Vakuutus vauvalla

Meilläkin on yksi refluksilapsi ja lisäksi kaikki kolme on allergisia.
Wandis vieläkö teillä refluksi oireilee? Ootko tutustunut Refluksilapset ry:n sivuihin ja toimintaan?

Vielä oireilevat 6 ja 11 vuotiaat. Allergista refluksia toisella ja toisella sekamuotoa.

Refluksilapset ry on tuttu, olin ensimmäisten jäseneksi liittyjien joukossa toiminnan alkaessa.
 
Mahtavaa, että tämä ketju oli täällä! Juuri eilen tuli asia puheeksi ja näin ensikertalaisena olen totaalisen hämilläni moisista hommista. Osaako joku sanoa miten raskausdiabetes vaikuttaa vakuutukseen? If olisi nyt harkinnan alla, sillä sielä on muutkin vakuutukset.
 
Me otettiin esikoiselle heti ru:n jälkeen, niin on vakuutus heti voimassa ja kattaa aivan kaiken. Jos esim. allergia, synnynnäinen sairaus tms tulee ilmi synnytyksessä/sen jälkeen aika varmasti rajaavat vakuutuksesta sen pois jos hakee vasta syntymän jälkeen vakuutusta. Raskausdiabetes voi joillakin vaikuttaa vakuutuksen kattavuuteen.

Torstaina on ru tästä vauvasta, ja perjantaina menen hakemaan vaakuutuksen.
 
Saakohan sen vakuutuksen ihan normaalisti myös netistä ostettua? Nykyään kait luulis, mutta korjatkaa jos oon väärässä.
 
Saakohan sen vakuutuksen ihan normaalisti myös netistä ostettua? Nykyään kait luulis, mutta korjatkaa jos oon väärässä.

Kyllä sen saa ostettua netistä, tai ainakin laitettua hakemuksen.
Mie otin Fenniasta jossa meillä muutkin vakuutukset on.
 
Hyvä kun sattui tämä silmään, pitääkin alkaa hoitaa asiaa eteenpäin jos rakenneultran jälkeen se jo mahdollista saada :)
 
Mitä kokemuksia teillä on OP:n odotus- ja vauvavakuutuksista? Minulla on ennestään vakuutukseni Fennialla, mutta miehellä OP:lla ja haluaisimme yhdistää vakuutuksemme. Meillä on tällä hetkellä jonkin verran päällekkäisyyksiä, niin olisi varmasti taloudellisempaa pitää kaikki samassa yhtiössä.

Eniten mietityttää, että vaikuttaako meidän terveystaustat vauvan vakuutukseen?
 
Mitä kokemuksia teillä on OP:n odotus- ja vauvavakuutuksista? Minulla on ennestään vakuutukseni Fennialla, mutta miehellä OP:lla ja haluaisimme yhdistää vakuutuksemme. Meillä on tällä hetkellä jonkin verran päällekkäisyyksiä, niin olisi varmasti taloudellisempaa pitää kaikki samassa yhtiössä.

Eniten mietityttää, että vaikuttaako meidän terveystaustat vauvan vakuutukseen?

Äidin terveystausta vaikuttaa vauvan vakuutuksen kaikissa vakuutusyhtiöissä. Isän terveystietoja ei kysellä.
 
Ite laitoin just perjantaina vakuutushakemuksen OP:lle. Äidin terveystietoja piti tosiaan kirjata sinne. Mietin just, että mikähän on sellainen syy äidin terveystaustojen osalta, että voisivat hylätä hakemuksen... Itellä siis astma, mutta kait sen vakuutuksen silti voi saada?
 
Kiitos vastauksista! Minullakin on astma, allergioita ja on ollut mt-ongelmia, lähinnä masennus. Esim. Fennialta en tämän takia voinut saada henkivakuutusta josta saisin korvauksen jos kuolisin esim. onnettomuudessa. Tuntuu kohtuuttomalta ja sen takia mietityttää paljon miten tällaiset asiat vaikuttavat vauvan vakuuteukseen. :/
 
Kiitos vastauksista! Minullakin on astma, allergioita ja on ollut mt-ongelmia, lähinnä masennus. Esim. Fennialta en tämän takia voinut saada henkivakuutusta josta saisin korvauksen jos kuolisin esim. onnettomuudessa. Tuntuu kohtuuttomalta ja sen takia mietityttää paljon miten tällaiset asiat vaikuttavat vauvan vakuuteukseen. :/

Mulla on myös allergioita ja ollut vaikea masennus mutta ei ne vaikuta. Itsekään en saanut sairaskuluvakuutusta Fennialta mutta lapsille on aina saatu. En osaa sanoa mikä varsinaisesti vaikuttaa varmaan ne mitä paperissa kysytään. Fennialla näyttää olevan diabetes, alkoholiongelma, huumeet ja sitten on kysytty edellisistä raskauksista ja nykyisen raskauden seurannasta ja kulusta. Ei siis edes kysytä allergioita yms. Säännölliset lääkitykset kysytään myös ja ne voi varmasti myös vaikuttaa.
Luulisin että ensin rajaavat joitain asioita pois vakuutuksesta ennen kuin hylkäävät koko vakuutuksen.
 
Kannattaa hakea lapsen vakuutusta jo ennen rakenneultraa, jos siellä paljastuiskin jotain mikä rajautuis vakuutuksesta kokonaan pois (tai voisko jopa estää vakuutuksen saannin?).
 
En oo varma, voiko sitä hakea kaikissa yhtiöissä ennen rakenneultraa? Ainakin OP:lla ehtona, että rakenneultra tehty. Ja kyselevät siinä vakuutushakemuksessakin rakenneultrasta.
 
Kuinka moni on jo vakuutuksen ottanut? Itse en ole noita vertailuja ehtinyt vielä(kään) tehdä vaikka mielessä aina aika ajoin pyörinyt..
 
Me ei olla vielä otettu vaikka puhetta on ollut että pitäisi ottaa. Kun nyt saisi vaan aikaiseksi tutustua noihin vakuutuksiin
 
Me otetaan se ilmanen opn vakuutus, aattelin hakee vast joulukuus ni on sit pitempää voimas.
 
Itekin aattelin sitten joulukuussa hakea OP:n vakuutusta, kun on kerta vuoden ajan ilmainen.
 
Takaisin
Top