Vaivat

Eilen saatu ensimmäinen kortisonipiikki vauvan keuhkoja vahvistamaan. Hepatoosi nosti sappihapot lääkkeistä huolimatta pilviin, maanantaina arvo 48. Raskaanaolevalla arvo saa siis olla maksimissaan 9. Viikossa oli tuplaantunut, edellismaanantaina arvo oli 22. Viikkoja tänään 33+5..

Aika varhaisessa vaiheessa:Heartred voimia ja toivottavasti saat selkeitä ohjeita miten jatkon suhteen.
 
Kiitos. Joo en mä mitenkään ressaa, mut epätietoisuus on syvältä! Nyt kuitenkin ultrassa oli liikkeet ok ja käyräkin hyvä, joten todnäk oon osastolla vaan yhden yön, senkin vaan klo 23 annettavan kortisonin ja aamun labrojen takia.. Ens viikolla varmaan viimeks hoitanut lääkäri sit päättää mitä tehdään vai tehdäänkö mitään. Painoarvio about 2300 joten ihan bueno sekin :)
 
Noista liikelaskennoista sen verran että kohtukuolemasivustolla oli tosi selkeät ohjeet, potku/lyönti on liike. Sit jos vauva myllää esim kääntyy tai vaikka joogaa, niin se on liikesarja joka lasketaan yhdeksi liikkeeksi. Hikkaa ei lasketa liikkeeksi ollenkaan. Ja jossain sanottiin että jos on epäilys jostain ongelmasta, niin älkää luottako kotidoppleriin. Vaikka sydänäänet kuuluukin niin se ei tarkoita että kaikki olisi hyvin. Tän on sanonut ja rautalangasta vääntänyt mulle myös erikoislääkäri.
 
Ite kans tuumailin sitä että jos esim tulee 3potkua yhteen putkeen nopeella tahdilla, että onko se 1 vai 3liikettä silloin. Täällä kyllä siis sellaista jumppaa pitkin päivää aina ettei tarvi paljoa laskeskella :) paitsi jos on fyysisesti rankka päivä, esim paljon kävelyä niin oon huomannut että pienikin on aika rauhassa silloin.
 
Mä oon oikeesti ihan pihalla noista liikelaskuista... Neuvolan täti sitten käski että laskea niitä nyt kun itsellä flunssa päällä, että jos alkaa vauvaa hiljentämään(olin siis kyllä huomannut ettei myllää lainkaan niin kuin aiemmin). Lasketaanko muljaduksessa tuntuvat liikkeet kaikki vai onko se yksi liikekerta? Varsinainen neljännen odottaja :D oon oikeesti ihan pihalla.

Neljäs täälläkin tulossa enkä oo ikinä tehnyt mitään liikelaskentaa. :D
 
Maanantaille varattu käynnistysaika, viikot silloin 35+1.

Mikä teillä oli käynnistyksen syy? En muista millään :)

Muoks. Katoin pari viestii takaperin ja selviskin raskaushepatoosi ilmeisesti.
 
Joo hepatoosi just. Arvot oli nyt eilen hyvät, mutta riskit kasvaa viikkojen myötä ja mulla on kuitenkin täydet lääkkeet käytössä..
 
Raskaushepatoosi diagnoosi saatu viime viikolla. Onneks oli kuitenkin maltilliset arvot (alat 119, sappih 11 - olin tosin syöny noin 6 tuntia aikasemmin aamupalan ja napannu myöhemmin pari keksiä, ettei ollu ihan paastoarvo. Lähettivät tosiaan neuvolasta päivystykseen, niin en ollut varautunut paastolla). Mutta mulla oli suht. stereotyyppiset oireet (kutina alkoi ranteista ja jalkapohjien sivuilta) ja äidillä todettiin aikoinaan raskaushepatoosi, niin ei tarvinnu paljo arvuutella.

Ikävää kun kutisee ja iho on kuiva. Tulee heti haavoja tai iho menee muuten rikki :shifty:

Nyt oon miettiny, että käynnistetäänkö hepatoosi tapaukset herkemmin myös silloin jos arvot pysyy lääkkeiden avulla hyvinä...? Vai saako sitten mennä sinne viikon 42 paikkeille, ennen kuin käynnistetään? Toivon kyl ettei tartte käynnistellä, ja lääkärit ovat pitäneet hämmentävän todennäkösenä sitä, että lähtee syntymään ennen laskettua aikaa, etten ainakaan vielä usko menevän yliaikaiseks. (Katotaan niin menee reilusti tammikuulle :hilarious:)
 
Raskaushepatoosi diagnoosi saatu viime viikolla. Onneks oli kuitenkin maltilliset arvot (alat 119, sappih 11 - olin tosin syöny noin 6 tuntia aikasemmin aamupalan ja napannu myöhemmin pari keksiä, ettei ollu ihan paastoarvo. Lähettivät tosiaan neuvolasta päivystykseen, niin en ollut varautunut paastolla). Mutta mulla oli suht. stereotyyppiset oireet (kutina alkoi ranteista ja jalkapohjien sivuilta) ja äidillä todettiin aikoinaan raskaushepatoosi, niin ei tarvinnu paljo arvuutella.

Ikävää kun kutisee ja iho on kuiva. Tulee heti haavoja tai iho menee muuten rikki :shifty:

Nyt oon miettiny, että käynnistetäänkö hepatoosi tapaukset herkemmin myös silloin jos arvot pysyy lääkkeiden avulla hyvinä...? Vai saako sitten mennä sinne viikon 42 paikkeille, ennen kuin käynnistetään? Toivon kyl ettei tartte käynnistellä, ja lääkärit ovat pitäneet hämmentävän todennäkösenä sitä, että lähtee syntymään ennen laskettua aikaa, etten ainakaan vielä usko menevän yliaikaiseks. (Katotaan niin menee reilusti tammikuulle :hilarious:)

Kaikki mun tutut keillä ollut on synnytys käynnistetty heti 37 kun täysiaikainen.
 
Kaikki mun tutut keillä ollut on synnytys käynnistetty heti 37 kun täysiaikainen.

Oho :eek: On varmaan huomattu vähä aikasemmin ja korkeemmilla arvoilla. Mulla siis tosiaan tänään alkanu viikko 37.
No, perjantaina kontrolli, että ei pitäis tapahtua mitään jännää ennen sitä ja siellä varmaan otetaan asia puheeks. Jos ei muuten niin ehkä ahdistun itte kysymään :joyful:
 
Oho :eek: On varmaan huomattu vähä aikasemmin ja korkeemmilla arvoilla. Mulla siis tosiaan tänään alkanu viikko 37.
No, perjantaina kontrolli, että ei pitäis tapahtua mitään jännää ennen sitä ja siellä varmaan otetaan asia puheeks. Jos ei muuten niin ehkä ahdistun itte kysymään :joyful:

Mulla esikoinen käynnistettiin 38+6 hepatoosin takia, pari viikkoa ehdin syödä lääkkeitä
 
Nyt meni mielenkiintoiseksi, käsiä pistelee jatkuvasti ja yht äkkiä kaupan pihassa näkö alko meneen :wideyed: väreilee ja näkee epäselvästi ja päässä lievä särky ja paine. Onko kellään ollut mitään vastaavaa? Oli melkoisen mielenkiintoista ajaa kotiin. No neuvola on tänään, jos nyt mitään apua siitä on, mikäli näkee ajaa sinne :meh:
 
Nyt meni mielenkiintoiseksi, käsiä pistelee jatkuvasti ja yht äkkiä kaupan pihassa näkö alko meneen :wideyed: väreilee ja näkee epäselvästi ja päässä lievä särky ja paine. Onko kellään ollut mitään vastaavaa? Oli melkoisen mielenkiintoista ajaa kotiin. No neuvola on tänään, jos nyt mitään apua siitä on, mikäli näkee ajaa sinne :meh:

Mä soittaisin sinuna heti äippäpolille. Toivon mukaan olet jo soittanut, ei ole normaalia tuo.
 
Tai siis noi näköhäiriöt ei ole normaalia. Käsien pistely voi johtua hermopinteestä tai siitä et on paikat ihan jumissa, mut ton näköongelmien vuoksi ois hyvä tsekata onko kaikki ok.
 
Mullakin tuli ekana raskausmyrkytys mieleen kun siinähän ainakin voi näköhäiriöitä olla. Kannattaa kyllä tutkia asia.
 
Takaisin
Top