Vakuutukset

Annsku

Kommentoinnin ninja
Alkaa olla itellä ainakin ajankohtainen asia, ensimmäisen ultran jälkeen olen ottanut odotusajan vakuutuksen joka sitten jatkuu syntymän jälkeen If:stä kahdelle lapselle, ollaan sinne keskitetty muitakin vakuutuksia kun saati parhaimmat ehdot ja hinnat sieltä, nyt se vakuutus vaan muuttunut ja aion kyllä kaikkia vakuutuksia käydä läpi ja tarjouksia pyytää että saa parhaimman vakuutuksen. Mitä teillä on ennestään tai mitä ootte ajatellut ottaa nyt?
 
Erittäin tyhmä kysymys, mutta minkä takia vakuutus kannattaa hankkia? Plussat ja miinukset?
 
Meillä opltä esikoisen vakuutus. Sieltä sai syntymättömän lapsen vakuutuksen rakenneultrassa käytyä ei sitä ennen. Vakuutushan korvaa jos esim syntyy keskosena niin kaikki sairaalamaksut yms kulut. Samaten jos itse joutuu sairaalaan esim raskausmyrkytyksesta se korvaa nekin kulut. Ainoastaan ei normaalin synnyksen aiheuttamia kuluja eli perusmaksua mitä synnytyksestä maksetaan. Meillä esikonen sairastellut paljon että hyvä kjn otettiin ajoissa. Vakuutusyhtiöthän huonosti myöntää vakuutusta keskoselle esimmäisen vuoden aikana. Tää on asia josta itse en suostu säästämään!
 
Kannattaa tosiaan vertailla eri yhtiöiden välillä. Isojakin eroja hinnoissa ja kattavuudessa. Plus kannattaa selvittää oikeasti mitä kaikkea se vakuutus kattaa niin saa parhaimman hyödyn irti jos tulee käytettyä :)
 
Alkaa olla itellä ainakin ajankohtainen asia, ensimmäisen ultran jälkeen olen ottanut odotusajan vakuutuksen joka sitten jatkuu syntymän jälkeen If:stä kahdelle lapselle, ollaan sinne keskitetty muitakin vakuutuksia kun saati parhaimmat ehdot ja hinnat sieltä, nyt se vakuutus vaan muuttunut ja aion kyllä kaikkia vakuutuksia käydä läpi ja tarjouksia pyytää että saa parhaimman vakuutuksen. Mitä teillä on ennestään tai mitä ootte ajatellut ottaa nyt?
Onko ifillä mahdollista saada jo ennen rakenneultraa? :eek: oplla vasta sen jälkeen ja tottakai ei saa olla mitään riskejä ilmennyt sen kummemmin
 
Eikö oma vakuutus korvaa raskauteen liittyviä sairaalakuluja? Jotenkin tuntuu, että aika paljon joutuu sairaalassa juoksemaan, että vakuutus kannattaa hankkia. Ja onhan noissa aina omavastuu... Korjatkaa jos olen väärässä ja puhukaa mut ympäri. :wink
 
Eikö oma vakuutus korvaa raskauteen liittyviä sairaalakuluja? Jotenkin tuntuu, että aika paljon joutuu sairaalassa juoksemaan, että vakuutus kannattaa hankkia. Ja onhan noissa aina omavastuu... Korjatkaa jos olen väärässä ja puhukaa mut ympäri. :wink

Siis yleensä siihen odotusajan vakuutukseen kuuluu samaan äidille vakuutus odotusajaksi. Omavastuuta ei muistaakseni odotusaikana ole eli vasta lapsen synnyttyä ja silloinkin vakuutuksesta riippuen esim 100€ per sairaus tai 100€ per vakuutuskausi eli per vuosi.
 
Onko ifillä mahdollista saada jo ennen rakenneultraa? :eek: oplla vasta sen jälkeen ja tottakai ei saa olla mitään riskejä ilmennyt sen kummemmin

Joo if taitaa olla ainut josta saa ennen rakenneultraa vakuutuksen, ite halunnut just ennen rakennetta koska jos siellä ilmenee esim sydänvika tms niin sitä ei sitten pysty rajaamaan vakuutuksen ulkopuolelle + jos tulee itselle radi tai paino nousee hurjasti niin voi vaikuttaa siihen ettei vakuutusta saakaan joten haluan mahd nopeasti sen ja ifillä hyvät ehdot olleet, itellä ollut if ja Pohjola top 2 ja if tuli meille halvemmaksi samoilla ehdoilla + sai ajoissa :)
 
Eikö oma vakuutus korvaa raskauteen liittyviä sairaalakuluja? Jotenkin tuntuu, että aika paljon joutuu sairaalassa juoksemaan, että vakuutus kannattaa hankkia. Ja onhan noissa aina omavastuu... Korjatkaa jos olen väärässä ja puhukaa mut ympäri. :wink
Mulla ei oma vakuutus korvaa raskausajan juttuja et sentakia hankin ton syntymättömänlapsem vakuutuksen joka korvaa äidin ja lapsen ja lapsen syntymän jälkeen automaattisesti pelkän lapsen. Meillä omavastuu 100e/ vakuutuskausi
 
Mäkin haluan ottaa lapselle vakuutuksen jo ennen syntymää. Ekan lapsen kohdalla ois maksettu ihan turhasta, koska hän on ollut tosi terve. Mut toisinkin ois voinu käydä.

Vakuutuksen ottaminen myöhemmin on halvempaa, mutta auta armias, jos sitä ennen on ollu yhtään mitään niin kaikki siihen liittyvä suljetaan pois. Meidän lapsella on ollut YKSI korvatulehdus ja senkin diagnosoi joku nuori päivystäjä, johon en ihan luottanut enkä oo vakuuttunut, että edes oli tulehdus. Mut siksi lapselle ei ikinä korvata mitään korviin liittyvää. Kiva.
 
Juttelin Ifin uudesta vauvavakuutuksesta oman palveluneuvojan kanssa, tyhmänä unohdin kysyä onko seuloissa käyminen pakollista että sen saa. Hänen kanssaan uudestaan asioidaan ultran jälkeen joten voin silloin kysyä jos ei oo selvinnyt sitä ennen :) Selosti uuden ja vanhan vakuutuksen eroja ja uusi selkeästi kattavampi, oltaisiin vaihdettu lasten vanhat vakuutukset siihen jos ei olisi näitä korvatulehdus yms diagnooseja, sanoi heti ettei kannata sitten vaihtaa kun ne rajataan ulkopuolelle heti. :sad001 Tuo uusi vakuutus kattaa kertakorvauksena paljon enemmän kuin vanha, noin 16€ maksaa se että saa lapsen 1 tyypin diabetes diagnoosista kertakorvauksen ja monesta muustakin. Ehdottomasti tuo ifin otetaan, op:lta en ole saanut edes vastausta/tarjousta tällä kertaa enkä sitä jää odottelemaan.
 
Ja nyt osui silmään että if vaatii ainakin ultraäänitutkimuksen tekoa rv 9 jälkeen, seulasta ei mainintaa, op:lla oli erikseen mainittu seula.
 
Mietin myös, että haluan ennen rakenne uä;tä voimaan, eli IF varmaan ainakin aluksi...jos olisi kaikki hyvin, voisi sen ultran jälkeen kilpailuttaa uudelleen....
 
Joo ja voihan syntymän jälkeen myös kilpailuttaa jos on vakuutus ”korkkaamatta” ni ei tuu rajauksia :)
 
Onko kukaan löytänyt LähiTapiolalta tällaista vauvavakuutusta? Itse en vaikka yritin googlailla. Muut vakuutukset LähiTapiolassa niin olisi kiva keskittää..
 
Onko kukaan löytänyt LähiTapiolalta tällaista vauvavakuutusta? Itse en vaikka yritin googlailla. Muut vakuutukset LähiTapiolassa niin olisi kiva keskittää..

Lapsivakuutus nimellä löytyy, jossain mainitaan erikseen että ennen syntymää otettu vakuutus on voimassa syntymästä asti ilman terveysrajoituksia. Pyydä tarjous sieltä, ifin kautta saa ainakin halvemmalla puhelimessa kuin netissä. :)
 
Erittäin tyhmä kysymys, mutta minkä takia vakuutus kannattaa hankkia? Plussat ja miinukset?

Me otettiin esikoiselle vakuutus ennen syntymää. Se tosiaan korvasi myös mahdolliset synnytyksessä tulleet vaurioiden hoidot lapselle ja äidille. Otettiin myös sellainen missä vakuutus kattoi esim jos lapsi olisi syntyessään ollut vaikka vammainen tai muuten tarvinnut kuntoitusta.
Miinuksena tietty se että koska meillä toimii kunnallinen tosi hyvin niin yksityiselle ei ole ollut pahemmin tarvetta kuin viikonloppuisin kun ei olla lastenklinikalle haluttua mennä jonottamaan.
Harmillisin takapakki tuli heti lapsen ollessa 1 kk ikäinen kun yksityinen löysi häneltä nivustyrän ja jouduimme kunnalla jonoon. Yksityiset kaikki kieltäytyivät leikkaamasta lasta sillä hän oli niin pieni. Onneksi saatiin sitten peruutuspaikka ja lastenklinikalla kaveri leikattiin suht ajoissa ja pääsi kivuistaan. Päivystyksessä kiireellisenä sitten puolen vuoden päästä uudelleen.
Nää on vähän sellaisia että etukäteen ei voi tietää tarviiko sitä vakuutusta.
Mutta sitten ettei käy niin kuin minulle että olen sairastunut krooniseen sairauteen enkä saa kuin hyvin huonoilla ehdoilla mitään sairasvakuutusta. Ja tää sairaus maksaa lääkkeineen ja sairaalajaksoineen paljon.
 
Takaisin
Top