Valitusketju!

Gnome

Tietävä tietäjä
Elokuunmammat 2014
Huhtimammat 2016
Helmimammat 2018
No niin, nyt valittamaan tänne kaikista asioista maan ja taivaan välillä! Särkeekö selkää? Kerro meille! Pänniikö mies? Avaudu toki! Ei niin vähäistä asiaa, etteikö siitä voisi valittaa!

Ite voisin rohkeana aloittaa tämän avautumalla työkaveristani. Kyseessä on keski-ikäinen naisihminen, jonka kanssa tullaan muuten kyllä tosi hyvin toimeen, mutta jotenkin sen pitää aina päästä pätemään näissä lapsiasioissa (omat lapset sillä jo yläasteikäsiä). Joskus esim kyseisen kollegan valittaessa väsymystä ehdotin vitsillä, että kohtahan on viikonloppu, ja se voi nukkua vaikka päivät läpeensä. "Ei se kuule lapsiperheissä ole ollenkaan tuollaista se arki. Munkin pitää heti aamusta lähteä ajamaan tyttöä treeneihin ja sitten tehdä sitä ja tätä ja jne..." Äkillinen saarna yllätti, koska meillä on kuitenki aika samanlainen huumorintaju, mutta tässä asiassa se olikin yhtäkkiä ihan tosikkoa.

Eilen meinasin sanoa rumasti, kun se rupesi selittämään, että "Sitten sen pienen tullessa ne omat halut ei enää olekaan keskeisiä, vaan elämä pyörii sen pienen ympärillä. Ei enää voikaan tehä, mitä ite haluu." Tätähän me ei olla ollenkaan harkittu/mietitty ennen lapsen aluille laittamista. En tietenkään lapsettomana voi tietää, mitä se elämä tulee sitten käytännössä olemaan, mutta toisen alentuva asenne pistää vihaksi. Mur!

No niin! Let the complaining begin!
 
Täähän on aika hyvä keksintö :wink

Mulla ärsyttää niin paljon se että pitää lähteä töihin ku rakas äiti on kylässä. Eilen oli tämän vierailun ainoa vapaapäivä joka kyllä vietettiin mukavasti, mutta harmittaa ihan kamalasti että nämä loput päivät menee töissä :sad001 muutenkaan nää niin usein äitiä kun tahtois.. Mut minkä sille tekee. :sad001 :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mua alkoi kans ärsyttää. Suunniteltiin viikolla puoliskon kanssa, että mitä tehtäis vappuna. Ajateltiin, et ois kiva pyytää pari tuttavapariskuntaa kylään, kun mä tykkään laittaa ruokaa ja leipoa ja ei olla nähty aikoihin. Perinteisiin on kuulunut näiden vieraiden kanssa saunomista ja paljun lämmittämistä ja yleistä hengailua. Kuvioon on myös lapsettomalla poppoolla kuulunut siideri ja olut. Eräänlaiset kotibileet siis ja hauskaa on ollut aina. No, tällä kertaa vastaus oli, että ei me varmaan viitsitä tulla kun mä olen raskaana ja en voi ottaa mitään. Ei kuulemma ole sitten muilla naispuolisilla mukavaa. Kiva kuulla ettei musta ole raskaana ollessa selvinpäin seuraa. En mä nyt muutenkaan ole aina kovin montaa sisukkaasti napannut... Mä kun olin luullut, että meillä on muutakin yhteistä kun bilettäminen. Ei ilmeisesti ole. Toki ymmärrän, että voi olla katkeraa katsella toisen massua, kun oma ei meinaa ottaa onnistuakseen, mut silti. Olin kuvitellut ystävien olevan ystäviä lapsista tai lapsettomuudesta huolimatta...
 
o_O Zanzibar, kuulostaapa kyllä TOSI ikävälle tuo sinun ystäviesi suhtautuminen!!!
 
Hmm... Ärsyttää lähinnä muiden suhtautuminen ja "hyväntahtoinen" neuvominen... Ja muutenkin puuttuminen muihin asioihin tällä hetkellä... Se on alkanut nyt raskausaikanani, mutta en kyllä sano että johtuu mun hermoista. Ostettiin oma asunto-osake ja hirveä valitus siitä, että millainen olisi pitänyt olla ja mitä kaikkee tässä on vialla kun nyt tulossa meille vauva... pelotellaan ja suhtaudutaan niin että ihan kun en tietäisi että elämä muuttuu vauvan tulon myötä. Sama ihminen valittaa ja sanoo mulle että en tule pärjään lapsen kanssa ja tarvin ihan tosi tosi paljon apua, mutta samalla sitten toteaa että mun pitää tehdä monta lasta putkeen, koska yksi lapsi on sitten yksinäinen yms, sisaruksia TÄYTYY olla lapselle... huh huh... Muutenkin ihmisten suhtautuminen ja liika kyseleminen... Kyllä ne asiat sitten selviää osittain vauvan synnyttyä ja kasvattua että miten mikäkin asia tehdään... Esim. kuinka kauan pitää ja aiot imettää ja miten on oikein nukuttaa lasta... Kaikki neuvoo erilailla ja pitää omaa näkemystään itsestään selvyytenä...
 
Mua ärsyttää, kun työnantajalla on oikeus päättää millon pidän kesälomani ja hän tietenkin vaatii sen pidettäväksi juuri ennen äippäloman alkua. Että mä sitten rv 30 jään lomalle ja nautin olostani, niinkö? :grin
Sitte laitetaan opiskelijoita ohjaamaan, koska se on NIIN paljon kevyempää kuin että itse valikoisin helppoja hommia (teen siis hoitotyötä).
Ja mitähän vielä..Tänään on päivä jolloin vituttaa eniten kaikki :grin
 
Marmoritar, sama juttu mulla, että työnantaja vaatii kaikki kesälomat pidettäviksi juuri ennen äitiyslomaa, kun olisin halunnut säästää vaikka osan lomista jonnekin hamaan tulevaisuuteen tai ottaa vaikka rahana ne. Ärsyttävää. Mutta olen kyllä päättänyt, että jos en pysty kunnolla nauttimaan vuosilomastani, vaan joudun vaan lepäilemään ja supistelen tai selkäkipuilen hulluna koko ajan, niin haen sitten sairaslomaa. Vuosilomaani en suostu viettämään puolikuntoisena, silleen etten voi tehdä mitään. Piste.
 
Tuo on täysin totta, mutta työnantajalla on aikamoisia oikeuksia noihin lomiin yms. liittyen. Ja heillä on oikeus äitiyslomasi jälkeen vaatia sinua pitämään ne pitämättömät lomapäivät ennen kuin myöntävät hoitovapaan. Sikäli mikäli haet hoitovapaata..Mutta se ei koske niitä lomapäiviä jotka kertyvät äitiysloman aikana. Eipä siinäkään ajatella yhtään mitään muuta kuin rahaa! Ja sekös vi*uttaa! Ollaan niin onnellisia muka toisen raskautumisen puolesta, mutta syvällä sisällä niillä kiehuu :grin
 
Minuu ÄRSYTTÄÄ kun oon kauheessa flunssassa!! ja just kun tuli ihanat lämpöset ja aurinkoiset kelit. Täällä vaan joudutaan sisällä kökkimään...
 
Ai että ärsyttää, päätä särkee, kun koko päivä mennyt autossa istuessa.. Supistelee ikävästi.. Niskaa särkee ja perse puutuu.. Argh!!!
 
muaki ärsyttää muuan työkaveri, onneksi se on kohta entinen. meillä töissä tehdään työtehtävät parityönä ja oon ollu hänen kans pari kertaa parina. ekalla kerralla juttu oli mun ja hänestä ei ollut paljoo apua siinä, ja nyt toka kerralla, kun juttu ois hänen, hän ei laita tikkua ristiin hoitaakseen hommaa, vaan kaikki kaatuu niskaan. kysyin alkuviikosta, et alkaako se homma olla hänellä jo loppusuoralla ja hän sit sanoi ettei oo varma, saako tehtyä sitä ennenku työt loppuu. eli se sit tarkoittais et joutuisin omien hommieni lisäksi hoitaa hänen hommansa, p..kele! valitin hänen tekemättömyydestään pomolle jo pari viikkoa sitten ja marssin sit taas uudelleen avautuu, et onko nyt niin et mä joudun hoitaa hänen hommansa ku hän vetelehtii sen viimeisen hommansaki kans. kyllä v.tutti ja varmaan v.tuttaa lisää, kun se homma tulee kaatumaan mun niskaan. tosta syystä en meinaa kestää enää hänen naamaansakaan ja joudun pinnistelee että pystyn olemaan ystävällinen ja kiva hänelle.
 
Mulla ei kerrassaan tää selekä meinaa kestää... Pakko jaksaa pääsiäinen töissä...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nuo yhden vapaat on niin sieltä ettei oo taivaan tosikaan!*Prkl* :mad:

Jaksamisia hempuli :Heartpink Äläkä nyt itseäsi hengiltä riuhdo, Sua tarvitaan vielä kuule :wink
 
Aurinko paistaa, ihana olla ulkona, MUTTA pirun allergia iskee sitten samalla. Muutenkin raskauden kanssa tukala olo, niin sen lisäksi kurkku kipeä, nenä täysin tukossa, huulet rohtunut, mä en ollenkaan jaksaisi koivun kukintaa tuomia kirouksia. Ja kun ei perus allergialääkkeen lisäksi saa ottaa mitään mikä helpottais oloa. Tätä kärsimystä ainakin 6viikko??!! Helkutti
 
ja taas ollaan kipeänä, tällä kertaa tytöltä saatu yskä+flunssa :/ tästä raskaudesta tulen muistamaan jatkuvan sairastelun :/
 
Kiitos ihana Marmoritar, ihan selvästi oli sun tsempeistä hyötyä ku ei oo selkä enää kipee. Autto ku pyysi apua töissä raskaisiin siirtoihin/nostoihin eikä yksin kaikkia tehny... :)

Mutta nyt semmonen asia mikä varmaan ärsyttää moniaki? Ehkä? Mutta kaverisuhteet raskauden aikana. Tuntuu ettei kukaan soittele eikä pyydä mihinkään, tai no pari, hyvähän seki on mut silti monta jääny... Onhan se hyväki et erottuu jyvät akanoista mutta kyl se tympäisee ku ennen joka päivä joku soitti... Ehkä mä vaan yliliiottelen... En tiiä. Ketuttaa!!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mulla on ihan selkeä jakauma kavereissa. on ne, keillä on lapsia ja joiden kans voi keskustella lapsistakin ja sit ne, keillä ei oo lapsia tai on lapsia, mutta jotka haluaa bilettää. viihdyn paremmin noiden ei-bilettäjien kanssa, puhutaan me muitakin juttuja kuin lapsijuttuja ja lapset kulkee sujuvasti mukana, jos halutaan mennä vaikka lounaalle tms.
 
Takaisin
Top