Vakuutus vauvalla

Meillä taas kaikilla mun siskon ja veljen lapsilla ollu korvakierre niin oli ihan ehoton et otetaan. Toki meillä nyt niin hyvä tuuri ettei oo kertaakaan 2 vuoden aikana tytöllä ollu korvatulehdusta. Muuten ollu kyllä käyttöä ja otetaan toisellekin op:n vakuutus :)
 
Meillä on allergioita ja keskimmäisellä oli refluksitauti. Julkisella puolella ei hoidettu kun vähättelivät oireita eikä allergiat aiheuttanut hengen vaaraa. Kaikki hoidettiin siis yksityisellä ja maksoi kyllä vakuutus itsensä takaisin.

Nyt kun ei enää tarvi säännöllisiä käyntejä irtisanottiin vakuutukset. Varuiksi kyllä tällekin otetaan vakuutus ja jos ei tarvi niin irtisanotaan.
 
Meillä on esikoisella Ifin vakuutus, ekana vuonna en muista käytiinkö ehkä kerran lääkärissä mut sit alkoki korvakierre.. Et maksoi kyllä itsensä takasin aika nopeasti. Pärjäishän sitä varmasti kunnallisellakin hoidolla, mutta ainakin se että voi ite valita mihin lääkäriin menee ja millon on madaltanut meillä kynnystä hakeutua hoitoon. Lapsella ollut vuoden sisään 10-12 tulehdusta ja nyt on putket laitettu, ei vieläkään pelkää lääkäriä vaan antaa ihan reippaasti tutkia, varmasti johtuu ainakin osittain siitä että on aina menty heti ekoista oireista lääkäriin eikä odoteltu pahenemista. Otettiin vakuutus jo odotusaikana ja kun en siinä synnytyshormonihöyryissäni muistanut että pitää muuttaa vakuutustyyppi lapsivakuutukseksi niin soittivat vielä perään ja homma hoitui puhelimessa. Korvauksetkin on tulleet tilille parhaimmillaan tunnissa joten ollaan tyytyväisiä :)
 
Meillä todettiin esikoisella infantiilispasmi oireyhtymä 5kk iässä. Ei ollut vakuutusta ja kaikki ollaan omasta pussista maksettu. Julkisella puolella ensin hirveä tappelu et alkaa ees tutkii kohtauksii. "Hei tää on teiän eka lapsi..." luuli et ylireagoidaan ku toine kouristellu neljättä päivää..

Tälle lapselle varmaa otetaan vakuutus. Jos jaksaa käyä niis seulois.
 
Me ottaisimme myös sen op vakutuuksen, mikä eka vuosi ilmainen jos vaan saa. On vähän riskiraskaus täällä hetkellä ja viimeraskaudessa oli se vakuutus just viikko ennen saatu kun lapsen menetimme. Ei tarvinnut hakea mitään korvauksia, olis ehkä saatu parikymmentä euroa jos olis halunnut mut se jäi vaan siihen. Nyt en tiedä antaako ne uudestaan sit, vähän eri tilanne kun kerran jo kävi niin.
 
Mun ystävä otti lapsellena vakuutuksen ja silloin ylipäätään kuulin että semmoisiakin on (eipä oo itselle ollut ajankohtaista) mutta ehdottomasti aion itse ottaa. Positiivistahan se on mikäli vakuutusta ei tarvi käyttää mutta pääseepähän suoraan yksityiselle eikä tarvi jonottaa sairaan lapsen kanssa jossain päivystyksessä. Puhumattakaan jos pitää rueta tutkimaan jotain sairauksia tms.
 
Mulla oli muuten itellä kans vauvana vakuutus, ja sen ansiosta mun sydänvika löydettiin jo kun olin ihan pieni, yksityisellä tutkittiin tarkemmin kuin kunnallisella.
 
Niin ja eihän se vakuutus poissulje sitä etteikö voisi julkisella puolellakin käydä. Korvaahan se kaikki poli maksut ja lääkkeet yms kun omavastuu ylittyy.
 
Eiköhän julkisella toki saa käydä mutta ainakin itselleni yksi suurimmista syistä ottaa vakuutus on se että pääsee yksityiselle. Ja esimerkiksi tilanne että olen palannut töihin ja lapsi sairastuu viikonloppuna. Ilman vakuutusta istuisin päivystyksessä tuntikausia sairaan lapsen kanssa vs. yksi puhelu ja näen lääkärin suurinpiirtein samantien, meillä kun vaaditaan sairaasta lapsesta saikkulappu mikäli meinaa palkallisena olla pois hoitamassa.
 
Esikoista odotellaan ja ollaan siinä ajatuksessa että otetaan. Ja ajatuksissa on ottaa ennen syntymää. Kuvittelen, että kun oma lapsi on kipeä niin hänet haluamme hoidon pariin nopeasti ja "oikeasti osaaviin" käsiin. Enkä tarkoita etteikö julkisella hoidettaisiin mutta yksityisellä pääsee suoraan kokeneille erikoislääkäreille, silloin kun haluaa. :happy:
 
Meillä on esikoiselle otettu vakuutus jo raskausaikana ja otetaan kyllä tälle tulevallekin. Eipä tarvitse jonotella lääkäriin ja saa itse valita kenelle lastenlääkärille haluaa mennä, jos tarvetta tulee.
 
Meillä on vakuutukset kaikilla Tapiolasta ja uusimmallekin otetaan, vaikka saadaan jo maksaa itsemme kipeiksi.. on se vaan ollut niin hyvä olemassa. Lääkäriin voi mennä, kun itselle sopii ja jonottamatta. Meillä yhdellä on ollut kolmet putket korvissa ja kitarisan sekä nielurisojen poistot tehty.
 
Olisi varmaan hyvä olla. Kauhean kalliita nuo vaan. Pitää vaan yrittää venyttää pennejä niin, että olisi varaa hommata. Ensimmäisten vuosien jälkeen voi varmasti jo päätellä tarvitseeko enää jatkossa tai onko perusterve lapsi. :)
 
Esikoisella oli vakuutus ei tullut käyttöä. Kuopukselle ei otettu ja tarvetta olisi todellakin ollut, kun pitkin vuotta käytiin omaan piikkiin yksityisellä. Onneksi lopulta julkiselta puolelta suostuttiin tutkimaan oireita tarkemmin ja saatiin diagnoosi vaikeasta refluksista. Nyt pitäis selvitellä saadaanko vakuutus tulevalla vauvalle ja minkälainen jos sellainen saadaan. Taustana siis kaksi ennenaikaista synnytystä joten tämä raskaus luokitellaan automaattisesti riskiraskaudeksi. Kellään kokemusta vastaavasta?
 
Meille on tulossa ensimmäinen lapsi ja aiotaan ottaa vakuutus jo raskausaikana. Vaikka julkiset terveyspalvelut ovatkin yleisesti ottaen laadukkaita ja kattavia, niin silti vakuutus tuo sellaista lisäturvaa, etenkin jos ilmenee joitain synnynnäisiä sairauksia tms.
 
Mie oon kans miettiny ottaako vai eikö. Meidän maassamme on kumminkin hyvä terveydenhuolto ja vakuutus on aika hintava. :bored: Saapas nähdä mihin päädytään.
 
Olisi varmaan hyvä olla. Kauhean kalliita nuo vaan. Pitää vaan yrittää venyttää pennejä niin, että olisi varaa hommata. Ensimmäisten vuosien jälkeen voi varmasti jo päätellä tarvitseeko enää jatkossa tai onko perusterve lapsi. :)

Tätä oon miettinyt itsekin. Periaatteessa hoituu julkisella puolellakin kaikki, mutta odottelu voi käydä pitkäksi. :shifty:
 
Itse vakuutusta miettinyt ihan senkin takia, että jos selkeästi esim. korvaoiretta tulee niin pääsisi suoraan korvalääkärin vastaanotolle, mitä olen seurannut niin yleislääkäreissä hirveästi eroja ja osa esim. antibiootit määrää todella herkästi ihan varmuuden vuoksi - itse olen antibioottivastainen siinä mielessä, että haluan kuurille olevan selkeät perusteet, niin paljon tiedossa ihmisiä joiden suolisto mennyt suorastaan piloille turhien kuurien vuoksi :/
 
Kahden refluksilapsen kanssa olen kyllä ollut todella onnellinen vakuutuksesta, joka on mahdollistanut asiantuntevan lääkärin hoidossa käymisen ilman turhia viivytyksiä.
 
Kahden refluksilapsen kanssa olen kyllä ollut todella onnellinen vakuutuksesta, joka on mahdollistanut asiantuntevan lääkärin hoidossa käymisen ilman turhia viivytyksiä.

Meilläkin on yksi refluksilapsi ja lisäksi kaikki kolme on allergisia.
Wandis vieläkö teillä refluksi oireilee? Ootko tutustunut Refluksilapset ry:n sivuihin ja toimintaan?
 
Takaisin
Top