Vakuutus

Meillä laitettiin hakemus ifiin vielä ei ole tullut mitään viestiä takaisin.
 
Pienellä paikkakunnalla on se etu, että vakuutusyhtiössä istuu henkilö jonka kanssa olemme jutelleet myös henkilökohtaisesti ja näin ollen tiedämme toisemme. Hän soitti tällä viikolla eräästä toisesta asiasta ja samalla kerroin raskaudesta ja lupasi lähettää tarjouksen mulle postissa. Ekan raskauden aikaan kilpailutettiin yhtiöt ja päädyttiin tapiolaan eli nykyiseen Lähitapiolaan. Ja siellä kuulemma tämä vauvavaraus piti tehdä 2 kk ennen laskettua aikaa.
 
Nonni, Lähivakuutuksesta (tai siis nykyään Lähi-Tapiolasta) tuli viimein eilen vastaus, ja se oli myöntävä. Eli meillä on vakuutusasiat kunnossa! :)
 
Onks kaikki jotka on ottamassa ni jo ottanu vakuutuksen?

Mä kattelin nyt ru jälkeen ja jäin pohtimaan tota Pohjolaa missä on muut(paitti koiran vakuutus) että saoko joku jossain inttervepissä että niil on rajatut paikat mihi saa pitää mennä jos haluu suorakorvauksen vai mitehässe meni. Pitänee kysyä tätiltä toimistosta, sillähässe selviää kai. Kilpailuttamistakin mietin, lähinnä lähitapiolan(koiralla vakuutus) ja pohjolan välillä. En haluaisi kolmatta vakuutusfirmaa leikkiin mukaan jos ei ole pakko.
 
Meil on ollu vauvavakuutus voimassa rv 14 asti. Me yhdistettiin kaikki vakuutukset saman katon alle pohjantähteen ni saatiin keskittäjän edut sun muut alennukset sitten samalla.
 
Mä ensin ajattelin, että otan varmasti vakuutuksen, mutta nyt olen alkanut kyllä miettiä uudelleen.. onko siitä todella sitten hyötyä, muutakuin päivystysjonojen ohittaminen yksityiselle mennessä.. maksavat kuitenki niin kamalasti.. Vaikea päättää ja mies ei ota kantaa suuntaan tai toiseen..
 
Meillä vakuutus korvaa mm. jos vauvalla/ lapsella on ruoka-aine allergiat,niin ne erikoispöperöt ovat vakuutukseen korvattavia. Omavastuu on niin pieni,että se maksa itsensä nopeasti takaisin,jos esim. tulee korvakierrettä. Kaikkeen pitää varautua. Voihan tuon vakuutuksenkin aina lopettaa, jos tuntuu,että se on turha esim. parin vuoden päästä.
Meillä summa on aluksi reilut 400e vuodessa,mutta laskee joka vuosi. kun lapsi täyttää tietyn iän (oisko ollu 7-10) niin summa on vaan 100e/ vuodessa.eli ei paljon mitää, ja etuisuudet joka tapauksessa samat.
 
JustBreathe, vakuutuksen kanssa voit viedä lapsen suoraan yksityiselle erikoislääkärille. Jos esim. epäilet korvatulehdusta, varaat ajan suoraan korvalääkärille. Pidän tätä jo isona etuna omasta kokemuksesta: ravasin pariin otteeseen yleislääkärillä ihottumani takia. Siellä saaduista hoito-ohjeista ei paljon apua ollut. Viimein varasin ajan suoraan ihotautilääkärille, ja ihottuman syy ja tarvittava hoito selvisivät hetkessä. Lisäksi vakuutus korvaa lääkärin määräämiä reseptilääkkeitä. Nuo hyödyt tulevat äkkiseltään mieleen julkisen puolen jonon ohi pääsemisen lisäksi.
 
Mä sain vihdoinkin aikaiseksi allekirjoittaa vakuutustarjouksen. Sain lahjaksi Brion helistimen vakuutusyhtiöltä. Mikä siinä on, että "ilmainen" tavara on niin ihanaa! Mutta yksi asia vähemmän hoidettavana :)
 
Meillä on vakuutus Pohjolasta, kun muutenkin keskittynyt vakuutukset sinne, mutta olin sitä mieltä, että muutenkin paras, kun vertailun muihin:

- Vakuutusmäärä 200000e (muilla yleensä 50000e)
- Päättyy 100v iässä (muilla 15/17/20v)
- Ei vaadi muiden vakuutusten sitomista samaan yhtiöön (muilla usein joko eivät myönnä ilman kotivakuutusta tai hinta nousee rajusti ilman kotivakuutusta)
- Rakenneultra pitää olla tehtynä, muttei muita minimi aikojaeli kunhan ennen syntymää tehty (muilla yleensä 3kk aikaisemmin tai ei enää saa)
- Pääsi muokkaamaan halutuksi mm. omavastuun osalta
- Ei prosentuaalisia omavastuuta vaan kiinteä vuosiomavastuu (esim ifillä 150e+10% korvausmääristä)
- Ei varausmaksua
- Meille oli edullisin (270e/vuosi), kun pari lisäturvaa jätettiin pois (esim. kotisairaanhoito ja psykoterapiakulut) ja ov nostettiin 100e:hen (saisi vaikka 0e omavastuulla, jos haluaa)

Kannattaa sitten Ifin vakuutuksesta huomioida, että raskausaikana 140e on syntymättömän lapsen vakuutus, joka muuttuu lapsivakuutukseksi syntymän jälkeen ja sitten hinta onkin n. 470e/vuosi..
 
Meillä on myös toi pohjolan vakuutus harkinnassa. Ainoa mutta on siinä, että mulla on vaikea atopia joka melko varmasti periytyy, mut pohjola ei korvaa resepteillä ostettuja perusvoiteita (korvaa vain lääkevoiteet). Esim mulla menee perusvoiteisiin heittämällä 70e/kk, joten mielellään ne ois mukana ehdoissa. Ehkä se ois neuvottelukysymys - pohjolalle soittaminen on tässä työlistalla. Onneksi tosiaan aikaa on vielä. :P
 
Meillä esikoisen vakuutus myös Pohjolassa ja just haettiin korvaukset könttänä (melkein kahden vuoden ajalta). Pojalla myös atooppinen ihottuma ja meille kyllä korvattiin lähes kaikki rasvat. Joku yksittäinen ei ollut mennyt läpi.. Valitettavasti en pääse nyt tarkistamaan, ku paperit pakattuina jo muuttolaatikoihin. Onhan ne ehdot toki voinut muuttuakin...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ahaa, hyvä tietää! Mun väite perustui vakuutusehtoihin, joissa sanotaan että perusvoiteita ei korvata, jos kyse ei ole tapaturmavammasta (tulkitsen palovammoiksi yms). Ehkä atopiadiagnoosi muuttaa tilannetta. :) Pitää tarkistaa omalta vakuutusneuvojalta, mut tää nostaa kyllä Pohjolan pisteitä mun silmissä.
 
Niin ne varmaan korvaa ns. perusvoiteet ku ne on reseptillä lääkäri määränny :) muuten varmasti ei korvattais.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo eipä toi Pohjola ole täydellinen ja vakuutusehtoja lukiessa muutama kohta pisti silmään, että "ai ei totakaan korvata". Mutta tuskimpa minkään yhtiön vakuutus kaikkea muutenkaan maksaa ja kun itsellä hinta muodostui kohtuulliseksi, niin ajattelin että tärkeimmät sinne korvannee, jos jotain isompaa sattuu - kun niitä isompia juttuja varten tuo vakuutus on tullut otettua. Ultrassa itsellä on sydämen kehitystä seurattu (pitäis olla ihan ok), niin jos olisikin jotain sydänjuttuja, niin ne sit kalliiksi helposti tulisikin... Toki myönnän, etten jaksanut tavata rivi riviltä täydellisesti miltään yhtiöltä mitä vertailin (If, Tapiola, Turva, Pohjantähti ja Pohjola muistaakseni oli mukana).
 
Pohjolassa on ehdot muuttunu, korvaa nykyään myös erityiskorvikkeet (määrätyt). Ja halvempi + kattavampi, verraten mikä otettiin esikolle (syntyny 2011), päivitettiin hänenkin vakuutuksensa samalla ku otettiin tulokkaalle.
(p.s. netistä löysin vaan vanhaa tietoa)
 
Pohjolassa on ehdot muuttunu, korvaa nykyään myös erityiskorvikkeet (määrätyt). Ja halvempi + kattavampi, verraten mikä otettiin esikolle (syntyny 2011), päivitettiin hänenkin vakuutuksensa samalla ku otettiin tulokkaalle.
(p.s. netistä löysin vaan vanhaa tietoa)

Joo noi Pohjolan henkilövakuutukset uudistui noin vuosi sitten ja ovat mielestäni, kuten sanko sanoikin niin parempia ja edullisempia nykyään kuin aiemmin. Lisäksi tosiaan korvaa esim. erikoisvastikemaidon, mitä joutuu apteekista ostamaan, mitä ei aiemmin korvannut. Myös tosiaan voimassaoloaika piteni, ei enää vaatimusta pitää kotivakuutusta samassa yhtiössä (aiemmin jos halusit siirtää kotivakuutuksen pois, hinta kolminkertaistui) eikä enää kiirusta hakea vakuutusta - aiemmin piti hakea väh. 3kk ennen laskettua aikaa niin nykyään ehtii vaikka viikkoa ennen laskettua aikaa.

Tietoa Pohjolan nettisivuilta: https://www.pohjola.fi/pohjola/henk...ot/lapsen-vakuuttaminen?cid=330802431&srcpl=4
 
Mä kävin eilen Pohjalassa ottamassa vauvavakuutuksen mihin tuli vain hoitoturva ja erityiskulut, joka kattaa juuri nuo apteekissa myytävät ravintovalmisteet, ni mulla vakuutusmaksu oli yli 430e vaikka siinä alennuksetkin mukana, kun kaikki muutkin vakuutukset pohjolassa.
 
Mä kävin eilen Pohjalassa ottamassa vauvavakuutuksen mihin tuli vain hoitoturva ja erityiskulut, joka kattaa juuri nuo apteekissa myytävät ravintovalmisteet, ni mulla vakuutusmaksu oli yli 430e vaikka siinä alennuksetkin mukana, kun kaikki muutkin vakuutukset pohjolassa.

Niin siis ei mitään muita lisäturvia kuin erityiskulut?? Ja hoitoturvassa omavastuu 100e? Melkoinen hinta. Mutta toki aina äidin ikä, asuinpaikkakunta ym. vaikuttavat asiaan ja samoin, jos jotain muita terveysselvityksessä ilmenneitä asioita (mitä, en osaa sanoa, kunhan heitän mutuna), jotka aiheuttavat korotusta vakuutusmaksuun. Itsellä tosiaan kaikki muut lisäturvat paitsi psykoterpiakulut ja kotisairaanhoidonkulut, omavastuu 100e ja vakuutusmaksu vuodessa n. 250e (jos en nyt ihan väärin muista tuota vakuutuksen sisältöä).
 
lunastar, joo just noin. Omavastuu 100e ja noita muita en ottanut, koska toi perusvakuutuskin maksoi noin paljon. Kaupan päälle sai sitten itselleen henkivakuutuksen vuodeksi ilmaiseksi. Sen voi ottaa sitten, kun vauva on syntynyt.
Jos vauvavakuutuksen olisi ottanut vauvan syntymän jälkeen sitten olisi ollut halvempi, mutta en kysynyt sen tarkkaa hintaa, kun halusin, että vakuutus on voimassa jo ennenkuin vauva syntyy.
 
Takaisin
Top