Vammainen lapsi

lteija

Oman äänensä löytänyt
Kaksi tervettä lasta jo melkein aikuisia ja nyt tuli Iltatähdeltä ilmoitus että paketti olisi tulossa lokakuun puolen välin aikoihin...
Alun ilon ja hämmennyksen jälkeen tuli pelon tunteet, että mitä jos en ole ansainnutkaan tervettä lasta???Olen kuitenkin jo 39-vuotias ja eka lapsi tuli sektiolla perätilan vuoksi ja toisen synnytin normaalisti tuskien ja kauhun kautta kun sydänäänet hävisi tunnin ponnistamisen jälkeen..
Olen hieman ylipainoinen ja joku artikkeli oli juuri nyt että on todella yhteys äidin lihavuudella ja erilaisilla lapsen poikkeavuuksilla.
Onko muilla ollut epäilyksiä tai ihan aihettakin olettaa että tulisi vammainen lapsi ja mita olette tehneet asialle????? Hieman jo epätoivoinen olo....
 
Aihetta itselläni on epäillä ja olettaa ultran ja verikokeiden perusteella. Ei hälyttävää mutta vielä olisi lapsivesitutkimus edessä jossa selviää lopullesesti. Ensimmäinen lapsi olisi tulossa ja kovasti muutenkin jännittää ja pelottaa mutta todellakin, oli vammainen tai terve niin yhtä ilolla otamme vastaan.
 
ALKUPERÄINEN: Tintti83

Kuulemma noin 50 prosentin mahdollisuus saada Downin syndroomainen lapsi. Olen liian pitkällä verestä tehtävään varmistukseen, muttei haittaa. Lapsi otetaan vastaan, oli vammainen tai ei.
Mä en tiedä tuleeko tämä vastaus nyt oikeaan paikkaan mutta toivottavasti luet Tintti83 tämän. Mä nostan hattua sulle kun olet tehnyt päätöksen ja pystyt elämään sen kanssa. Toivon teille lasta, josta tulee teidän elämänne keskipiste. Toivottavasti raskausaika muuten menisi hyvin ettei tulisi mitään ylimääräisiä kauhukokemuksia. Hyvää jatkoa ja kirjoittele mietteitä lisääkin matkanne varrelta.
 
tämä varmaan jo toimii kun edellinen vastaus ei näyttänyt siltä miltä piti, mutta ASIAAN. Ensimmäisen lapsen kanssa todellakin jännittää koska et yhtään tiedä mitä odottaa ja kaikki on uutta ja ihanaa, mutta toki sen ajatuksen ja mahdollisen tiedon kanssa eläminen että tulee vammainen lapsi vaatii kyllä paljon. Varmaan sellaiset vanhemmat joilla on vammainen lapsi niin ajattelevat naureskellen että höpö,höpö, mutta samoin kuin terveen lapsen saaminen jännittää niin kyllä ihan varmasti siinä tilanteessa vammainen lapsi on kova paikka. Mutta itselläni sama edessä ja jotenkin tuntuu, että päädyn silti samaan ratkaisuun kuin Tintti83. Muhkeaa odotusta...
 
Takaisin
Top