vakuutus syntymättömälle lapselle?

lähivakuutuksessa ainakin saa varauksen terveysselvityksen perusteella, maksetaan 104e varausmaksu ja kun muksu on 3kk ikäinen niin sillon viimeistään on laitettava tiedot vakuutusyhtiölle, niin vakuutus jatkuu. ja tuolloin ei tuu ehtoja vakuutukseen. jos saa kieltävän päätöksen niin voi hakee sitte 2kk ikäselle muksulle vakuutusta.
 
Me otettiin nyt vakuutus Ifiltä. Eli ensin se on raskausajan vakuutus, ja sitten muuttuu lapsi-vakuutukseksi, kun vaavi syntyy. Kallishan se on... Mutta esikoisella ei oo vakuutusta, ja sillä alko korvatulehukset vuoden ikäsenä. Puolessa vuodessa oli 4 kertaa, plus sitten korvakontrollit. Mietin vaan sitä, että jos tällä kakkosella on sama homma tai pahempi, niin ei huvita istua siellä terveysaseman jonossa montaa tuntia KAHDEN kiukkuavan lapsen kanssa, kun se jo yhdenkin kanssa on haastavaa...

 
meillä oli luojalle kiitos vakuutus tai siis on esikoisella.. ekasta viikosta sairaalassa teholla tuli n. 300e lasku, siihen päälle prick-allergiatestit, korvakontrollit yms :)
 
yayoi : luulen että Tapiolassa on tarkoitettu sitä että jos et ota vakuutusta ennen syntymää, vakuutusta voi hakea aikaisintaan silloin kun lapsi on 2kk ikäinen ja silloin vakuutus myönnetään lapsen terveystietojen perusteella kun taas ennen syntymää otettu vakuutus haetaan äidin terveystietojen perusteella.

Itselle vakuutuksen ottaminen ennen vauvan syntymää oli itsestäänselvyys, koska työkseni myyn vakuutuksia eräässä pienessä yhtiössä. :) Vähän väliä saa vastaanottaa asiakkaiden vahinkoilmoituksia lapsien sairauksista ja tapaturmista, niin en kyllä uskalla olla ottamatta vakuutusta kun mun tuurilla lapsi pääsee kaikenmailman korvien putkituksiin, kitarisaleikkauksiin yms. kalliisiin operaatioihin.
 
Meillä ei oo esikoisen kanssa hirveesti rahaa menny noiden korvatulehdusten takia, mutta enempi mua tosiaan ahistaa se monen tunnin jonottaminen kahen kanssa. Kuitenkin lääkärikäynnit on ilmasia. Lääkkeet toki on maksanu, mutta ei läheskään sitä mitä se vakuutus ois maksanu tähän mennessä. Putkitukseen täällä pääsee mun mielestä tosi helposti, yks tulehus vielä ja sit päästäis. Mutta en tiiä haluunko. Toivottavasti ei tuu tulehusta niin ei tarvii päättää. :)
 
Heippa!!

Itse tuossa jo aiemmin olin kertonut, että Pohjolan kautta otettiin tää lapsivakuutus. Nyt tulimme kuitenkin toisiin aatoksiin koko yhtiön kannalta ja kilpailutimme vakuutukset uudelleen (siis kaikki vakuutukset). Onneksi tää pohjolan lapsivakuutus oli varausmaksun osalta ilmainen, eli säästö olisi ollut tuon 271 € mikä olisi kai aluksi pitänyt maksaa. Nyt ei siis ehditty yhtään maksaa eikä makseta, kun lapsen la on vasta 1.12.2012. Niin pystyimme vielä helposti vaihtaan yhtiötä, koska pohjolasta tässä 4 kuukauden aikana on vain huonoa sanottavaa :(

Eli saimme kaikinpuolin tosi hyvän tarjouksen Turva -nimisestä yhtiöstä. Todella meille sopivat vakuutukset muutenkin ja hinnat kyllä sopivat hyvin. Ja lapsivakuutuksen hinta ensimmäiset pari vuotta ovat noin 300 euroa vuodessa ja lähtee siitä sitten tippumaan, että lopulta hinta on noin 100 euron luokkaa vakuutuskaudessa kun lapsi isompi ja voi pitää siihen asti voimassa kun lapsi 20-vuotta. Eli omavastuuosuus on vain 84 € vakuutuskautta kohden kun verkossa haetaan hoitokuluja. Eli ei rajoituksia onko sama sairaus jne. Olemme todella tyytyväisiä, että kilpailutimme vielä kunnolla kaikki vakuutukset.

Suosittelen siis niille, jotka vielä empivät ottaako vakuutusta ja mistä, että kilpailuttaa samalla muitakin!
 
Takaisin
Top