Vakuutus vauvalla

Meillä on fenniassa ja nyt jo voimassa.

Eikös se eka vuosi lasketa vauvan syntymästä? Voin olla kyllä väärässäkin...
 
Me otettiin heti rakenneultran jälkeen, koska lähetään perjantaina ulkomaille niin onpahan sitten vakuutus kunnossa niin meille vanhemmille kuin vauvallekin. Ja OP:sta otettiin. Osaltaan sen ilmaisen vuoden takia, mutta toisaalta myös siks, että ollaan kuultu tutuilta paljon hyvää OP:n vauvavakuutuksesta.
 
Lasketaan siitä koska ne sen vakuutuksen laittaa alkamaan tai hyväksyy.
 
Kuuluiko siihen OP:n vakuutukseen jotain erikoisia ehtoja, kun ensimmäinen vuosi on ilmainen? Jotain esim ettei voi irtisanoa vakuutusta vaikka kahteen vuoteen tai jotain muuta..
 
En huomannut mitään erityisiä ehtoja tuon suhteen. Valistakaa joku, jos tiedätte paremmin. Tein vauvavakuutusten hintavertailua ja OP:n vakuutus oli mielestäni varsin kilpailukykyinen ja olen kuullut tosi paljon hyvää siitä. Ja kun joku vakuutus halutaan kuitenkin, niin OP kyllä varmasti ajaa asiansa parin ekan vuoden osalta. Vaihtaa tai irtisanoo sitten, jos siltä näyttää.
 
Mä luulen kyl et meillä kans päädytään tohon OP:n vakuutukseen kun on kaikki muutkin vakuutukset siellä ja tähän asti ainakin homma aina toiminut tosi hyvin jos ollaan korvauksia haettu.
 
En huomannut mitään erityisiä ehtoja tuon suhteen. Valistakaa joku, jos tiedätte paremmin. Tein vauvavakuutusten hintavertailua ja OP:n vakuutus oli mielestäni varsin kilpailukykyinen ja olen kuullut tosi paljon hyvää siitä. Ja kun joku vakuutus halutaan kuitenkin, niin OP kyllä varmasti ajaa asiansa parin ekan vuoden osalta. Vaihtaa tai irtisanoo sitten, jos siltä näyttää.

Tossa vaihtamisessa tulee ongelmia jos lapsella todetaan joku sairaus/allergia tms.
Me kilpailutettiin vakuutusyhtiöt aikanaan ja lasten vakuutuksiin se kaatui. Uusi vakuutusyhtiö olisi rajannut kaikki allergiahoidot ja refluksin korvauksien ulkopuolelle.
 
Tossa vaihtamisessa tulee ongelmia jos lapsella todetaan joku sairaus/allergia tms.
Me kilpailutettiin vakuutusyhtiöt aikanaan ja lasten vakuutuksiin se kaatui. Uusi vakuutusyhtiö olisi rajannut kaikki allergiahoidot ja refluksin korvauksien ulkopuolelle.

Joo, toki näin just on. Vaihto ei onnistu tai ainakin siis uudessa yhtiössä rajattais pois lapsella jo todettu sairaus. Tästä syystä ei suoraa päätä valittu OP:ta (vaikka ilmainen vuosi houkuttelikin), vaan katsottiin myös muita vakuutuksia ja kyseltiin kokemuksia.
 
Me varmaan otetaan toi op vakuutus, kun kaikki muutkin vakuutukset on siellä.
 
Mä en olis ottanut mitään jos op-lla ei olis sitä vuosi ilmainen tarjousta :) ja sen voi irtisanoa ilman kustannuksia kun se vuosi täyttyy. Mä tein hakemusken jo nyt koska mulla on pieni mahdollisuus että joutun synnytämään ennenaikasesti jos minun vastaaineet aiheuttavat lapselle jotakin. Onneksi ei perintyy mitään sairausta ja kun lapsi syntyy sitten ei pitäis olla enää ongelmia. Ei ole viellä vastausta tullut op-lta että saanko edes ottaa mutta edellisessa raskaudessa sain vaikka oli aika sama tilanne, nyt vaan pari lisä lääkettä ja enemmän seuranta sairaalassa :)
 
Onko tosta vauvavakuutuksesta mitään hyötyä oikeastaan raskausaikana? Koska ok ymmärrän, että mikäli vauva syntyy sairaana tai synnytyksessä käy jotain niin vakuutus silloin paikallaan, mutta voihan terveen vastasyntyneen vakuuttaa myös? Itsellä vakuutukset LähiTapiolassa, vaihdettiin talokauppojen yhteydessä OP:lta pois kun hinnoittelu tuntui perustuvan näille eka vuosi maksutta, eka vuosi -50% ja sitten todelliset hinnat taas kilpailijaa kalliimpia. Mutta siis tarkoitus ei arvostella, lähinnä ehkä vaan haen syitä vakuuttaa syntymätöntä vauvaa, ellei sitten maalaile kauhukuvia mitä voi mennä pieleen.
 
Lähinnä että jos vauva ei olekaan terve syntyessään, niin vakuutuksen ottaminen hankaloituu tai saattaa tulla rajoitteita. Myös jos sattuu radi puhkeamaan vakuutuksen ottamisen jälkeen sen piti käsittääkseni näitä asioita kattaa tai jos vauva syntyy ennenaikaisesti se ainakin korvaa vauvan kuluja. Ei valitettavasti äidin. :)

Vakuutustahan aina otetaan varmuuden varalta, ei kai kukaan ajattele vakuutusta ottaessaan että nyt tulee jotain kamalia tapahtumaan. Me otettiin toi OP:n ilmainen vuosi ja sitten arvioidaan uudelleen kuinka laajalla vakuutuksella jatketaan.
 
Muokattu viimeksi:
Aivan. Pitää punnita miten tehdään. Itse ajatellut ottaa lapselle vakuutus vasta syntymän jälkeen, olettaen tietty että vauva terve jne. Itsellä on kattava sairaus-ja tapaturmavakuutus nyt voimassa, en ole kyllä katsonut miten se raskaudenaikaisiin juttuihin vaikuttaa.
 
Juu, itsekkin mietin sitten uudelleen jahka ilmanen vuosi päättyy. Aikaisempien muksujen kohdalla huomasin kun ei tuota vakuutusta raskausaikaan otettu, niin vakuutusyhtiöt ei lähtenykkään sitten enää korvaamaan mitään korvatulehduksiin tai atooppiseen ihottumaan liittyviä kuluja. Katsotaan nyt että onko näihinkin joku porsaanreikä niiden suhteen kaivettu...
 
Meilläkin on kaikki vakuutukset myös "mielenrauhaa vakuuttamassa". Eihän ne vakuutukset kaikkea korvaa, mutta itse astmaatikkona ja atoopikkona + useita erilaisia harrastuksiin liittyviä vaivoja hoidattaneena olen todennut vakuutuksen tulleen todella tarpeeseen. Vakuutusyhtiön vaihtoa ei minun kannata edes haaveilla, koska uudessa yhtiössä mm. astma rajattaisiin pois. Samalla logiikalla otetaan vauvavakuutus jo nyt, kun ei ole mitään vakuutuksen laajuutta rajoittavia tekijöitä todettu. Ja myös mielenrauhan vuoksi. Varmaan luonnekysymys, mutta vakuutusta ostaessani ostan samalla itselleni myös mielenrauhaa siitä, että on vakuutus niiden kauhuskenaarioiden varalle.
 
Monet vakuutusyhtiöt myöntää vakuutuksen vasta kun vauva on 2kk vanha. Siinä ajassa ehtii pahimmillaan kertyä paljon jo sellaista jota rajataan sitten vakuutuksen ulkopuolelle. Vakuutus ehdot ei ole samat raskaus aikana otetulla vakuutuksella ja syntymän jälkeen otetulla vakuutuksella. Me on otettu aina ennen syntymää mahdollisten allergioiden yms takia.
 
Joo ihan hyvää pohdintaa. Itse pohdin, että olemme miehen kanssa ihan perusterveitä, ei perinnöllisiä juttuja ja aiemmista lapsista mies ottanut aina syntymän jälkeen vakuutukset. Täytyy tutustua ehtoihin tarkemmin ja kysellä omasta vakuutusyhtiöstä. Onko OP soppari oikeasti sellainen, että antavat maksutta vuoden vaikka vaihtaisit? Vai onko vaihtaminen näissä vakuutuksissa niin kallista, että luottavat ettei jengi tee sitä? Kuulostaa niin oudolle tuo täysin maksutta eka vuosi. Tosin ehkä ottavat sitten takaisin seuraavina vuosina tms. Vai vaativatko muut vakuutukset heille?
 
Joo ihan hyvää pohdintaa. Itse pohdin, että olemme miehen kanssa ihan perusterveitä, ei perinnöllisiä juttuja ja aiemmista lapsista mies ottanut aina syntymän jälkeen vakuutukset. Täytyy tutustua ehtoihin tarkemmin ja kysellä omasta vakuutusyhtiöstä. Onko OP soppari oikeasti sellainen, että antavat maksutta vuoden vaikka vaihtaisit? Vai onko vaihtaminen näissä vakuutuksissa niin kallista, että luottavat ettei jengi tee sitä? Kuulostaa niin oudolle tuo täysin maksutta eka vuosi. Tosin ehkä ottavat sitten takaisin seuraavina vuosina tms. Vai vaativatko muut vakuutukset heille?

Eivät vaadi. Ja vakuutuksen ainakin niiden tekstien mukaan voi irtisanoa ennen maksullisen kauden alkua. Markkinoivat tuota vakuutusta heidän panoksenaan syntyvyyden nostoprojektissa :)

Tokihan varmaan alkavat pommittaa muilla vakuutusvaihtoehdoilla kilpailutusmielessä. Bisnes in kuitenkin aina bisnestä.
 
Takaisin
Top