyvin niihin viikkoihin nähden. Nyt vuoto vähentynyt (3 päivä), mutta vessan vieressä pitää silti pysyä
 
No niin, ultra 8+6 ohi eikä enää sykettä. Kasvua ei enää viime viikolla ollut. Hirveitä vuotoja on ollut ja ne näkyi selkeesti ultrassakin ympäri kohtua. Nyt sitten vaan toivon, että sikiö tulisi pois omillaan eikä tarvitsisi lääkkeitä. Tuntui jotenkin hurjalta, että klinikalla lääkäri viittasi sikiön ulostuloon syntymänä, niinhän se ehkä onkin tavallaan kun sydän kuitenkin jo sykkinyt.

Voimia sinullekin.
 
Voimia myös molemmille teille _kirahvi ja Kirppu81. Mulla rupee nyt vuoto pikku hiljaa loppumaan onneksi..
 
Tsemppiä Donitsi ja Kirppu81. Mulla nyt 4. pvä ja pärjäsin ekaa kertaa melkein kuukauteen ilman särkylääkettä. Wohouu. Vuotokin tänään jo vähäisempää. Tunteet kyllä heittelee, töissä pinna on tosi lyhyt ja huomaan hermostuvani helposti. Ja välillä nousee vedet silmiin ja pitää vähän nieleskellä.
 
Takaisin
Top